Gökay Yıldırım: Tüm dünyada “iyi reklam”ın tanımı değişiyor

Güncelleme Tarihi:

Gökay Yıldırım: Tüm dünyada “iyi reklam”ın tanımı değişiyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 07, 2018 22:58

Plasenta Strateji Planlama Yardımcısı Gökay Yıldırım, reklamcılığın değişimini şöyle anlatıyor; "Sadece Türk reklamcılığında değil, tüm dünyada “iyi reklam”ın tanımı değişiyor, kriterleri değişiyor. Türkiye de bundan en hızlı şekilde etkileniyor ve de ayak uyduruyor tabii ki. Dijitalin en sevdiğimiz yanı, anı yaşayabilmek. Sektörün geleceğinde de anı hızlı değerlendirip, iyi kararlar verenlerin başarılı olacağı kesin."

Haberin Devamı

Bu yıl Kırmızı Dijital / En İyi Gerçek Zamanlı Dijital İletişim kategorisinde Kırmızı kazandığınız Denizbank için hazırladığınız “Beyler Ben Gidiyorum” çalışması ile ilgili biraz bilgi verebilir misiniz?

DenizBank sporu, özellikle de futbolu çok seviyor. Ana sponsorlarından olduğu Beşiktaş’ın Şampiyonlar Ligi macerasını da haliyle büyük bir ilgiyle takip ediyorduk; tek temsilcimiz olduğundan bütün maçları milli maç gibi izleniyordu. Özellikle Türk takımlarının oynadığı Şampiyonlar Ligi maçlarından sonra sosyal medyada muazzam bir konuşma oluştuğunu da biliyorduk, biz de bu konuşmaya organik olarak dahil olalım istedik. Denizbank'ın ¨spora destek veren marka¨ imajını bu sayede desteklemeyi ve hakkında pozitif konuşma yaratmayı hedefledik.

Şampiyonlar Ligi gibi önemli maçlarda neredeyse her marka Türk takımlarını destekleyen/tebrik eden paylaşımlar yapıyordu. Bizim de tüm bu içerik kalabalığının arasından sıyrılabilecek bir içeriğe ihtiyacımız vardı; yani sosyal medyanın dilinden konuşan, “meme" dinamiğinde ve ürün anlatmayan bir içerik.

Haberin Devamı

Gökay Yıldırım: Tüm dünyada “iyi reklam”ın tanımı değişiyor

Beşiktaş’ın gruptan lider çıkacağına kesin gözüyle baktığımızdan, gruptan çıkışını tebrik eden videomuzu çok önceden hazırladık: “gruptan çıkma” konusunu, WhatsApp grupları üzerinden işleyerek, Beşiktaş’ın gruptan çıkışını resmeden kısa, komik ve paylaşım değeri oldukça yüksek bir video hazırladık.

Bir telefon ekranındaki WhatsApp arayüzünü resmettiğimiz videoda, Beşiktaş, Leipzig, Monaco ve Porto'dan oluşan ¨G Grubu¨ adlı bir WhatsApp grubunun konuşmalarını gösterdik. Videomuz Beşiktaş'ın attığı ¨beyler ben gidiyorum¨ mesajıyla başlayıp, ardından diğer grup üyelerinin kendi dillerinde ¨hoşçakal¨ mesajları atmaları ve en son da¨Beşiktaş gruptan çıktı¨ WhatsApp bildirimiyle sona erdi.

Beşiktaş'ın gruptan çıkmasıyla alakalı tüm markalı ve markasız içerikler arasından, en çok beğenilen, paylaşılan ve konuşulan içerik Denizbank'ın oldu ve geceye damgasını vurdu. Twitter’da organik olarak 15 bine yakın retweet alan içeriğimiz o kadar beğenildi ve paylaşıldı ki, yüzlerce insan videoyu indirip kendi hesaplarından paylaştı; bunların arasında Fazıl Say, Hürriyet Haber, İnci Caps, Ersin Düzen, İbrahim Akçelik gibi yüksek takipçili hesaplar da vardı.

Haberin Devamı

BJK gruptan lider çıkarak büyük bir başarı elde etti, ama gecenin asıl kazananı DenizBank oldu

Ödül kazanan işinizin yayınlanacağı platformun dijital olması sizce yaratıcılık ve özgünlük konularında artı değer kattı mı?

Kesinlikle, zaten dijitalin doğasına uygun olması için üretilen bir içerikti. Hatta fikrimiz özellikle dijitalde değerli hale gelen, belki de başka mecralarda kullanılması anlamsız olabilecek bir içerikti bile diyebiliriz. Whatsapp kadar alışık olduğumuz bir dijital platformla ilgili içeriğimiz için dijital dışında bir mecra kullanmak pek mantıklı olmazdı=) Tabi bu tüm dijital konulu içeriklerin dijitalde yayınlanması gerektiği anlamına gelmiyor; tamamen bağlama bakar.

Haberin Devamı

Türk reklamcılığındaki değişimler nelerdir? Sektörün geleceğine ilişkin görüş ve beklentilerinizi paylaşabilir misiniz?

Sadece Türk reklamcılığında değil, tüm dünyada “iyi reklam”ın tanımı değişiyor, kriterleri değişiyor. Türkiye de bundan en hızlı şekilde etkileniyor ve de ayak uyduruyor tabii ki. Dijitalin en sevdiğimiz yanı, anı yaşayabilmek. Sektörün geleceğinde de anı hızlı değerlendirip, iyi kararlar verenlerin başarılı olacağı kesin.

BAKMADAN GEÇME!