GeriEkonomi İpek Kağıt, Selpak ve Solo ile dünyaya açılıyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    1
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

İpek Kağıt, Selpak ve Solo ile dünyaya açılıyor

İpek Kağıt, Selpak ve Solo ile dünyaya açılıyor
refid:20067726 ilişkili resim dosyası
Abone Olgoogle-news

Yabancı ortağı Georgia-Pacific’in tüm Avrupa pazarından çıkma yönünde stratejik bir karar alması üzerine Eczacıbaşı Topluluğu Selpak ve Solo markalarının üreticisi İpek Kağıt’taki Georgia-Pacific hisselerini satın almasının ardından dünya pazarlarına daha etkin bir açılım süreci başlattığını açıkladı.

İpek Kağıt yeni pazarlara hazırlanırken, Selpak’ın ambalaj tasarımını, logosunu ve yüzünü yeniledi. Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Grubu Başkanı Hakan Uyanık, İpek Kağıt’ın yüzde 100 hissesinin Eczacıbaşı Topluluğu’na geçtiğini belirterek “Devirle ilgili tüm prosedürler tamamlandı ve İpek Kağıt artık yeniden yüzde 100 Eczacıbaşı kuruluşu oldu. İpek Kağıt için 2012 ile birlikte artık yeni bir dönem başlıyor. Yeni ürünler ve yatırımlarla yeni pazarlara, farklı dünya ülkelerine açılacak olmanın heyecanını yaşıyoruz” dedi.

İpek Kağıt’taki hisse devrinin ardından yaşanan gelişmeleri ve gelecek hedeflerini değerlendirmek ve ana marka Selpak’ın yeni logo ve ambalaj tasarımı hakkında bilgi vermek üzere düzenlenen basın toplantısında konuşan Hakan Uyanık, 2011 yılını 1.1 milyar TL ciro ile tamamlayan Tüketim Ürünleri Grubu içerisinde en büyük paya sahip kuruluşun ve lokomotif şirketin İpek Kağıt olduğunu belirtti. İpek Kağıt’ın, kuruluşundan bu yana geçen 43 yıl boyunca kalitesi, teknolojisi ve yenilikçiliği ile tüketicinin güvenini kazanarak sektörünün lideri olduğunu vurgulayan Hakan Uyanık, son 23 yıldır ise yüzde 50 yabancı ortaklık yapısıyla liderliğini ve sağlıklı büyümesini sürdürdüğünü ifade etti. Hakan Uyanık, İpek Kağıt’ın Türkiye temizlik kağıdı sektörünün lideri olduğunu belirterek, İpek Kağıt’ın yüzde 100 Eczacıbaşı kuruluşu olmasının ardından yeni pazarlara açılma yolunda ilk adımları attıklarını ve bu kapsamda farklı coğrafyalarda büyüme hazırlıklarına başladığını söyledi.

100 BİN TON ÜRETİM

İpek Kağıt’ın bugün, yıllık üretim kapasitesi 100 bin tonu aşan, üç kıtada 20 ülkeye ihracat yapan, yenilikçi ürünleriyle pek çok ilke imza atarak tüketicilerin hayatına değer katan ve sektörüne öncülük eden bir kuruluş olduğuna dikkat çeken Uyanık, Eczacıbaşı Topluluğu’nun, İpek Kağıt’ın ve markalarının potansiyelini daha yukarılara taşıyarak yeni ürünlerle ve yeni coğrafyalarda atılım yapmak istediğini vurguladı. Hakan Uyanık, “Bu nedenle İpek Kağıt’ın tamamına sahip olmak üzere çalışmalara başlamıştık. Yabancı ortağımız Georgia-Pacific tüm Avrupa pazarından çıkma yönünde stratejik bir karar alınca Eczacıbaşı Topluluğu bu fırsatı değerlendirdi ve Georgia-Pacific hisselerini satın aldı. 14 Şubat 2012 tarihinde tüm prosedürler tamamlandı ve İpek Kağıt artık yeniden yüzde yüz bir Eczacıbaşı kuruluşu oldu” diye konuştu.

“YÜZDE 36 PAZAR PAYI İLE AÇIK ARA LİDERİZ”

İpek Kağıt Genel Müdürü Sertaç Nişli de toplantıda yaptığı konuşmada, İpek Kağıt’ın yüzde 36 pazar payıyla açık ara pazar lideri olmasının bir rastlantı olmadığını belirterek, “Liderliğimizi, yenilikçi yaklaşımımıza, kalite anlayışımıza, markalarımıza olan inancımıza, çevreye ve insana olan saygımıza borçluyuz. Gücümüzü inovasyondan alıyoruz. Türkiye’yi temizlik kağıdı kavramıyla tanıştıran İpek Kağıt, pek çok ilki hayata geçirerek sektörünün gelişimine öncülük etti” dedi. Sertaç Nişli, İpek Kağıt’ın 2012 için toplam 110 bin ton üretim hedeflediğini kaydederek “Mevcut pazarlarda büyümeye devam edeceğiz. Bunun yanı sıra eski ortağımız nedeniyle giremediğimiz pazarlara da artık yöneleceğiz. Türkiye’de pazarın yıllık büyümesi yüzde 8-10’lar civarında. Biz de her yıl en az bu oranda büyüyoruz. Ancak yeni girdiğimiz dünya pazarlarında daha yüksek bir büyüme hedefliyoruz” diye konuştu. Toplantıda soruları da yanıtlayan Nişli “ İpek Kağıt Yalova ve Manisa’daki üretim tesisleri yanı sıra Kazakistan fabrikasında da üretim yapıyor. Kazakistan’dan Orta Asya ve Kafkasya pazarlarına üretim yapıyoruz. Girmeyi düşündüğümüz yeni pazarlar hakkında bu yıl kapsamlı bir araştırma çalışması yapacağız. Yeni hedef pazarlarımız arasında yakın Avrupa, Orta doğu ve Afrika ülkeleri de olacak. Bu pazarlara hem Selpak hem de Solo ile gideceğiz. Yeni pazarlar yeni üretim tesisi yatırımlarını da gündeme getirebilir” açıklamasında bulundu.

SELPAK’IN YÜZÜ YENİLENDİ

İpek Kağıt Pazarlama Direktörü İçim Er ise, Selpak’ın sektörünün markalı pazardaki tartışmasız lideri olduğunu ifade ederek, Selpak’ın sahip olduğu özellikleri ile Türkiye’nin yurtdışına ihraç edeceği önemli bir değer olduğuna inandıklarını söyledi. İçim Er “Köklü geçmişiyle sektörünün jenerik ismi olan, kişisel hijyen bilinci oluşturmayı kendine misyon edinen Selpak, tüketicilerin kalbinde de lider olmayı başarmış bir marka. Selpak bugün, tüketicilerin nezdinde; en yenilikçi, en uzman, en sevilen ve ilk akla gelen temizlik kağıdı markası olmasının yanı sıra, tüketici için gerçek anlamda değer yaratan ilklerin markasıdır” diye konuştu.

Yeni dönem için Selpak’ın tümüyle yenilendiğini, yeni logo ve ambalaj tasarımı için ikisi yabancı ikisi yerli toplam dört ajansla çalıştıklarını ve yeni logoyu 100’den fazla tasarım arasından seçtiklerini belirten İçim Er, şu bilgileri verdi:

“Yeni logomuz Selpak’ın ana değerleri olan liderlik, uzmanlık, sıcaklık, samimiyet, kalite, hijyen ve yumuşaklığı yansıtıyor. Şimdiye kadar sadece havlu kategorisinde emicilik özelliği için kullandığımız fil simgesi tüketiciler nezdinde marka ile özdeşleşmiş durumda. Filimizi de yeniden tasarlayarak markanın ikonu olarak kullanmaya karar verdik. Ambalajlarımızı, bir marka bütünlüğü yaratacak şekilde yeniden tasarladık. Selpak’ın yeni yüzüyle tüketicilerimiz tarafından daha da çok beğenileceğine inanıyoruz.”

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle