En başarılı girişim exit'leri

Güncelleme Tarihi:

En başarılı girişim exitleri
Oluşturulma Tarihi: Kasım 07, 2016 15:53

Kârlı iş fikrinizi belirli bir noktaya getirip daha sonra satmak, bir ortağa devretmek veya bir partnerle iş ortağı olmak son zamanlarda girişimcilerin çıkış stratejilerinden bazıları. İşte en başarılı girişim exit'leri...

Haberin Devamı

Son yıllarda Amerika'da hakim olan girişimcilik furyası birbirinden başarılı ürünlerin, projelerin ve iş fikirlerinin ortaya çıkmasını sağladı. İnovatif yönü güçlü ve içinde olduğu sektörü bir adım öne taşıyan bu projeler gençlerin girişimcilik yönünü de açığa çıkardı. Artık gençler çevrelerinde olup biteni gözlemleyip problemlere yeni ve yaratıcı çözümler geliştirerek kendi projelerini iş haline getiriyor. Ülkemizde de girişimcilik her geçen gün artarken gerek devlet tarafından gerekse özel kuruluşlar tarafından girişimcilere çeşitli destekler sağlanıyor.

Girişimcilerin yeni iş fikirlerine aşık olurcasına bağlı olması yatırımcıların belki de en dikkat ettiği özelliklerden biri. Bunun yanında girişimcilik dünyasında yeni trendlerden biri olan çıkış stratejisini planlamak da kârlı iş yatırımlarının bir başka boyutu. Kârlı iş fikrinizi belirli bir noktaya getirip daha sonra satmak, bir ortağa devretmek veya bir partnerle iş ortağı olmak son zamanlarda girişimcilerin çıkış stratejilerinden bazıları. Exit yani çıkış stratejisi girişimciler ve girişimler için bir rehber niteliğinde olabilir.

Haberin Devamı

En başarılı girişim exitleri

EN BAŞARILI GİRİŞİM EXİT'LERİ

2008 yılında Türkiye'de internet üzerinden sadece elektronik cihazların satıldığı bir dönemde moda tabanlı ilk e-ticaret sitesini hayata geçiren Markafoni, sektörde ilk olmanın avantajı ile bir yılın sonunda 1 milyon üyeye yakın bir müşteri veritabanına sahip olmasıyla önemli bir noktaya geldi. 2011 yılında Güney Afrika merkezli medya şirketi olan Naspers'a hisselerinin yüzde 71'ini 200 milyon dolara satan Markafoni kurucuları 2014 yılında ise Naspers'a şirketin tamamını sattı. Türkiye'nin en başarılı exit'i olarak gösterilen Markafoni satışı e-ticaret dünyasında büyük yankı uyandırdı.

Türkiye'nin başarılı hosting şirketlerinden olan Sadecehosting.com 2013 yılında İngiltere menşeli Telecity Group tarafından yaklaşık 25 milyon sterline satın alındı. Şirketin sahibi Selçuk Saraç ise Yönetici Direktör olarak bir süre daha görevine devam etti.

Haberin Devamı

Ülkenin önde gelen spor sitelerinden olan Mackolik.com yüzde 51'lik hissesini 2012 yılında dünyaca ünlü spor içeriği ve pazarlama şirketi Perform Group'a sattı. Geçtiğimiz Mayıs ayında ise İngiliz grup, kalan yüzde 49'luk hisseyi de satın alarak toplamda 120 milyon TL'ye Mackolik.com'un tamamına sahip oldu.

Exit stratejisi için tek yöntem tabii ki hisse satışı değil. Girişiminizi ortaklarınıza devrederek de çıkış stratejisi gerçekleştirebilirsiniz. İtiraf.com ve Magnet gibi başarılı iş fikirleriyle adını duyuran girişimci Ersan Özer hisselerini ortaklarına devrederek başarılı bir çıkış stratejisine imza attı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!