‘Gezen kurt aç kalmaz’ dedik, üretime asıldık

Güncelleme Tarihi:

‘Gezen kurt aç kalmaz’ dedik, üretime asıldık
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 14, 2003 00:00

Frankfurt'taki ev tekstili sektör fuarı Heimtextil, Türk tekstilcilerin yüzünü güldürdü. ‘‘Gezen kurt aç kalmaz’’ sözünü örnek veren Zorlu Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ahmet Nazif Zorlu, tam kapasite çalışacaklarını, yeni yatırım için de makine sipariÅŸi verdiklerini açıkladı.DÃœNYANIN en büyük ev tekstili sektör fuarı Heimtextil, Türk tekstilcilerin yüzünü güldürdü. Bu yıl 178 Türk firmasının katıldığı fuarda Türkiye stant alanı büyüklüğünde üçüncü, firma sayısında da dördüncü oldu. Türk firmaları yeni sipariÅŸlerin 2003 için heyecan verici olduÄŸunu söyledi.Ev Tekstilcileri DerneÄŸi BaÅŸkanı ve Zorlu Grubu'nun patronu Ahmet Nazif Zorlu, kendi tekstil fabrikalarının tam kapasite çalışır hale geldiÄŸini ÅŸimdi ek kapasitelere ihtiyaç duyduÄŸunu söyledi. Zorlu, ‘‘Buradan hükümete bir kez daha sesleniyorum. Türk sanayicisinin ihtiyaç duyduÄŸu yatırım ortamı bir an önce oluÅŸturulsun, yıllardır ihracatla kazandığımız dövizleri baÅŸka ülkelere deÄŸil kendi ülkemize yatıralım. Herkesin önceliÄŸi istihdam olmalı. Ä°ÅŸsizlikle mücadele en çabuk sanayi yatırımları ile kazanılır’’ dedi.Zorlu, ilke olarak hem üretimde hem de pazarlamada global olmayı benimsediklerini bu nedenle de yurtdışında marka ve üretim yatırımı yaptıklarını belirtti. Zorlu, ‘‘Çünkü eski bir Anadolu tabiriyle 'gezen kurt aç kalmaz'. Biz de dünyanın her tarafını geziyoruz. Ama gönlümüzde asıl katma deÄŸeri ülkemize yatırmak, istihdam ağırlıklı yatırımları Anadolu'nun her tarafına yaymak var’’ dedi. Zorlu, istikrarsız ekonomik yapı nedeniyle kurduÄŸu ÅŸirketlerin piyasa deÄŸerlerinin çok düşük kaldığını bu durumun da uluslararası itibar açısından hiç iyi olmadığını bildirdi. Zorlu, ‘‘Mesela krizden önce Linen'e, Korteks'e, Vestel'e çok ortaklık teklifleri gelirdi. Rakamlar da fena deÄŸildi. Åžimdi yok. Vestel 2002'7e 1 milyar 78 milyon dolarlık ihracat yapmış bir dev olmasına raÄŸmen borsadaki piyasa deÄŸeri yaklaşık 300 milyon dolar. Korteks ise yaklaşık 500 milyondolarlık bir yatırım. Bütün bu rakamlar sadece ülke ekonomisindeki istikrar ile hak ettiÄŸi yere gelir’’ diye konuÅŸtu. Kriz ortamında da kendilerine bazı 'fırsatçı' ortaklık teklifleri geldiÄŸini açıklayan Zorlu, ‘‘Ancak biz bu tekliflerin hiçbirini samimi bulmadık. Çünkü görünürdeki piyasa deÄŸerlerini esas alıyorlardı’’ dedi.Olası Irak operasyonunun herÅŸeyden önce insani açıdan çok acı sonuçlar doÄŸuracağını söyleyen Ahmet Nazif Zorlu, Türkiye ekonomisinin de doÄŸal olarak yine riskli hale geleceÄŸini kaydetti. Zorlu, ‘‘İlk etapta turizm darbe yer. 2003'te 2002'ye göre yüzde 30-40 geriler. İç piyasada ticaret yine durgunlaşır. Ä°hracat için de kazanımlarımızı kaybetmemek için çok daha aktif çalışmakzorunda kalırız. Hepimizin umudu barışçı yollarla bu sorunun aşılmasıdır’’ dedi. Korteks Afrika Fransız makinesi ile büyüyorZORLU Holding ÅŸirketlerinden Korteks ile Güney Afrikalı Zayd Tayob'un yüzde 60-40 ortaklığında kurulan Korteks Güney Afrika Fabrikası büyük baÅŸarı kazandı. Günlük üretimi 20 bin metre olan fabrika yeni yatırımlarla bu rakamı 80 bin metreye çıkaracak. Çalışan sayısı ise 150 kiÅŸiden 500 kiÅŸiye yükselecek. Bu fabrika için gerekli makine parkı Zorlu’nun Fransa’daki Belair üretim tesislerinden getirilecek. Belair zaman içinde pazarlama ve arge merkezine dönüşecek. Ä°dil'in Hamam’ı da Dreamland'e girdiGENÇ modacı Ä°dil Tarzi de bu yıl ilk kez kendi tasarımı olan Hamam markasıyla Heimtextil Fuarı'nın en popüler bölümü olan 'dreamland'e girdi. Tarzi lisans haklarını iki yıllığına Eke Testil'e kiraladığı Hamam ve Ä°dil Tarzi Home markalarının uluslararası baÅŸarı kazanacağını umuyor. Tarzi, birkaç aylık bir hazırlıktan sonra Heimtextil'de en iyi konumda yer aldıkları için sevinçli olduÄŸunu söylediBiz çarÅŸaf sattık patron makine aldıZORLU Holding Tekstil Grubu Koordinatörü Vedat Aydın ‘‘Ahmet Bey ne kazansa yatırım yapmak istiyor. Fuarda baktı ki iÅŸler açıldı, sipariÅŸler birbiri ardına geliyor, perde-çarÅŸaf sattıkça makinecilere yeni makine sipariÅŸleri verdi. Bu fuarda en az 20 milyon dolarlık makine alımı yapmıştır’’ dedi. Aydın, Heimtekstile katılan Türk firmalarının Türk ev tekstili ihracatının yüzde 75'ini gerçekleÅŸtirdiÄŸini ve fuarın ikinci gününde herkesin 'bu yıl hedefi aÅŸarız' demeye baÅŸladığını söyledi. Aydın şöyle konuÅŸtu: ‘‘Aslında son 5 senede büyük balık yakalamak zorlaÅŸtı. Ancak bu yıl bizim grup kapasiteleri aÅŸacak kadar sipariÅŸ aldı. Tek başımıza tekstilde 300 milyon dolarlık ihracat yapabiliriz. Bunun 200'ü ev tekstili, 100'ü de iplik olur. Åžimdi fason üretimi artıracağız, ardından da üretim yatırımı yapmak gerekiyor. İçerde de dışarda da yatırım gerekiyor.’’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!