‘Kara Cuma’ çılgınlığı

Güncelleme Tarihi:

‘Kara Cuma’ çılgınlığı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 24, 2012 00:00

ABD perakende sektörünün en fazla satış gerçekleştirdiği ‘Kara Cuma’ (Black Friday) çılgınlığı bir gecede 11 milyar dolarlık satış yaptırdı. Fiyatların bazı ürünlerde yarı yarıya indirildiği Kara Cuma haftasında, 147 milyondan fazla ABD’linin 68.4 milyar dolarlık alışveriş yapılması bekleniyor.

Haberin Devamı

ABD’lilerin ‘Şükran’ Günü sonrası alışveriş çılgınlığı yaşadığı ‘Kara Cuma’da tüketim bu yıl geçtiğimiz yıla göre yüzde 4.1 arttı. Ülkenin durgunluğu aşmaya çalıştığı dönemde, tek bir günde 11 milyar dolar harcandı. Ancak bu sefer bazı mağazalar, insanların ucuz televizyon için dükkân kapılarında birbirlerini ezdikleri görüntülerin yaşanmaması için polis eşliğinde kuponlu satış yaptı. Bu hafta sonu arasında 147 milyon kişinin ‘Kara Cuma’ kapsamında yapılan indirimlerle alışveriş yapacağı belirtilirken, daha fazla sayıda ABD’linin de internet üzerinden alım yapması bekleniyor. Bu yıl online harcamanın yüzde 18 oranında artmasıyla birlikte toplamda ‘Kara Cuma’nın da dahil olduğu hafta sonunda 68.4 milyar dolarlık bir hacme ulaşması bekleniyor.

Haberin Devamı

MAĞAZADAN BAK İNTERNETTEN AL

ABD Ulusal Perakende Federasyonu’nun verilerine göre, bu yılki kasım ve aralık ayları arasındaki satışların geçtiğimiz yıla göre yüzde 4.1 oranında artış kaydetmesi bekleniyor. Artışın, 2010-2011 yılları arasında yaşanan yüzde 5.6’lık büyümenin altında kalınmasına ABD’nin kırılgan ekonomisi ve Sandy kasırgasının süren etkisi gerekçe gösteriliyor. 2011 yılında 152 milyon kişinin alışveriş yaptığı hatırlatılırken, bu yıl ABD’lilerin yarısından fazlasının alacakları ürünleri mağazalardan inceleyeceği ve daha sonra alışverişlerini internetten yapacağı öne sürülüyor.

ONLINE YÜZDE 18 BÜYÜYECEK

ABD’deki mağazaların, yıllık cirolarının yüzde 40’tan fazlasını kasım-aralık ayında gerçekleştirse de Amazon gibi online perakende kuruluşları geleneksel mağaza sahiplerini zor durumda bırakıyor. Şükran günü için yapılan online hediye alışverişlerinin 2011 yılına göre yüzde 18 oranında arttığı ifade edilirken, birçok mağaza ve online alışveriş siteleri, özel indirimler uyguluyor. Özellikle bazı elektronik ürünlerdeki inanılmaz indirimlerin Amerikalıları çılgına çevirdiği bu gecede, mağaza önlerindeki kuyruklar saatler öncesinden başlıyor. Saatler gece yarısını vurduğunda mağazalar dolup taşıyor, online alışveriş siteleri kilitleniyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!