Belçika'da New Night iç giyim mağazası açan Gecem'in Yönetim Kurulu Başkanı Celal Alabalık, 2005 sonuna kadar Avrupa'da 8 mağazalık, Türkiye'de de 30 mağazalık bir iç giyim zinciri kurmayı hedeflediklerini söyledi.100 bin euroluk bir yatırımla Belçika'da geçen temmuz 500 metrekarelik New Night toptan ve perakende iç giyim mağazası açan Gecem'in Yönetim Kurulu Başkanı Celal Alabalık, 2005 sonuna kadar Avrupa'da 8 mağazalı bir zincir olmayı hedeflediklerini söyledi. Yatırımları büyük bir dikkatle yapacaklarını anlatan Alabalık, "New Night mağazalarında A'dan Z'ye her türlü iç giyim olacak. Belçika'daki mağaza iyi işler yapmaya başladı. Mağazalaşmayı gene Belçika'da ve Almanya, Fransa gibi ülkelerde sürdüreceğiz. Avrupa'da yıl sonuna kadar 3, 2005 sonuna kadar 8 mağaza açmayı hedefliyoruz. Mağazalarda ortaklık teklifleri geliyor. Dikkate alabiliriz" dedi.1989 yılında ihracata başladıklarını ve 1995'ten önce ihracatı Gecem markasıyla yaptıklarını anlatan Alabalık şunları söyledi:"Gecem'i marka yapmaya o yıllarda odaklandık. Dünyada Gecem ile marka olamayacağımızı anladık. Kimse kelimeyi doğru okuyamıyordu. Bunun yerine ihracatta New Night markasını kullandık ve satışlar bazı ülkelerde yüzde 300 arttı. Tabii burada tanıtımın da etkisi var. Uluslararası bir marka olmakta marka isminin ne kadar önemli olduğunu gördük. Türkiye'de Gecem, yurt dışında New Night markasıyla varız. İhracatın yüzde 98'i kendi markamızla. İhracata ilk başladığımız yıllarda Türk malları kalitesiz bilinirdi. Dünyada Türk mallarının güven sağlamasına büyük katkımız oldu."55 ÜLKEYE İHRACAT2005 ihracat hedeflerinin 10 milyon
euro olduÄŸunu bildiren Alabalık, "Fransa, Almanya, Ä°ngiltere baÅŸta olmak üzere hemen her Avrupa ülkesine, DoÄŸu Avrupa ülkeleri, Rusya, Kuveyt, Sudi Arabistan, Ãœrdün gibi 55 ülkeye ihracat yapıyoruz. Dubai ve Ä°srail'de bayilerimiz var. 46 ülke'de marka tescili için baÅŸvuru yaptık. Åžu ana kadar 8 tanesinde tescillendik" diye konuÅŸtu. TÃœRKÄ°YE'DE 30 MAÄžAZATürkiye'deki maÄŸazalaÅŸma çabalarını yurtdışı nedeniyle aksattıklarını anlatan Alabalık, Türkiye'de 2 bin noktada Gecem ürünleri satıldığını belirterek şöyle konuÅŸtu:"Bu yıl sonunda Dudullu'da fabrika satış maÄŸazamızı açacağız. Kadıköy, Beyazıt ve Bakırköy'de de maÄŸaza açarak zincirimizi kuracağız. 100 metrekare ve üzeri maÄŸazalar düşünüyoruz. Bazı maÄŸazalar 250 metrekareyi bulacak. Ama önemli olan altyapı ve doÄŸru yatırım. Bizim bin 500'den fazla modelimiz var. Tasarımın başında ben varım. Böylesi geniÅŸ bir koleksiyon kimsede yoktur. Bunu yönetmek de kolay iÅŸ deÄŸil. 2005'te beyaz iç çamaşırı ile mayo ve bikini satışına baÅŸlayacağız. Aynı yıl çorap ve erkek iç giyime de baÅŸlayacağız. 2005 sonunda 30 maÄŸaza sayısına ulaÅŸmayı hedefliyoruz." Erotik iç giyim çok satıyorÃœRETÄ°MÄ°N yüzde 85'ini ihracata ayırdıklarını belirten Alabalık, "DikiÅŸsiz kategorisinde günlük üretim kapasitesi 2 bin adet. Gecelik grubu kapasitesi günlük bin adet, sutyen takım 4 bin, g-string 5 bin ve erotik grup 3 bin civarında. Erotik iç çamaşırları Avrupa'da çok satıyor" dedi. Hırdavatçılıktan iç giyime1949'da Bitlis'te doÄŸan Celal Alabalık, iÅŸ hayatına ilk okulu bitirince abisinin yanında hırdavat, zücaciye, kırtasiye iÅŸleriyle baÅŸlamış. PaÅŸabahçe toptancılığı yapmış. 1966'da Diyarbakır'a giderek, tekstile yönelmiÅŸ ve her türlü giyim eÅŸyasının satıldığı bir maÄŸaza açmış. 1974'te Ä°stanbul'a gelip çocuk giyime yönelmiÅŸ ve 1986'dan sonra da iç giyime ağırlık vermiÅŸ.Â
button