GeriEkonomi Kahve’nin dünyası büyüyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Kahve’nin dünyası büyüyor

Kahve’nin dünyası büyüyor
Abone Olgoogle-news

Dünyanın 6’ncı, Türkiye’nin en büyük kakao üreticisi olan Altınmarka Şirketler Grubu’nun bünyesinde hızla büyüyen  ‘Kahve Dünyası’ 5 yıl içinde dünyanın en büyük kahve zincirlerinden biri olmayı hedefliyor. Kahve Dünyası Genel Müdürü Kaan Altınkılıç, “Şu an yurtdışında 11 mağazamız var. Çin’de 100 mağaza açacağız, Amerika’ya gireceğiz.  Her yıl yüzde 30-40 büyüyoruz” dedi.

1992 yılında kurulan ve bugün dünyanın 6’ıncı, Türkiye’nin ise en büyük kakao üreticisi olan Altınmarka Şirketler Grubu’nun ‘gözbebeği’ markası ‘Kahve Dünyası’ kahve ve çikolatayı birleştiren konseptiyle büyümeye devam ediyor. Birol Altınkılıç tarafından kurulan kahve ve çikolata imparatorluğunda bir süredir ailenin ikinci kuşak temsilcileri de görev alıyor. Detay Çikolata ve Detay Kahve Dilara Altınkılıç’ın Kahve Dünyası ise Kaan Altınkılıç’ın sorumluluğu altında. Türkiye’deki büyüme hızını artıran ‘Kahve Dünyası’ artık yurtdışında da hedeflerini büyüttü. Son gelişmeleri Kahve Dünyası’nın Genel Müdürü ve Altınkılıç ailesinin ikinci kuşak temsilcisi Kaan Altınkılıç anlattı.

Neredeyse her yerde Kahve Dünyası açıldı. AVM’lerde, caddelerde hızlı bir büyüme içine girdiniz. Kahve ve çikolatayı çok mu seviyoruz?

- Seviyoruz. Kahve Dünyası diğer kahve zincirlerinden farklı bir konseptle çıktı. Bu konsept de başarılı oldu. 2016-2017’de hızla büyüdük. Bu yıl da büyüyoruz. Yıl sonuna kadar 200 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. 2016’ya göre 2 kat büyüdük. Şu anda 160’ı mağaza olmak üzere 350 satış noktamız var. Yıl sonuna kadar 40 yeni mağaza ve satış noktası daha açmayı planlıyoruz.

Kahve zincirleri her geçen gün artıyor. Rekabet var, bu rekabette havlu atan zincirler oldu. Siz nasıl başarıyorsunuz?

- Biz bildiğiniz gibi aile şirketiyiz. Ailemizin 30 yıla yaklaşan çikolata deneyimi var. Altınmarka Şirketler Grubu’nun bir parçasıyız. Uzun yıllar Türkiye’nin önde gelen tüm çikolatacılarına hammadde sağladık. İşin mutfağını iyi biliyoruz. Her ürün kendi üretimimiz. Dışarıdan hiçbir ürünü almıyoruz. Bu yüzden de ürünlerimize çok güveniyoruz. Kahve Dünyası’nda 14 yıldır bu konuda uzmanlaştık, yenilikçiyiz. Diğer kahve zincirlerinde olmayan ürünler var bizde.

Altınmarka çatısı altında Kahve Dünyası’nın büyüklüğü nedir?

- Kahve Dünyası bizim görünün yüzümüz ama toplam işimizin sadece yüzde 10-15’i. Altınmarka 3 milyar liralık bir organizasyon ve yıllık büyüme oranı da yüzde 20. Kahve Dünyası da yılda yüzde 30-40 büyüyor.

Kaç şehirde Kahve Dünyası var?

- Şu an 32. Türkiye’de alınacak daha çok yolumuz var. Hızla büyümeye devam edeceğiz.

İNGİLTERE’YE 4 YENİ MAĞAZA

Yurtdışında mağaza açtınız. Londra nasıl bir deneyim oldu sizin için?

- 2011 yılında Londra mağazasını Turquality desteğiyle açtık. Bugünlere geldik. Bu yıl İngiltere’de 4 yeni mağaza daha açmayı planlıyoruz. Şu an yurtdışında 11 mağazamız var.

Hangi ülkelerde Kahve Dünyası var? Başka ülkelere de yayılacak mısınız?

Kahve’nin dünyası büyüyor

- Suudi Arabistan, Romanya, İngiltere, Dubai ve Kuveyt’te açtık. Hedefimizde başka ülkeler de var. Amerika ve Uzakdoğu’da yoğunlaşmadık bugüne kadar ama yoğunlaşacağız. Şu anda yüzde 30-40 büyüme oranımız var. 5 yıl içinde dünyanın en büyük kahve zincirlerinden biri olacağız. Verimli olmak için alt sistemleri oluşturuyoruz.

Çin’e girme planınız vardı. Ne oldu?

Çin’de başlayacağız. Denemek için ilk adımda 100 mağaza açacağız. Yani bir yıl içinde Çin’de bir Kahve Dünyası daha doğacak. Çin dışında Belçika, Hollanda, Almanya’ya da mağaza açacağız. Suudi Arabistan’da master franchise anlaşması yaptığımız şirketin 28 AVM’si var. Hepsine girmeyi planlıyoruz. Bizi daha hızla bir büyüme bekliyor yurtdışında.

Hedefleriniz neler?

-2019 yılında 250’den fazla, 5 yıl sonra 500’den fazla mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz.

FİT LEZZETLER ÇIKARACAĞIZ

Sağlıklı yeme-içme alışkanlıkları artıyor. Farklı zincirler çıkıyor. Bu sizi nasıl etkiliyor?

- Tüketici alışkanlıkları değişiyor. Misafirlerimiz farklı ve hafif lezzetler talep ediyor. Biz de bundan yola çıkarak fit lezzetleri oluşturduk. Ülkemizde sağlıklı beslenme ve fit beslenme karıştırılıyor. Annem Alev Hanım yıllarca tüm ürettiklerimizin sağlıklı olmasına özen gösterdi. Örneğin biz aroma kullanmıyoruz. Çilekli ürün yazıyorsak içinde çilek var. Yoğurtlu dondurmamız var fit ürünler içinde. Müsli, granola, poriç de üretmeye başladık. Fit menümüz genişliyor. Ayrıca proteinli ürünler üretiyoruz. Avakado yağı kullandığımız ürünler var. Probadem, Protahin gibi ürünlerimiz var, bunların içinde de tahin ve badem var.

AL GÖTÜR DE BÜYÜYECEK

Yeni konsept mağazalar açmaya başladınız. Kahve Dünyası’nın bir kardeşi oldu…Neden böyle bir markaya ihtiyaç duydunuz?

’Al Götür’ aslında benim üniversiteden beri aklımda olan bir mağaza zinciri. Daha genç ve dinamik. Şehirdeki hızlı hayata uygun bir anlayışla yönetlen bir yapı. İlk mağazaları açtık ve tam da beklediğimiz gibi çok iyi ilgi gördü. Türkiye genelinde 10 tane Kahve Dünyası ‘Al Götür’ mağazası var. Yıl sonuna kadar en az 15 tane daha bu formatta mağaza açılmayı planlanıyoruz. Hastaneler, AVM’ler, plazalar da açılacağız.

KAAN ALTINKILIÇ KİMDİR?

İlk iş deneyimini 7 yaşında paketleme yaparak ve tır yıkayarak yaşadı. 12 yaşından itibaren üç yıl boyunca, Eminönü’nde açılan ilk Kahve Dünyası’nda okul tatillerinde çalıştı. Pierre Loti Lisesi’nde öğrenim gördüğü yıllarda Altınmarka Grubu’nun birçok farklı departmanında görev aldı. Lisans eğitimini bir yıl erken bitiren Altınkılıç, 2013’te İsviçre Cenevre’deki çikolata firmalarından birinde görev aldı. Bir yılın sonunda Bentley Üniversitesi’nden MBA yapması için başarı bursu ile davet alması üzerine Amerika’ya döndü. Pazarlama yüksek lisansını sürdüren Altınkılıç, üniversitede profesör olan ve girişimcilik üzerine kitap yazan bir akademisyene asistanlık yaptı. 2015 yılında akademik hayatını tamamlayıp İstanbul’a dönen Altınkılıç şu anda, Kahve Dünyası Şirket Yönetiminden Sorumlu Altınmarka Grup Şirketleri Yönetim Kurulu Üyesi olarak görevini sürdürüyor.

EN ÇOK TÜRK KAHVESİ SATILIYOR

- Çikolata sektörünün küresel büyüklüğü 75 milyar dolar

- 2016 verilerine göre Türkiye’de 237 bin ton çikolata üretimi gerçekleştirildi ve pazar büyüklüğü 5.3 milyar liraya ulaştı.

- Euromonitor tahminlerine göre gelecek 5 yılda Türkiye pazarında çikolata ve çikolatalı ürünlerde 794 milyon dolarlık ekstra bir satış gerçekleşecek ve yıllık yüzde 9,5 oranında büyüme yaşanacak.

- Dünyanın en çok çikolata tüketen ülkesi İsviçre. Kişi başına 8,7 kg çikolata tüketen İsviçre’yi 7,9 kg kişi başı tüketimle Almanya ve Avusturya izliyor. Türkiye’de kişi başı çikolata tüketimi ise 3,1 kg.

- Kahve Dünyası’nda 2000 kişi çalışıyor. Yıl sonuna bu sayı kadar 2200 olacak.

- Kahve Dünyası’nda en çok Türk kahvesi satılıyor.

 

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle