Gelenek bozulmadı alışverişte lider Babalar Günü oldu

Gelenek bozulmadı alışverişte lider Babalar Günü oldu

Babalar Günü için yapılan harcamalar geçen yıla oranla yüzde 19.1 artarak 851 milyon lira olarak gerçekleşti.

Haberin Devamı

Bankalararası Kart Merkezi (BKM), Babalar Günü’ne ilişkin kredi kartı kullanım verilerini açıkladı. Babalar Günü’nü kapsayan 18-20 Haziran 2011 tarihlerinde BKM takasında gerçekleştirilen işlem adedi, geçen yıla oranla yüzde 11.5 artışla 8 milyon 602 bin 266 adede çıkarken, ciro ise yüzde 19.1 artışla 851 milyon 481 bin liraya yükseldi.
Pahalı hediyeler alındı
Harcama cirosundaki artışın işlem adedinin üzerinde oluşu, bu yıl babalar için daha pahalı hediyeler seçildiğini gösterdi.
BKM verilerine göre, 2011 yılının özel günlerde yapılan harcamalarında, rekoru babalar kırdı.
851 milyon lira harcama tutarı ile babalar, yılbaşı, Anneler Günü ve Sevgililer Günü için yapılan harcamaları geride bıraktı.
Bu yıl, yılbaşında 750 milyon lira, Sevgililer Günü’nde 713 milyon lira, Anneler Günü’nde ise 790 milyon lira harcama yapılmıştı.
En büyük hediye tatil   
Babalar Günü ve okulların yaz tatiline girdiği hafta sonunu kapsayan 17-19 Haziran 2011 tarihleri arasında, seyahat acenteleri ve havayolları sektöründe yapılan harcamalarda, bir önceki hafta ile karşılaştırıldığında yüzde 10 oranında artış gözlemlendi.
Her yıl en çok tercih edilen hediyelerin başında gelen cep telefonu, giyim ve kuyumculuk sektörü harcamaları ayrı tutulduğunda, seyahat acenteleri ve havayolları sektöründe yapılan harcamalar, bu yıl hem babaların hem de çocuklarının en büyük hediyesinin tatil olduğunu ortaya koydu.
Bu yıl Babalar Günü’nün en çok tercih edilen hediyesi, akıllı telefon ve tablet bilgisayar oldu.

Anneler Günü’nde altın ‘Babalar’dacep telefonu önde

Haberin Devamı

Babalar Günü’nde klasik giyim ve ev için yapılan market alışverişleri dışında Babalar Günü alışverişi dönemini kapsayan 17-19 Haziran tarihlerinde teknolojik ev aletleri ve cep telefonu satışlarını kapsayan elektronik eşya, bilgisayar ve telekomünikasyon sektöründe toplam 225 milyon lira tutarında harcama yapıldı.
Harcamaların bölgesel dağılımına bakıldığında Babalar Günü’nde, Marmara ve İç Anadolu Bölgesi’nin elektronik eşya ve telekomünikasyon sektöründe yapılan harcamalarda ilk sırada olduğu belirlendi.
Anneler Günü’nde yılın rekor satış oranını yakalayan kuyumcular, Sevgililer Günü’nde yerini giyim ve aksesuar sektörüne bırakırken, Babalar Günü’nün gözde sektörü cep telefonu ve aksesuarlarını içerene telekomünikasyon sektörü olarak ilk sıradaki yerini korudu.

Haberle ilgili daha fazlası: