GeriEkonomi Holdinglerin 291 milyon dolarlık süt yarışı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Holdinglerin 291 milyon dolarlık süt yarışı

Türkiye'de büyük holdingler arasındaki süt ve sütlü ürünlerde yaşanan rekabet kızıştı. Yaşar Grubu'na ait Pınar ile Mis Süt'ün yarıştığı süt piyasası, Koç Holding'e ait SEK ve Sabancı-Danone ortaklığı ile kurulan Danonesa'ya ait Tikveşli'nin de yeni yatırımlarıyla hareketlendi.

Türkiye'de süt pazarının büyüklüğü 291 milyon dolara (112.2 trilyon lira) ulaştı. Yılda üretilen 11 milyon ton sütün, yüzde 40'ına yakın kısmı işlem görmeden tüketiciye ulaşıyor. Ancak yüzde 10'u modern işletmelerde işleniyor. Geri kalan yüzde 50'si de mandıralarda değerlendiriliyor. Genç nüfusun fazlalığı, her yıl doğan 1 milyon çocuk pazarın hızla büyüyeceği işaretini veriyor. Anne sütüne en yakın besin kaynağı olarak görülen pastörize edilmiş süte olan talep de gün geçtikçe artıyor.

SU DA GÖZDE ÜRÜN

Türkiye'de 1998 yılında tüketilen ambalajlı su miktarı, 1998 yılında 400 milyon litreye ulaştı. Türkiye'de tüketilen su miktarı 1997 yılında 230 milyon litreyken bir yılda yaklaşık yüzde yüz artışla 400 milyon litreye ulaştı. Bu artış devlerin su rekabetini de artırdı. 1998 yılında Danonesa, Hayat Su satışını 120 milyon litreye çıkardı. Danonesa Haziran ayında Soda fabrikasının da açılışını yapacak. Yaşar Grubu da sektörde Pınar Madran ve Pınar Şaşal markalarıyla iddialı. Ayrıca Türkiye'nin büyük holdingleri birbiri ardına su sektörüne girme hazırlığında olduğu sinyalleri veriyor...

Perakendecilik sektörünün gelişimine bağlı olarak gıda sektörü de hızla büyüyor. Türkiye'de yaklaşık 40 milyar dolara ulaşan parekendecilik sektöründe ardarda yeni marketlerin açılması toplu alışverişi de artırıyor.

Hangi süt kimin

Sabancı Tikveşli ile iddialı

GEÇEN yıl ‘‘Tikveşli’’ firmasının tamamını satın alan Danonesa, bu yıl süt ürünleri piyasasındaki konumunu pazara yeni ürünler sunarak güçlendirmeyi hedefliyor. Danonesa, pastorize süt, sarımsaklı, meyveli, eko yoğurt, Tikveşli 4 mevsim, muhallebi, altın yoğurt, ayran, cam kasede yoğurt ve homojenize yoğurt üretimine devam ediyor.

Koç, SEK'i giderek büyütüyor

KOÇ Grubu'nun 60 milyon dolar ödeyerek 1997’de aldığı Sek, tümüyle yenileniyor. Türkiye'yi 30 yıl önce pastörize sütle tanıştıran Sek, ‘imaj yeniledi’ ve Avrupalı bir görüntü kazandı. 30 yıllık SEK şişe sütleri, tek kullanımlık, plastipak şişede piyasaya sunuldu. SEK pazarda; peynir, yoğurt, krem şanti ve pudingleriyle de iddialı.

Yaşar Pınar'ı yeniledi

GEÇTİĞİMİZ günlerde tüm ürünlerini yenileyen Yaşar Grubu'na ait Pınar, günde 1100 ton ve yılda da yaklaşık 270 milyon litre çiğ süt işliyor. Pınar'ın 16 kategoride toplanan ürün yelpazesinde 600'e yakın ürün bulunuyor.

Mis, Nestle ile güçlendi

ÇOĞUNLUK hissesi Tekfen Grubu'ndan Nestle'ye geçen Mis Süt, yoğurt ve peynir çeşitlerini artırıyor. Nestle, Mis markasıyla Türkiye'nin ilk probiyotik yoğurdunu piyasaya sundu. Ayrıca, kalsiyum içeren sütü Kalsiyum Plus'ı da yeniledi.

Ülker İçim'le piyasada

BİSKÜVİ ve çikolata çeşitleriyle tanınan Ülker de, ‘İçim’ markalı sütleriyle sektördeki yerini aldı. Ülker pazara bir ilkle; gaz ve şişkinlik yapmayan ürünü laktaz'la girdi.



Canlı Borsa - Altın Fiyatları - Döviz Kurları için Bigpara

False