Lapitak, Hülya Avşar’ın ayaklarına güvendi

Güncelleme Tarihi:

Lapitak, Hülya Avşar’ın ayaklarına güvendi
Oluşturulma Tarihi: Mart 17, 2015 14:45

YERLİ ayak bakım kremi Lapitak’ın üreticisi Tutku Ltd., bu yıl cirosunu 6 milyon TL’nin üzerine taşımak için marka ve reklam yatırımı yapacak. Markanın sahibi Ercan Sivri, hem ürününe hem de marka yüzü Hülya Avşar’ın kadınlar üzerindeki etkisine güveniyor.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’nin Küçük ve Orta Boy İşletmeleri (KOBİ) genellikle reklam yatırımına isteksizdir. Ancak son yıllarda bu konuda da vizyon sahibi KOBİ’lerimizin sayısı artıyor. 25 bin eczanede satılan yerli ayak bakım kremi Lapitak’ın üreticisi

Lapitak, Hülya Avşar’ın ayaklarına güvendi
Tutku Dış Ticaret ve Kozmetik Ltd. Şti.’nin (Tutku Ltd.) sahibi Ercan Sivri, bu yıl 6 milyon TL ciro hedeflediklerini belirtiyor ve bunu başarmak için ciddi reklam ve marka yatırımı yaptıklarını söylüyor. Hülya Avşar ile anlaştıklarını belirten Sivri, “Hem ürünümüze hem Hülya Hanım’ın kadınlar üzerindeki etkisine güveniyoruz” diyor. Sivri şöyle anlatıyor Lapitak’ın öyküsünü:

Haberin Devamı

ESKİŞEHİRLİ ESNAF ÇOCUĞU
“Eskişehirliyim. Babam 1963’te Eskişehir’de parfümeri dükkânı açmış ve esnaf olarak devam etmiş. O parfümerimiz ‘Erol Sivri Parfümeri’ olarak halen çalışıyor. Babam 46 yaşında emekli oldu ve işi bana devretti. Ben de prafümeri işini yürütürken, 2 yıl kuyumculuk, 6 yıl kadar da inşaat işleri yaptım. İş hayatına erken girince üniversitede işletme bölümünü yarıda bırakıp askere gittim. 1992 sonunda da İstanbul’a yerleşme kararı aldım.

ÖNCE DUDAK SONRA AYAK
İstanbul’da önce Şefstick dudak koruyucuları üretip pazarladık. Ben daima tek bir alana odaklanmayı seviyorum. Şefstick işimiz 13 yıl sürdü pazar payımız yüzde 28’e kadar çıktı. Ancak üründe birim fiyat çok küçüktü ve hem kârlılık hem de cirosal büyüme çok zordu. 1 liralık üründen birim olarak ne kadar kâr elde edebilirsiniz ki? Sonunda Lapitak markasının tescilini alıp 2003 Mart’ında ayak kremine girdik. Ailemizde kimyager ve doktor çoktur. Onların da katkısıyla önce topuk çatlağını onaran bir ürün çıkardık. Formülü geliştirdik ve tüketici nezdinde çok tuttu. Ayak bakımı için farklı ürünler de ekledik. Ayrıca el kremi de yaptık. Kısa sürede 25 bin eczaneye yayıldık. Çok büyük küresel markalar bizimle ortak projelere girdi. Bu da bize güç verdi.

Haberin Devamı

HEDEF ÜÇ MİSLİ BÜYÜMEK
Şu anda bazı küresel fonlardan ortaklık ya da satın alma teklifleri geliyor. Ancak, biz kendimize başka bir hedef koyduk. Şirketimizi belirli bir ölçekte büyüttükten sonra ortaklık düşünüyoruz. Örneğin ciromuz 15 milyon TL olacak ki

Lapitak, Hülya Avşar’ın ayaklarına güvendi
ortaklık düşünelim. Ayak bakımı çok yeni bir sektör ama çok hızlı büyüyor ve biz de yerli marka olarak pazarda çok güçlü konumdayız.”

Al Badaya ile körfez bölgesine giriyoruz
ERCAN Sivri, 2014’te 3.6 milyon TL ciro yaptıklarını belirtiyor ve bu yıl, marka ve reklam yatırımlarıyla bu ciroyu 6 milyon TL’nin üzerine taşıyacaklarını anlatıyor. Sivri şöyle konuşuyor: “Yılda 1 milyon adet üretim yapıyoruz. 20’den fazla ülkeye ihracatımız var. Irak’ta çok iyi pazarımız var. Kıbrıs’ta da öyle. Diğer ülkelere düzenli ama küçük ihracatlar oluyor. Suudi Arabistan’da 50 yıldır Bayer’in bayisi olan Al Badaya ile anlaştık. 130 yıllık bir firma ve Shastane zinciri olan büyük bir grup. Dolayısıyla S. Arabistan başta olmak üzere, körfez ülkelerinde hızlı büyüme öngörüyoruz.”

Haberin Devamı

sozdemir@hurriyet.com.tr

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!