GeriEkonomi “Kuyum sektörü için 2010 toparlanma, , 2011 kalkınma 2012 ise patlama yılı olacak”
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

“Kuyum sektörü için 2010 toparlanma, , 2011 kalkınma 2012 ise patlama yılı olacak”

Dönem Toplantıları kapsamında 8 Ocak 2010 Cuma günü düzenlenen basın toplantısında konuşan Atasay Grup Yönetim Kurulu Başkanı Cihan Kamer, “Kuyum sektörü için 2010’u toparlanma, 2011’i kalkınma, 2012’yi ise patlama yılı olarak öngörüyoruz. Hem global hem de Türkiye ekonomisinde olumlu sinyaller var” dedi.

Kuyum sektöründe ilk kez Atasay ve Asgold tarafından tüm sektöre açık olarak düzenlenen fuar konseptli Dönem Toplantıları’nın dördüncüsü, 4-14 Ocak 2010 tarihleri arasında Atasay Genel Merkezi’nde gerçekleştiriliyor. 14-18 Ocak 2010 tarihleri arasında İzmir’de yapılacak toplantılarla sektörün nabzını elinde tutan Atasay, kuyum sektörü için 2010’u toparlanma, 2011’i kalkınma, 2012’yi ise patlama yılı olarak öngörüyor.

2009’da ağırlaşan krizi Atasay’ın geliştirdiği “Dönem Toplantıları” adlı proje ile aştıklarını kaydeden Cihan Kamer şunları söyledi: “3 ayda bir bayi ve satış noktalarımızla kafa kafaya vererek krizi beraberce aşmanın yollarını aradık. Bu toplantılarda biz; kurumsal gücümüzü, deneyim ve birikimimizi, vizyonumuzu, bayilerimiz ve satış noktalarımız ise; piyasa deneyimlerini ve tüketicilerin nabzını hem birbiriyle hem bizimle paylaştı. Günümüz iletişim çağı. Dönem toplantılarımızda bayilerimiz ve satış noktalarımızla büyük Atasay Ailesi olarak birebir, yüzyüze ortak akılla dünyayı, Türkiye’yi, sektörü, makro ve mikro ekonomik gelişmeleri analiz ettik. Bu toplantılardan büyük verim aldık. Satışlarımıza bire bir yansıyan interaktif paylaşımların net sonuçlarını gördük. Biliyorsunuz moda sektöründe mevsimsel moda vardır. Biz de bu uygulamayı kendi sektörümüze taşıdık. Krizde tüketiciye 3 ayda bir yeni ürünler ve kampanyalar sunarak ulaştık. Bu yenilikçi uygulamalar günümüz çağdaş perakendecilik anlayışının bir ürünü olmakla beraber Atasay’ın 72 yıllık birikiminin ve vizyonunun da bir uzantısıdır.”

TÜRKİYE'DE HER AİLEDE ORTALAMA 200 GRAM ALTIN VAR

Türkiye’nin gerek ülke gerekse bireyler olarak geçmiş tecrübeleri nedeniyle ekonomik krize hazırlıklı girdiğini ifade eden Kamer “Türkiye’de her aile; düğün takıları, sünnet takıları, bilezikler, ziynet altınlar olmak üzere, ortalama 100-200 gr altına sahip. Bu da yaklaşık 7-8 bin dolar civarında birikim anlamına geliyor. 2008 ve 2009 yılındaki ekonomik durgunluk döneminde, Türk halkı, bu altınların bir kısmını ya da tamamını satmak suretiyle ihtiyaçlarını karşıladılar. Bu da aslında Türk insanının, altını aksesuarın yanı sıra güvence olarak gördüğünün bir göstergesidir. Böylelikle yastık altındaki altınlar büyük bir oranda ekonominin içine girdi. Öyle ki 2008’de 4, 2009’da ise 4.4 milyar dolar külçe altın ihracatı oldu” dedi.

İhracatı gerçekleşen külçe altınların sadece yastık altı olduğunu belirten Kamer sözlerini şöyle sürdürdü: “Ancak, Türk kadının bir hassasiyeti vardır. Altını eşine bile ödünç verir. Dolayısıyla, bu dönemde ihtiyacını gidermek üzere sattığı altını tekrar almak isteyecek. 2010 yılında, belli bir oranda herkesin gücüne bağlı olarak alım başlayacak. 2012’de ise erkekler eşlerine borcunu ödeyecek, fazlasıyla yerine koyacak ve bunun da sektöre katkısı olacak. Böylece 2010 toparlanma, 2011 kalkınma, 2012 patlama yılı olacak”.

KUYUM SEKTÖRÜ YÜZDE 25-30 KÜÇÜLDÜ

Ekonomik göstergelerin, haaziran ayından itibaren tüm dünyada bir iyileşmenin gerçekleşeceğini gösterdiğini söyleyen Atasay Kuyumculuk Yönetim Kurulu Başkanı Cihan Kamer, “Haziran ayından itibaren hem ülkemizde hem de global çapta ekonominin daha iyiye gideceğini düşünüyoruz. Kuyum sektöründe ise iyileşme Sevgililer Günü ve Anneler Günü ile beraber daha önce başlayacak” diye konuştu.

Kuyum sektöründeki daralmanın bundan 3 yıl önce başladığına, özellikle 2006 yılından itibaren tüm dünyada özellikle altın talebinde önemli düşüşler olduğuna dikkat çeken Kamer, konuya ilişkin olarak şunları söyledi:

“Talepteki bu daralma, krizin ilk sinyallerini veriyordu. Altın hammaddesinin %30 değer kazanarak ilerlemesi ise altın alımını pahalı hale getirdi. Buna bağlı olarak sektör hem iç pazarda hem de ihracatta her yıl % 25-30 oranında küçüldü.

Bu süreçte 36 ay taksitle tektaş, outlet mağaza, Altın’cı Gün, beş taşa tektaş promosyonu, farklı mıhlama tekniğiyle 1 karat pırlanta efektindeki tektaşı 10’da 1 fiyatına sunan Asgold Coronet ürünü, sektörün finansman ihtiyacına çözüm getiren Altın Anahtar modeli ve Dönem Toplantıları gibi sektöründeki ilk, öncü ve yenilikçi uygulamalarla sektörü rahatlatıcı adımlar attık. Yaptığımız tektaş kampanyası ile pırlanta kategorisini büyüttük, tüm sektörün tektaş satışlarını artırdık.  Aldığımız önlemlerle krizin olumsuz etkilerini azaltmayı hedefledik.

Bir yılda 4 dönem toplantısı gerçekleştirdiklerini ve bu toplantılarda bayilerin ve satış noktalarının Atasay’ın ve Asgold’un çeşitli markalarından kendi bölgelerine uygun ürün bulabildiğini ifade eden Kamer, “Dönem toplantılarımız tüm markalarımızın hem yeni sezon koleksiyonlarının tanıtımı açısından hem de satış noktaları ile vizyon, strateji paylaşımı açısından büyük öneme sahip. Bugüne kadar İstanbul’da gerçekleştirdiğimiz ve önümüzdeki günlerde önce İzmir’de daha sonra diğer illerde de yapmayı planladığımız bu toplantılarla sektörün nabzını tutuyor, sektörün sorunlarına çare bulacak çözümler üretiyor, paylaşıyoruz. Dönem toplantıları ile sektör Atasay önderliğinde yeniden şekilleniyor, yaratıcı, proaktif pazarlama fikirleri ile sektörün önünü açıyoruz. Böylece pazarı büyütüyoruz” dedi.

TÜRK KUYUM SEKTÖRÜNE 60 MİLYON DOLAR KREDİ DESTEĞİ

Cihan Kamer, düzenlenen basın toplantısında 2009 Nisan ayında Garanti Bankası işbirliğiyle başlatılan ve kriz döneminde kuyum sektöründeki daralmayı önemli ölçüde aşan “Altın Anahtar” finansman destek modelinin sonuçlarına ilişkin de bilgi verdi. “Altın Anahtar” projesiyle, Türk kuyum sektörüne 60 milyon dolarlık kredi desteği vermeyi hedeflediklerini belirten Kamer, “2010 yılı sonuna kadar 1000 kuyumcuya; finansal destek ile satış ve pazarlama desteği vermeyi hedefliyoruz. Nisan ayından bugüne 400’ün üzerinde kuyum mağazası bu sistemden faydalanarak kredi kullandı. Bu kapsamda 2010 yılında da Türk kuyum sektörüne kredi desteğini sürdürerek Projemizi devam ettirmeyi planlıyoruz” dedi.

Kamer rakamlar iddialı, beklentilerimiz iyimser çünkü biz Atasay olarak sektörde hep ilklere imza attık. 2006 yılı sonrası, kriz yıllarında ayakta kalmak, satış yapmak ve büyümeyi sürdürebilmeye dönük hedeflerimiz vardı. Şimdi bayilerimizle ve satış noktalarımızla birlikte büyük bir aile olarak hedeflerimizi de büyük tutuyoruz.”

 


 

False