Lego, Türkiye'de yeniden doğuyor

DÜNYADA geçtiğimiz yıl 4 milyar dolarlık oyuncak satan Lego, Türkiye pazarında yeniden yapılanıyor. Türkiye'de distribütörlüğünü Adore Oyuncak'a veren şirket, yılda en az 3 milyon dolarlık ciro hedefliyor.

DÜNYANIN en büyük eğitici oyuncak markalarından biri olan Danimarka'lı Lego firması Türkiye'de ağırlığını artırarak yeniden eski gücüne kavuşmak istiyor. Tüm dünyada geçtiğimiz yıl 4 milyar dolarlık oyuncak satan Lego'nun yeniden yapılanma süreci içinde Türkiye'deki distribütörlüğünü Adore Oyuncak ve Eğitim Araçları Şirketi üstlendi. Adore Şirketinin Yönetim Kurulu Başkanı Esin Yürür, Lego'nun Türkiye'de yeniden doğmasını sağlayıp yılda en az 3 milyon dolarlık oyuncak satmayı planladıklarını söyledi.

Lego'nun geçen seneye kadar Türkiye'de bir ofisi ve Danimarkalı bir Genel Müdürü olduğunu söyleyen Yürür, ‘‘Lego tüm dünyada büyük bir revizyona gitti ve Türkiye'nin de içinde olduğu birçok şubeyi kapattı. Lego'nun önceki sisteminde bütün pazarlama işlerini Türkiye'deki ofis yönetiyor, satışla ilgili konularda ise firmalar direkt Danimarka'dan ithalat yapıyorlardı. Bu yüzden 4 senedir Türkiye'de zor duruma düştüler’’dedi.

6 AY EĞİTİM ALDIK

Yürür, Türkiye oyuncak pazarındaki etkinlikleri ve deneyimleri sonucu geçen sene Lego'dan distribütörlüğü aldıktan sonra 6 ay eğitim aldıklarını belirterek, ‘‘Biz Türkiye'de Lego'yu yeniden sunmak için önce kendimizi eğitmek durumunda kaldık. Bu nedenle Danimarka ve Türkiye'da 6 ay Lego mantığını ve pazarlama şartlarını algılamayı öğrendik. Onlar bize Lego'yu biz onlara Türkiye pazarını öğrettik’’diye konuştu.

Türkiye'de yavaş yavaş taşların oturmaya başladığını ifade eden Yürür, ‘‘Bu yıl ve önümüzdeki yıllar için mevcutu ikiye üçe katlamak gibi ciddi hedeflerimiz var. Bu ay içinde gerçekleştireceğimiz futbol kampanyasıda bunun ilk adımını oluşturuyor. Lego'nun Türkiye'deki ciro hedefinin en az 3 milyon dolar olması gerekiyor. Şu an çok için çok düşük ama bunu en kısa sürede başaracağız.’’

Yürür, Türkiye'nin geçtiğimiz sene yaşadığı talihsiz olaylardan sonra Eylül ayında herşeyin düzeliceğine inandıklarını belirterek şunları söyledi:

‘‘Enflasyonun düşmesiyle beraber birçok şeyin de değişeceğini düşünüyoruz. Ona göre de hazırlık yaptık. Biz ithalat yaptığımız için enflasyonun düşmesi bizim için çok önemli. Düşmediği takdirde bu bizim fiyatlarımızın düşmemesini sağlar. Fiyat artışı markalı ürünlerin en büyük zorluğudur. Çünkü pahalı ürün haline geliyorsunuz. Enflasyon yükselince alım gücü düşüyor. Sizin ürünleriniz fiyatlanıyor ve negatif bir ilişki oluşuyor. Bu yüzden rekabet kalmıyor.’’

Amaçlarının Avrupa'da satılan Lego'yu Türkiye'de de aynı fiyatla satmak olduğunu söyleyen Yürür, eylül ayı itibariyle bunu gerçekleştireceklerini kaydetti.

EN HATIRLANAN MARKA

Danimarka'lı Lego firmasının temel hedefinin 2005 yılında tüm dünyada en çok hatırlanan marka olmak olduğunu ifade eden Yürür, ‘‘Şu an Coco-Cola, Mc Donalds ön sıralarda, Lego ise 5'inci marka olarak hatırlanıyor. Tüm dünyayı baz alan bu headefi Türkiye'de de yaratmak istiyoruz’’dedi.

Yürür, Lego'nun Türkiye pazarını gelişeceğine inandığını da belirterek, ‘‘Danimarka'lılar Türkiye'yi büyük potansiyel olarak görüyorlar ve yıldız ülke olacağına inanıyorlar’’dedi.

150 milyon dolarlık pazar

ADORE Yönetim Kurulu Başkanı Esin Yürür, dünyada oyuncak pazarını tahmin etmenin çok zor olduğunu belirterek, ‘‘Türkiye'de ise geçtiğimiz yıl 150 milyon dolarlık oyuncak satıldı. Bu oyuncakların yüzde 80'i yerli malı ve uzakdoğu patentli, yüzde 20'si ise bizim de içinde bulunduğumuz markalı oyuncaklar’’dedi. Esin Yürür, Türkiye'de özellikle eğitici oyuncakların payının son derece düşük olduğunu vurguladı.

Lego’nun yeni yıldızı Zidane

LEGO, tüm dünyada yeni ürünleri ‘‘Lego Futbol’’un tanıtımı için Fransızların ünlü futbolcusu Zidane'nın katılımıyla çok büyük bir kampanya başmattı. Türkiye için bu kampanyanının bir dönüm noktası olduğunu belirten Yürür, ‘‘Bu kampanya kapsamında tanıtım yapmak amacıyla üç adet 8 metreye 10 metre şişme futbol sahası yapıldı. Bu sahaların içinde ‘‘Lego Futbol’’oyunları kurulup çeşitli etkinler ve yarışmalar düzenlenecek’’dedi.

Çocukların interaktif olarak futbol oynayabildiği bu yeni oyun için şişme dev futbol sahalarından birinin Türkiye'ye geldiğini belirten Yürür, ‘‘Bu ay içinde başlayacağımız tanıtımla değişik yerlerde bu oyunları sergileyip çocuklar için yarışmalar düzenleyeceğiz. Tanıtım sırasında düzenleyeceğimiz yarışmalara katılanlara Zidane imzalı futbol topları, kazananlara ise Lego Futbol setini vereceğiz.’’

Yürür, ‘‘Lego futbol setinin içinde stadyumdan, deplasman otobüslerine, saha içi kameralarından, özel tribünlere kadar çocukların futbol sahalarında gördüğü tüm ekipmana yer verilmiş. Ürünün fiyatı ise 40 milyon lira. Setin dışındaki diğer ekipmanlar ise 4 ila 10 milyon arasında’’dedi.

Haberle ilgili daha fazlası: