İngilizler'in Türkiye kampanyası

Güncelleme Tarihi:

İngilizlerin Türkiye kampanyası
Oluşturulma Tarihi: Haziran 25, 1998 00:00

Haberin Devamı

İngiliz Ticaret ve Sanayi Bakanlığı, özel bir logo hazırlatarak, ‘‘Türkiye ile ortak iş yapma kampanyası’’ başlattı. İngiliz Büyükelçisi David Logan, ‘‘Türkiye, İngiliz işadamları için başarı simgesi’’ dedi.

İngiliz Ticaret ve Sanayi Bakanlığı, Türkiye ile ticari ilişkilerini artırmak için ilk kez Türkiye'yi hedef alan büyük bir kampanya başlattı. Geçen yıl Türkiye'ye ihracatını yüzde 12 artırarak 1.77 milyar sterline yükselten İngiltere, bu kampanya ile iki ülke arasındaki ticareti ve Türkiye'ye yatırım yapan İngiliz firmalarının sayısını artırmayı hedefliyor.

İngiltere'nin Ankara Büyükelçisi David Logan ve Ticaret-Sanayi Bakanlığı Türkiye Masası yetkilileri, Türkiye'nin İngiliz işadamları için ‘‘başarı’’nın simgesi haline geldiğini belirttiler.

Logan, Türkiye'de son yıllarda büyük gelişimlerin yaşandığını, eleştirmelerine rağmen Türkiye'yi soyutlamak yerine, işbirliği yapmayı tercih ettiklerini söyledi. Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne giriş arzusunu desteklediklerini belirten Büyükelçi Logan, şöyle devam etti: ‘‘Türkiye'de zayıf koalisyonlarla başarısız iktidarlar görev başına geliyor. Ancak devlet istikrarlı. Bu konuda hiçbir şüphe yok. Avrupa'da da bazı koalisyonlar zayıf. Türkiye bizim için NATO'nun hem çok önemli bir üyesi, hem de batı dünyasının ticaret yapabileceği, büyük fırsatlara sahip bir ülkesi. İki ülke arasındaki ticaret hacmi geçtiğimiz yıl 2.8 milyar sterlindi. İngiltere, Türkiye'nin Avrupa'da en fazla yatırım yaptığı ülke. 250'den fazla İngiliz firması, Türkiye'de iş yapıyor. Özel sektörünüzde birçok ülkede rastlanmayan müthiş bir dinamizm, canlılık, başarı egemen. Bizim için Türkiye, Merkezi Asya, Karadeniz ve Avrupa'nın tam ortasında, her iki yana da ticaret yapabilecek konumda bir ülke.’’

TÜRKİYE GRİP OLMADI

İngiliz Ticaret ve Sanayi Bakanlığı İhracat Dairesi Başkanı Philip Wood ise Türkiye ile ticaret yapma şartlarının bugüne kadar görülmedik derecede iyi olduğunu vurguladı. Philip Wood, ‘‘Uzak Doğu'nun grip salgını Türkiye'ye bulaşmadı. Orta sınıf büyüyor, satın alma gücü artıyor. Birçok ticaret alanı hâlâ boş. İngiliz firmaları sağlık, alt yapı, ambalaj, gıda sektörlerini hedefliyor. Türkiye kampanyamız sadece ihracatımızı artırmayı değil, ortak işbirliği, karşılıklı yatırım ve çıkarı amaçlıyor’ dedi.






Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!