Lüks otomobil satışı ikiye katlandı

Güncelleme Tarihi:

Lüks otomobil satışı ikiye katlandı
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 20, 2003 00:00

Ekonomik krizin etkilerinin sürdüğü 2002 yılında, fiyatları ithal olanlara göre daha ucuz olan yerli otomobil satışları büyük oranda düşürken, lüks otomobillerin satış rakamları ikiye katlandı.Otomotiv Distribütörleri DerneÄŸi verilerinden derlenen bilgilere göre, 2002 yılında, önceki yıla oranla satışını en fazla BMW artırdı. En düşük modeli 25 bin Euro olan, BMW, 2001 yılında bin 276 olan Türkiye'deki satış rakamını geçen yıl katlayarak 2 bin 641'e yükseltti.      Türkiye'de zenginliÄŸin sembollerinden olan Mercedes ise 25-200 bin Euro aralığında fiyatlarla satışan sunulan otomobillerin satışını yüzde 70 artırdı. 2001 yılında bin 119 olan Mercedes satışı, 2002 yılında bin 914'e yükseldi.     Satış fiyatını Türk Lirası olarak belirleyen nadir lüks otomobillerden biri olan Audi de, satış rakamını yüzde 48 artırmayı baÅŸardı. 38 milyar liradan baÅŸlayan 242 milyar liraya yükselen deÄŸerdeki otomobillerden 2001 yılında 741 adet satılırken, 2002'deki satış rakamı bin 97 olarak gerçekleÅŸti.  Lüks otomobil tutkunlarının son yıllarda ilgi gösterdiÄŸi bir baÅŸka marka olan Chrysler, 2002 yılında satışını önceki yıla göre 2 katın üzerinde artırma baÅŸarısını gösterdi. 40-68 bin Euro arasında fiyatlara sahip Chrysler marka otomobillerden 2001 yılında 413 adet satılırken, bu rakam 2002 yılında 885'e yükseldi.      28-68 bin Euro aralığında satılan Volvo, satış rakamını 490'dan 696'ya, 24-49 bin Eruro arasında satılan Alfa Romeo ise 137'den 284'e yükseltti. 48-145 bin Euro arasındaki fiyatlarla satılan Jaguar'ın 2001'de 125 olan satış rakamı 2002'de 150 oldu.  127 bin-137 bin dolar arasında satılan Maserati 2 olan 2001'deki satışını 6'ya yükseltirken, Porsche ve Ferrari, Türkiye'de satışı düşen 2 marka oldu. 75-190 bin Euro arasında satılan Porsche, satış rakamını 27'den 17'ye, 205-318 bin dolar arasında satılan Ferrari ise 9'dan 6'ya düşürdü.    KRÄ°Z, UCUZ OTOMOBÄ°LÄ° VURDU  Lüks otomobil satışları, kriz döneminde bile adeta ikiye katlanırken, yerli ve ucuz ithal otomobil satışları büyük oranda düştü.    2001 yılında 58 bin 211 olan yerli otomobil satışı, 2002 yılında yüzde 40 gerileyerek 35 bin 643 adete düştü.  Türkiye'de satılan en ucuz otomobil olan Lada da, krizden nasibini aldı. Otomobillerinin fiyatı 10.8 ile 14 milyar lira arasında olan, cipi bile 18.6 milyar liraya satılan Lada'nın 2002 yılındaki satışı, önceki yıla göre yüzde 82.6 oranında azaldı. 2001'de bin 411 adet olan Lada'nın Türkiye'deki satış rakamı, 2002'de sadece 245 adet oldu.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!