İzmit Körfez geçişi görüşmeleri tıkandı

Güncelleme Tarihi:

İzmit Körfez geçişi görüşmeleri tıkandı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 22, 1997 00:00

Haberin Devamı

1.5 milyar dolarlık İzmit Körfezi Geçişi Projesi için, Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) ile ihalede projesi birinci seçilen Anglo-Japanese-Turkish Consortium (AJTC) arasında beş aydır sürdürülen müzakereler tıkandı. Başbakan Mesut Yılmaz'ın bu yıl içinde temel atılması talimatını verdiği projede, AJTC, 3 kilometrelik köprünün ardından yapılması gereken 36 kilometrelik otoyolu üstlenmek istemiyor. AJTC, pazarlık görüşmelerinde KGM'ye, ‘Kredisini biz bulalım, otoyolu siz yapın’ teklifini götürdü. AJTC'nin yapımını üstlenmek istemediği, ancak finansmanını bulmayı önerdiği otoyolun maliyetinin 500 milyon dolar civarında olduğu belirtildi.

Hesapta olmayan bu teklifin KGM'yi güç durumda bıraktığı öğrenildi. Böyle bir ön koşulun, ancak Hazine'nin ve Başbakanlığın onayıyla kabul edilebileceğine dikkat çeken kaynaklar, bu teklifin yetkili makamlara iletileceğini bildirdi. KGM'nin Türkiye'de otoyol yapım programının öncelikli projelerinden biri olan Anadolu Otoyolu-Dilovası Ayrımı-Orhangazi (İzmit Körfez Köprüsü dahil) projesi, İstanbul-Bursa-İzmir otoyolunun bir kesimini oluşturuyor. Proje, Anadolu otoyolu üzerindeki Gebze köprülü kavşağından, Ankara yönünde yaklaşık 3 km. sonra teşkil edilecek bir köprülü kavşakla başlıyor. İzmit Körfezi'ni Karaburun-Dilburnu arasında yaklaşık 3 kilometre uzunluğunda bir köprü ile geçerek, Yalova-Karamürsel devlet yolunu köprülü kavşak ile aştıktan sonra, Orhangazi yakınlarında Orhangazi-Bursa devlet yoluna bağlanıyor. Köprü dahil otoyol uzunluğu 44 kilometreyi buluyor. Köprü ve otoyolun 2 çarpı 3 olmak üzere 6 şeritli yapılması planlanıyor. Yap-işlet-devret modeli çerçevesinde yaptırılacak, projenin, yapım süresi 4 yıl olarak öngörülüyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!