İşte Türkiye'nin en itibarlı şirketleri

Güncelleme Tarihi:

İşte Türkiyenin en itibarlı şirketleri
Oluşturulma Tarihi: Mart 17, 2014 01:04

Türkiye İtibar Endeksi 2013 sonuçlarına göre Koç Holding 5.378 puan, Sabancı Holding 5.211 puan ve Arçelik 4.116 puan ile Türkiye’nin en itibarlı üç firması oldu.

Haberin Devamı

İtibar Atölyesi adına İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin akademik denetiminde uluslararası araştırma şirketi XSIGHTS tarafından “İnşaat”, “Otomotiv”, “Hazır Giyim”, “Beyaz Eşya”, “Bankacılık”, “Gıda”, “Enerji”, “GSM”, “Elektronik Eşya”, “Sigorta”, “Ulaşım” ve “Eğitim” sektörleri özelinde gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi 2013 Sonuçları, İstanbul Ticaret Üniversitesi Eminönü Kampüsü’nde düzenlenen basın toplantısında açıklandı.

Türkiye İtibar Endeksi 2013 sonuçlarına göre Koç Holding 5.378 puan, Sabancı Holding 5.211 puan ve Arçelik 4.116 puan ile Türkiye’nin en itibarlı üç firması oldu. Bu şirketleri 3.923 puan ile Ülker, 3.856 puan ile Turkcell, 3.793 puan ile Samsung, 3.417 puan ile THY, 3.324 puan ile Coca Cola, 3.286 puan ile Eti, 3.135 puan ile Beko izledi.

Haberin Devamı

EN YÜKSEK PUAN GIDANIN

Toplantının açılışını yapan İstanbul Ticaret Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nazım Ekren, “Kuşkusuz 2013, ülkemiz için birçok gelişmenin yaşandığı bir yıl olmuştur, 2013 yılı ile 2014 yılı arasındaki karşılaştırma, şirketlerin bu değişiklileri itibarları açısından nasıl yönettiklerinin bir ölçütü olarak değerlendirilebilir. Sektörel itibar puanlarına bakıldığında Gıda sektörünün 2013 yılında T.İ.E. puanı en yüksek sektör olduğu ortaya çıkmaktadır. En düşük puana sahip sektör ise Eğitim (Üniversiteler) olmuştur. Algı faktörlerini ele aldığımızda ‘dürüstlük ve şeffaflığın‘, geçen yıl olduğu gibi, kamuoyu nezdinde, en önemli kriter olarak ortaya çıkması da, itibara giden yolda, şeffaf davranmanın değerinin altını bir kere daha çiziyor’’ dedi.

HANGİ SORULARIN YANITLARI VAR?

Endeksin metodolojisi ve kurumların Türkiye İtibar Endeksi’nden nasıl yararlanacağı hakkında bilgi veren XSIGHTS Araştırma Yönetim Kurulu Başkanı Çiğdem Penn de, “Şirketler Türkiye İtibar Endeksi raporundan bu yıl da çok faydalanacaklar. Bu yıl endeks üzerinde yaptığımız çalışmaların, endeksi daha da derinleştirdiğini düşünüyorum. Öncelikle ‘Şirketiniz itibar radarına girmiş mi?’, ‘Sektörünüzdeki sıranız kaç?’, ‘Sizi en itibarlı şirket olarak algılayan kişiler Türkiye’nin neresinde?’, ‘Rakiplerinize göre neredesiniz?’, ‘Sektörünüzde hangi algı faktörleri fark yaratacak?’ gibi hep merak ettiğimiz soruları, sponsorsuz, tarafsız, akademik olarak kontrol edilmiş bir araştırmaya dayanarak bulacaksınız. Türkiye İtibar Endeksi raporunu tüm iletişim ve pazarlama profesyonelleri çok ilginç ve faydalı bulacak” diye konuştu.

Haberin Devamı

HER TÜRLÜ MÜDAHALEYE KAPALI

Türkiye İtibar Endeksi’nin kendi alanında akademik denetime tutulan ilk ve tek araştırma olduğuna dikkati çeken İtibar Atölyesi’nin Başkanı Ertan Acar, “Bu yönü ile Türkiye İtibar Endeksi’nin sonuçlarının şeffaflığı, her türlü müdahale ve yönlendirmeye kapalı bir biçimde gerçekleştirilmesinin teminatı İstanbul Ticaret Üniversitesi ve üniversitenin İstatistik Bölümü’dür. Ülkemizin gerek bölgesinde gerekse dünya çapında etkin bir rol üstlenmesi, ekonomik göstergelerin dünyanın pek çok gelişmiş ülkesine bile parmak ısırtmaya başlaması ile birlikte kurumsal itibar yönetimi konusu iletişim dünyamızın en önemli gündem maddelerinden biri haline geldi. Bu yönü ile Türkiye İtibar Endeksi, itibar yönetimi kavramının doğru anlaşılması ve kurumların iş süreçlerine doğru bir biçimde yerleşmesi için önemli bir parametre, kurumların gelecek vizyonunu oluşturmasında bir navigasyon aracı görevi üstleniyor. Endeksin sürdürülebilir olmasında büyük katkı sunan ve itibar yönetimi kavramına akademik bir çatı kuran başta İstanbul Ticaret Üniversitesi olmak üzere, endeksi gerçekleştiren ve bu yıl kendi aramızda yaptığımız özel anlaşma ile Türkiye İtibar Endeksi’nin saha maliyetlerini ve pazarlama çalışmalarını üstlenen, uluslararası araştırma şirketi XSIGHTS’a katkılarından ötürü teşekkürlerimizi sunuyorum” diye konuştu.

Haberin Devamı

İşte Türkiyenin en itibarlı şirketleri

İtibarın Süper Ligi

TİE Başarı Belgesi almaya hak kazanan ve itibarın Süper Ligi’ne giren markalar ise şunlar oldu.

A101, Abdi İbrahim, Acıbadem Hastanesi, Adidas, Adil Işık, Ağaoğlu, Akbank, Aksa Enerji, Alarko Holding, Algida, Apple, Aras Kargo, Arçelik, Ariston, Aroma, Arzum, Asustek, Audı, Avea, Aygaz, Aytaç, Banvit, Beko, Bellona, Beymen, Bim, Bimeks, Bmw, Borusan Holding, Bosch, Boyner, BP Petrolleri, Burger King, CarrefourSA, Casper, Cevahir Holding, Coca-Cola, Colins, Collezione, Çaykur, Çetinkaya, Çukurova Holding, Damat, Danone, Defacto, Demirören Şirketler Grubu, DenizBank, Diesel, Dimes, Doğan Holding, Doğuş Çay, Doğuş Holding, Dumankaya, Eczacıbaşı Holding, Ekici Peynir, Enka İnşaat, Erikli Su, Eti Şirketler Grubu, Fenerbahçe Spor Kulübü, Fırat Plastik, Fiat, Fiba Holding, Finansbank, Ford, Galatasaray Spor Kulübü, Garanti Bankası, Grundig Türkiye, Gürallar, Türkiye Halk Bankası, Hayat Kimya Sanayi, Honda Türkiye, Hewlett-Packard, Hyundai, İhlas Holding, Ing Bank, ipekyol, İpragaz, İstikbal Mobilya, Türkiye İş Bankası, Keskinoğlu, Kiğılı, Kiler, Kipa, Koç Holding, Komili Yağ Sanayi, Koton, LC Waikiki, Levı Strauss & Co, LG, LTB, Makro Market, Mango, Mavi, Media Markt, Mercedes, Merinos Mobilya, Metro Turizm, Microsoft, Migros, Nestlé, NIKE, Nokia, Nurol Holding, Opel, Opet, Özdilek, Panasonic, PepsiCo, Petrol Ofisi, Peugeot, Philip Morris, Philips, Pınar Süt, Profilo, PTT, Puma, Real, Renault, Rodi, Sabancı Holding, Samsung, Sanko Holding, Sarar, Sek, Shell, Siemens, Sony, Sütaş, Şok, Tamek, TEB, Tansaş, Tat, TEDAŞ, Tekfen Holding, Tepe İnşaat, THY, Tofaş, TOKİ, Toprak Holding, Toshiba, Toyota, Turkcell, Türkiye Petrol Rafinerileri, Türk Telekom, Ulusoy Holding, Ülker, Türkiye Vakıflar Bankası, Vakko, Vatan Bilgisayar, Vestel, Vodafone, Volkswagen, Yapı ve Kredi Bankası, Yaşar Holding, YKM, Yörsan, Zara, Ziraat Bankası, Zorlu Holding

BAKMADAN GEÇME!