GeriEkonomi Krizde Atasay’a odaklandı, ‘Türk modeli’ ile yurtdışına açılacak
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Krizde Atasay’a odaklandı, ‘Türk modeli’ ile yurtdışına açılacak

Krizde Atasay’a odaklandı, ‘Türk modeli’ ile yurtdışına açılacak
refid:13775949 ilişkili resim dosyası
Abone Olgoogle-news

Kriz döneminde faaliyet gösterdikleri pek çok sektörden çıkarak ana işlerine odaklandıklarını belirten Atasay Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Cihan Kamer, sektör yüzde 30 daralırken iyi bir yıl geçirdiklerini belirtti. Krizde erteledikleri yurtdışına açılma planını yenidengündeme aldıklarını belirten Kamer, ‘Türkiye modeli’ ile ilk etapta komşu ülkelere yöneleceklerini söyledi.

ATASAY Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Cihan Kamer, kriz döneminde ana işleri olan kuyuma odaklanmayı tercih ettiklerini belirtirken, bundan sonraki aşamada da yurtdışına açılma planını devreye alacaklarını açıkladı. Yurtdışına açılmaya krizden önce karar verdiklerini, ancak bu dönemde ertelemek durumunda kaldıkları bu kararı bu yıl uygulayacaklarını açıklayan Kamer, bu konuda da ‘Türk modeli’ni izleyeceklerini açıkladı.
2012 patlama yılı olacak
Türkiye’deki kuyum sektörünün ihracat da dahil işlem hacminin 3 milyar dolar civarında olduğunu belirten Cihan Kamer, sektöre ilişkin şu değerlendirmeyi yaptı: “Krizden en fazla lüks tüketim sektörlerinin etkilenir. İnsanlar önce lüks tüketimi kesiyor. Bizim sektörümüz her yıl o sinyalleri alarak bugünlere geldi. Satışlar düştü. Altın fiyatının yükselmesi 3-4 senelik süreç içerisinde bizi bir bakıma kandırdı. İhracatımız ciro olarak aynı kaldı, ancak adet başına yüzde 30 geriledi. Son dört yılda her yıl yüzde 30 düşme var. Onun için biz 2009 yılında tabana oturduğunu düşünüyoruz. 2010 toparlanma, 2011 kalkınma, 2012 de patlama yılı olacak. Geçtiğimiz 4 yıl içinde yastık altı diye adlandırılan yatırımlar satıldı. 2010’un ikinci çeyreğinden itibaren tüketicilerin alıma geçeceğini düşününüyoruz. 2011’de bu daha da artacak.”
Gündemde yeni sektör yok
Grup olarak 2008 yılında faaliyet gösterdikleri bir çok sektörden çıkarak krizin kendini daha fazla hissettirdiği 2009 yılına hazırlıklı girdiklerini dile getiren Atasay, şu bilgileri verdi: “Emaar’daki hisselerimizi sattık. Enerji ile ilgili lisanslarımızın bir kısmını sattık. Kendi ana sektörümüz de krizin çok yoğun yaşandığı bir sektör olarak sıkıntılı geçti. Bundan sonra ticari olarak verimli olabilecek işlerde, o günkü fırsatları değerlendirerek proje bazında yer alacağız. Doğru bulduğumuz bir proje olursa buna gireriz. Her sektörde işleri artık proje olarak değerlendiriyoruz. Ama şu an için planladığımız yeni bir sektör yok.”
Açılım perakendeyle olacak
Cihan Kamer, 7 ülkede ‘flagship-amiral gemisi’ olarak adlandırılan bayrağı taşıyan mağazalar açma hedeflerini kriz nedeniyle ertelediklerini anlatan Cihan Kamer, yurtdışı hedefleri hakkında şunları söyledi: “Sektörün her yıl yüzde 30 aşağı gidiyor olması bu tür hedefleri kaldırmamıza neden oldu. Artık yurtdışında sadece üretici sıfatıyla toptancılık yapan noktadan yavaş yavaş uzaklaşmak istiyoruz. Bundan sonra ilk etapta komşu ülkelerimizdeki perakende mağazalarıyla çalışacağız. 2-3 yıllık bir sürecin ardından da kendi mağazalarımızı franchise ile oluşturmaya başlayacağız. Türkiye’de de süreç böyle işledi.”

16 bin sevgiliye ‘melek’ hediye

BU yıl kuruluşunun da 70’inci yılında Sevgililer Günü’nde tek taş pırlanta kampanyası başlatan Atasay, bu yıl düzenlediği kampanya kapsamında her alışverişe ‘pırlanta kalpli melek’ kolyesi hediye ediyor. Sevgililer Günü’nde ağırlıklı olarak tektaş ve daha çok kalp tasarımları satıldığına dikkat çeken Cihan Kamer, Atasay olarak yürüttükleri kapmanyadan da şöyle söz etti: “Kampanya için 15-16 bin adet melek kolyesi yaptırdık. Bu kampanyada alışveriş miktarına bakmıyoruz. Herhangi bir takı alan herkese bu hediyeyi vereceğiz. Sevgililer Günü döneminde 7-10 misli satış bekliyoruz. Sektör genelinde ise satışlar 2-3 katına çıkar. Sevgililer Günü’nde sektör genelinde satışlar 2 katına çıkar, Atasay olarak 15-16 bin parça satış bekliyor.”

Asya’ya yöneldi

ATASAY’ın sektörel bazda tanınan bin marka olduğunu ve dünyada 27 yıldır toptancılık yaptıklarını belirten Cihan Kamer, bu bilinirliği farklı bir noktaya taşımak istediklerini şöyle anlattı: “Artık bir adım öteye geçmek istiyoruz. Kendi mağazalarımız olarak DubaiMall ve Kuzey Irak’ta varız. Artık dünyada bir eksen kayması söz konusu, Asya’ya yönelme yaşanıyor. ABD ve Avrupa pazarında çok fazla hayat gözükmüyor.”

‘Hanımın Çiftliği’ takıları Adana’da özel sipariş alıyor

KANAL D’de yayınlanan Hanımın Çiftliği dizisine yaptıkları sponsorluğun etkisini tüketici beğenilerinde gördüklerini dile getiren Cihan Kamer, bu konuda şunları söyledi: “Gösterdiğimiz ürüne talep çok yüksek oluyor. Hanımın Çiftliği’ndeki takılar başta Adana olmak üzere Türkiye’de, yavaş yavaş da Ortadoğu’da büyük ilgi görüyor. Bu dizi için daha elmas yüklü, eski yüzlü ürünler hazırladık. Atasay tarafından özel olarak dizayn edilen takılar özel sipariş aldı. Sponsorlukta satışa yönelik beklentimiz yok. Bizim için markanın gücünü, imajını yansıtmak daha önemli. Bunu satışa dönüştüremezsiniz. Pahalı takılardır ancak özel siparişle satılabilir. Aşk-ı Memnu’da da ürünlerimiz kullanılıyor.”

False