2017'de e-ticaretin geleceği ne olacak?

Güncelleme Tarihi:

2017de e-ticaretin geleceği ne olacak
Oluşturulma Tarihi: Ocak 13, 2017 11:00

Son yıllarda hızlı bir yükseliş gösteren e-ticaret sektörü markaların satış oranlarını yükseltmeye devam ediyor. Peki, 2017'de sektörü neler bekliyor?

Haberin Devamı

Perakende sektörünün son yıllarda hatırı sayılır oranda büyümesi e-ticaret sektörüne de olumlu yansıyor. Hatta e-ticaret süreçlerinin daha basit ve güvenilir hale gelmesi ile birlikte marka satışlarının hatırı sayılır bir bölümü online mağazalardan geliyor.

E-ticaretle alışverişin giderek daha fazla önem kazanması ve zamandan tasaarruf ettirmesi de bu büyüme ve gelişmede önemli pay sahibi. Yoğun çalışanlar veya alışverişe fazla zaman harcamamak istemeyenlerin en büyük kurtarıcısı artık online mağazalar ve sanal gıda marketleri. Mobil ortamlara çok hızlı uyum sağlamaya başlayan markalar artık müşterilerinin bir tık uzağında. Öyle ki fiziksel alışverişi unutup hayatını sadece online alışveriş sistemleri üzerinden yürütenler her geçen gün çoğalıyor ve sisteme katkı sağlıyor.

Haberin Devamı

2017 yılında markaların pek çoğu mobil sistemlere uyumlu alışveriş sistemlerini öne çıkarmayı ve alışverişi son derece kolay hale getirmeyi planlıyor. Bunun yanında sosyal medya platformları üzerinden reklam ve satış şanslarını giderek artırmaya başlayan markalar bunu daha fazla ciroya ve marka bilinirliğine dönüştürmeyi hedefliyor.

Ayrıca e-ticaret çok katlı mağazaların her yıl artan kira bedelleri ve metrekare verimliliği ile ölçüldüğünde markalara ciddi oranda maliyet avantajı yarattığı için e-ticaret sektörünün önlenemez yükselişi katlanarak devam edeceğe benziyor. Büyük markaların online mağazacılık yayılımıyla 2017 hedeflerinden birisi de mağazası olmayan şehirlerdeki müşterileri ile etkili bir şekilde iletişim kurabilmek ve o şehirlere online mağazalar aracılığı ile ürünlerini ulaştırabilmek.

Markaların büyük şehirlerdeki hedefleri arasında ise e-ticaret alışverişinin yanında mağazadan gel al seçeneğini de devreye sokarak müşterilerin online sitelerden aldığı ürünleri mağazadan teslim alma opsiyonunu daha cezbedici hale getirmek yer alıyor. Bu opsiyon hem uzun kargo sürelerini daha kısa hale getiriyor hem de müşterilerin markanın fiziksel mağazasını ziyaret ederek alışveriş yapma şansını artırıyor.

Haberin Devamı

Öte yandan e-ticaret ve mobil sistemlerin gelişmesi markaların daha sağlıklı stok tahmini yapmalarına, mağaza adresleri ve ürün bilgilerini müşterilerle daha rahat paylaşmasına, ürünlerini daha görünür kılmaya yardımcı olacak gibi görünüyor. Önümüzdeki yıllarda markalar müşterilerinden elde ettikleri mobil veriler ışığında daha kişisel alışveriş ortamları yaratarak müşterilerine daha kaliteli hizmet vermeyi planlıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!