Kamyonda, ÅŸerit ihlaline arkadan vurmaya paydos

Güncelleme Tarihi:

Kamyonda, ÅŸerit ihlaline arkadan vurmaya paydos
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 19, 2002 00:00

Son yıllarda otomobillerde geliÅŸen güvenlik önlemleri ağır ticari araçlara da girmeye baÅŸladı. MAN AG, yeni ürettiÄŸi kamyon ve otobüslerde ÅŸerit ihlallerini ve öndeki araca fazla yaklaÅŸmayı önleyen sistemler geliÅŸtirdi. Böylece kamyon ve otobüslerde kaza riski daha da azaldı.KAMYON sürücüleri artık trafikte ÅŸerit ihlal edip, aşırı hız yapamayacak. GeliÅŸtirilen yeni bir sistemle, kamyon sürücüsünün hızı otomatik olarak ayarlanarak kaza yapması önlenecek.MAN Nutzfahrzeuge AG, Eylül ayında Almanya'nın Hannover ÅŸehrinde düzenlenecek IAA Ticari Araçlar ve Motor Show öncesinde, fuarda sergileyeceÄŸi otobüs ve kamyonları dünya basınına tanıttı. Münih yakınlarında Hohenkammer'de yapılan tanıtıma 43 ülkeden 105 basın mensubu katıldı.Ticari araçlar üretiminde yeni geliÅŸmeler ve ürün yelpazesi hakkında bilgilerin sunulduÄŸu toplantıda tanıtımı yapılan 20 otobüs ve 7 kamyonun, teknoloji ve konforlarıyla lüks otomobillerle yarıştığı dikkat çekti.MAN'ın yeni geliÅŸtirdiÄŸi ACC (Adaptive Cruise Control) ve LGS (Lane Guard System) sistemleri, ticari araç sürücülerinin kaza riskini asgariye indiriyor.ACC sürücünün, kendi hızını öndeki aracın hızına adapte etmesine yardımcı oluyor. Araçtaki bir sensör yardımıyla sürücüye öndeki araçla arasındaki mesafeyi ve buna baÄŸlı olarak da hızını ayarlayabilme imkanı saÄŸlıyor. Sürücü daha yavaÅŸ seyreden öndeki araca gereÄŸinden fazla yaklaşırsa sistem devreye girerek kamyonun hızını önde aracın hızına göre ayarlayarak, kaza riskini azaltıyor.MAN'ın ticari araçlarda kullanacağı diÄŸer bir sistem ise LGS. MAN bu sistemle istem dışı ÅŸerit ihlallerini engellemeyi amaçlıyor. Yani, eÄŸer sürücü direksiyon başında uyur veya dalarsa sistem, muhtemel bir ÅŸerit ihlaline karşı sürücüyü sesli bir mekanizmayla uyarıyor. Aracın arkasında bulunan kamera sürekli yol ÅŸeritlerini takip ediyor ve araç ÅŸerit dışına kaydığında sistem devreye giriyor.KONTEYNERÄ° AYIRMIYORMAN, bir diÄŸer güvenlik sistemini daha hayata geçirdi. ESP (Electronic Stability Programme) sistemi, kaygan yollarda, çekici ve konteyner arasında kaymanın etkisiyle oluÅŸabilecek 90 ve 90 dereceye yakın açıların meydana gelmesini engelliyor. Sistem ACC'de olduÄŸu gibi sensörler yardımıyla çalışıyor ve belli kayma durumlarında konteynerin altındaki tekerlekleri kilitleyerek önlemini alıyor.MAN'ın ürettiÄŸi TG-A araçlarında isteÄŸe baÄŸlı olarak nakliye lojistiÄŸi için geliÅŸtirilmiÅŸ bilgi iletiÅŸim sistemi olan telematik servisi kullanılabiliyor. Aracın elektronik sistemine direkt baÄŸlantı sayesinde aracın kesin durumunun belirlenmesi, hız, yapılan kilometre, yakıt tüketimi, fren ve debriyaj balatalarının aşınması gibi diÄŸer bilgiler alınabiliyor. Ayrıca sürücü teslim ettiÄŸi malları bir el ünitesi aracılığıyla aracın sistemine girebiliyor. Bu bilgiler cep telefonlarında kullanılan kısa mesaj servisiyle merkeze aktarılabiliyor. Türkiye otobüs üssüMAN Türkiye Yürütme Kurulu BaÅŸkanı Dirk Wulfing, MAN otobüs grubu içinde Türkiye'nin çok büyük bir öneme sahip olduÄŸunu belirterek, şöyle konuÅŸtu: ‘‘Düşük maliyetli standart otobüslerin üretimi Türkiye'de gerçekleÅŸtiriliyor. Ankara'daki tesislerimizde otobüslerin karoser ve ÅŸasesi üretiliyor ve yürür hale getirilip, giydirilmemiÅŸ bir ÅŸekilde Almanya'ya gönderiliyor. Almanya'da iç dizaynı ve aksesuarları monte edilip piyasaya sürülüyor. Ayrıca Türkiye'de üretilen otobüsler 25 ülkeye ihraç ediliyor. GeçtiÄŸimiz yıl 670 adet otobüs ihracatı gerçekleÅŸti. Bu yılki ihracat hedefimiz ise 750 otobüs. Önümüzdeki yıl da Jet Liner modeli ilk kez Türkiye'de üretilmeye baÅŸlanacak.’’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!