Kurumsal Çocuk Bakım Projesi nedir? Çalışan anneye kreş desteği hakkında bilgiler

Güncelleme Tarihi:

Kurumsal Çocuk Bakım Projesi nedir Çalışan anneye kreş desteği hakkında bilgiler
Oluşturulma Tarihi: Ekim 05, 2020 16:42

Kurumsal Çocuk Bakım Projesi, çalışan annelere destek açısından olumu bir katkıda bulunmaktadır. Proje kapsamında belirli şartları karşılayan anneler, başvuru kabullerinin ardından çocuklarını kreşlere göndererek aylık 100 Euro destek almaya hak kazanmaktadır. Peki, Kurumsal Çocuk Bakım Projesi nedir ve başvuru süreci nasıl işler? İşte, o konu hakkında merak edilen bazı bilgiler

Haberin Devamı

Kurumsal Çocuk Bakım Projesi ilk kez 2019 yılında başlamış ve Ankara, Antalya, Bursa, Elazığ, İstanbul, İzmir ve Malatya illerinde uygulamaya koyulmuştur. Çalışan 10.250 anneye destek vermeyi amaçlayan proje, Türkiye Cumhuriyeti ve Avrupa Birliği tarafından ortaklaşa finanse edilmekte ve Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından yürütülmektedir. Genel amacı, kadınların işgücüne katılımını ve çalışan kadınların kayıtlı istihdamını desteklemek, çalışan annelerin iş yaşam dengesini kurmalarına destek olmak, çocukları kurumsal bakım hizmetleriyle tanıştırarak erken çocukluk dönemi eğitimlerine katkı sağlamaktır.

1 Nisan 2020 tarihinde 1. yılını tamamlamıştır. Proje kapsamında 31.03.2020 tarihi itibarıyla, bir defaya mahsus ödenen kırtasiye desteği için 834.300 Avro olmak üzere, toplam 2.829.000 Avro mali destek ödemesi yapılarak, hem iş yaşamına devam etmek isteyen annelere, hem de tam zamanlı okul öncesi eğitimle çocukların gelişimine destek verilmiştir.

Haberin Devamı

ÇALIŞAN ANNELERE KREŞ DESTEĞİ YARDIMI İÇİN ŞARTLAR NELER?

Kreş desteği başvurusunda bulunabilmek için öncelikle 0-60 ay arası yani 1 ila 5 yaş arası çocuğa sahip olmanız gerekiyor. 

Başvuru sadece çalışan anneleri kapsadığı için kesin kayıt tarihi itibarıyla bir işverenin yanında 4/a sigortalısı olarak tam zamanlı çalışıyor olmak önem arz edecek.

Proje pilot illerde gerçekleşeceği için Ankara, Antalya, Bursa, Elazığ, İstanbul, İzmir ve Malatya illerinden birisinde ikamet ediyor olmanız başvuru için en kritik etmenlerden birisi olacak. 

Projeden destek alabilmek için çocuğunuzu çocuğunuzu Proje uygulama illerindeki kreş, anaokulu veya gündüz bakımevine göndermeniz gerekmektedir. 

Başvuru ekranı, kontenjan durumuna göre açılmaktadır. Kontenjan bulunması halinde alttaki linke tıklayarak başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz.

BAŞVURUDA BULUNMAK İÇİN TIKLAYINIZ

Proje hakkında detaylı bilgileri aşağıdaki iletişim numaraları üzerinden alabilirsiniz;

Kurumsal Çocuk Bakım Projesi nedir Çalışan anneye kreş desteği hakkında bilgiler

Haberin Devamı

BAŞVURUDA HANGİ SORULARA CEVAP VERMEK GEREKECEK?

Kreş yardımı desteği için başvuruda bulunacak olan annelere öncelikle aşağıdaki sorular yöneltilecek. Sorulara vereceğiniz cevaplar proje faydalanıcı statüsü kazanmanıza herhangi bir etkisi olmayacak;

1-) Fiilen Bir işte çalışıyor musunuz ?

2-) İşinizden ayrılmanızın nedeni/nedenleri nelerdir ? (VARSA)

3-) Toplamda kaç yıldır çalışıyorsunuz/ yıl çalıştınız?(VARSA)

4-) Toplamda kaç yıldır sigortalı çalışıyorsunuz/ yıl çalıştınız?

5-) Çocuğunuzun yaşı nedir?

6-) Çocuğunuz okul öncesi eğitim veya bakım kurumuna (kreş, gündüz bakım evi vb.) şu an gidiyor mu?

7-) Çocuğunuzun nerede bakılmasını istersiniz?

8-) Mesleğiniz nedir ?

Haberin Devamı

9-) Hanenizin toplam aylık net geliri ne kadardır?

YARDIM KAÇ AY SÜRECEK?

Kurumsal çocuk bakımı mali desteği, tek bir çocuk için ve en fazla 24 ay boyunca verilebilecek.

Ancak, çocuk 72 aylık olduğunda ya da ilkokula başladığında 24 ay mali destek almış olmasa dahi mali destek sona erecektir.

Mali destek ödemesi alınması şartlarının mücbir sebepler haricinde üç kez ihlal edilmesi durumunda annenin faydalanıcı statüsü sona erecektir.

Her hâlükârda, Proje tamamlanma tarihi olan 31 Mart 2022’den sonra, anneler tarafından yükümlülükler geriye doğru yerine getirilse dahi, daha önceki aylar için ödeme alınamayacak.

BOŞANMA SÜRECİ BİLDİRİLMEK ZORUNDA OLACAK

Haberin Devamı

Lütfen Projeyi etkileyebilecek değişiklikleri (işten ayrılma, taşınma, boşanma vb.) ve 30 gün ve üzeri raporları, en geç 7 gün içerisinde Proje Ofisine bildiriniz.

Projeyi etkileyebilecek değişikliklerin zamanında bildirilmemesi durumunda, yapılan ödemeler geri alınmak zorunda kalınacak.

İletişim bilgilerinin değiştirilmesi ve değiştirilen bilgilerin Yerel Ofise bildirilmemesi halinde, Proje Ofisinde kayıtlı telefon numarasına yapılan bildirimler geçerli sayılacak.Kurum tarafından yapılan denetimler, ziyaretler veya şikayetler sonrası, mali destekten yararlanmak için gerekli olan şartlara ilişkin herhangi bir usulsüzlük yapıldığının tespit edilmesi durumunda, sorumlular hakkında Türk Ceza Kanunu’na göre işlem yapılacak.

Haberin Devamı

Ayrıca Proje kapsamında sağlanan mali destek kesilecek, Projeye bir daha başvuru yapılamayacak ve yararlanıcıya o güne kadar Proje kapsamında yapılmış olan tüm ödemeler geri alınacak.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!