Konfeksiyona indirim morali

Güncelleme Tarihi:

Konfeksiyona indirim morali
Oluşturulma Tarihi: Ocak 08, 2009 10:32

Ekonomik sıkıntıların öncelikli etkilediği sektörler arasında ilk sırada yer alan konfeksiyonda, bu yıl her zamankinden erken başlayan kış indiriminin piyasalara moral verdiği, artan satışların devamı için yaz sezonunun da ocak ayı sonunda açılacağı bildirildi.

Başta alışveriş merkezleri olmak üzere vitrinlerini büyük boyutlardaki indirim duyurularıyla süsleyen, bunun yanı sıra ilan tahtaları, gazete ve radyo reklamlarıyla kampanyalarını duyurmaya çalışan konfeksiyoncuların, karamsar tablodan uzaklaşmaya başladıkları gözleniyor.

Uluslararası çok sayıda ünlü markanın Adana ve Mersin'deki bölge bayisi Meteks Tekstil Yönetim Kurulu ve Adana Genç İşadamları Derneği (AGİAD) Başkanı Mehmet Işıkay, Türkiye'de krizin fazla abartıldığını savundu.

Konfeksiyonda ilk etapta bir talep daralmasının yaşandığını ancak, cazip kampanyalarla bunun çok kısa sürede giderildiğini ifade eden Işıkay, “Müşteri trafiğinde söylendiği kadar sıkıntı yaşanmadı. Bir dönem alışveriş trafiği bıçak gibi kesildi ancak, bu uzun sürmedi. Çünkü, markalı, markasız tüm firmalar öylesine cazip kampanyalar yaptılar ki müşterinin bunu görmezden gelmesi mümkün değildi” dedi.

Işıkay, önce Ramazan, ardından Kurban Bayramı, son olarak da yeni yılda doğal olarak artan talebe bir de kampanyaların avantajı eklenince konfeksiyon sektörünün büyük moral bulduğunu ifade ederek, şunları söyledi:
“Bu dönemde tek kayıp karlılık oranlarındaki azalma oldu. Zaten bu sadece konfeksiyona özgü bir sorun değil. Eskisi gibi kar marjlarını artık hiç kimse hiçbir sektör için beklememeli. Önümüzdeki süreçte de kar marjları yükselmeyecek ama cazip kampanyalar, yeni sezon ürünleri, bankalarla yapılan kart avantajı anlaşmaları piyasayı ayakta tutmaya yetecek.”

Işıkay, bayramlar ve yeniyıl öncesi indirimlerle yaşanan hareketliliğin, son günlerde artan indirim oranlarıyla artış gösterdiğini belirterek, “Son birkaç gün içinde markaların bile yüzde 60'a kadar düşürdüğü fiyatlar piyasada şölen havası yarattı. Hatta indirimi yüzde 70'e çeken markalar bile var. İndirimler ve uzun vadeli kart avantajları müşteriyi mağazalara çekiyor. Bu hareketliliği sürdürmek için 2009'un yaz sezonunu ocak ayı sonunda açacağız” diye konuştu.
Işıkay, piyasalarda birkaç ay öncesine kadar yaşanan panik havasının da kaybolduğunu, bankaların bile müşterilerine daha esnek davranmaya başladıklarının gözlendiğini sözlerine ekledi.

ALIŞVERİŞ GÜNLERİ

Adana Ticaret Odası (ATO) Başkanı Şaban Baş ise, küresel krizin etkilerinin hissedilmeye başlanmasından itibaren üyeleri için neler yapabileceklerinin arayışı içinde olduklarını anımsatarak, “Piyasaları biraz da olsa rahatlatabilmek için aralık ayı boyunca sürdürdüğümüz alışveriş günleri amacına ulaştı” dedi.

İndirimli satışların müşteriyi mağazalara çektiğini belirten Baş, “31 Aralık'ta sona eren alışveriş günleriyle ilgili üyelerimizden aldığımız tepkiler, bunun amacına ulaştığını gösteriyor. Bu nedenle, benzer çalışmalarla sıkıntılı dönemleri atlatma çabamız sürecek” diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!