Gecem, New Night'la markalaştı Avrupa'da mağaza zinciri oluyor

Güncelleme Tarihi:

Gecem, New Nightla markalaştı Avrupada mağaza zinciri oluyor
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 26, 2004 00:00

Belçika'da New Night iç giyim maÄŸazası açan Gecem'in Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Celal Alabalık, 2005 sonuna kadar Avrupa'da 8 maÄŸazalık, Türkiye'de de 30 maÄŸazalık bir iç giyim zinciri kurmayı hedeflediklerini söyledi.100 bin euroluk bir yatırımla Belçika'da geçen temmuz 500 metrekarelik New Night toptan ve perakende iç giyim maÄŸazası açan Gecem'in Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Celal Alabalık, 2005 sonuna kadar Avrupa'da 8 maÄŸazalı bir zincir olmayı hedeflediklerini söyledi. Yatırımları büyük bir dikkatle yapacaklarını anlatan Alabalık, "New Night maÄŸazalarında A'dan Z'ye her türlü iç giyim olacak. Belçika'daki maÄŸaza iyi iÅŸler yapmaya baÅŸladı. MaÄŸazalaÅŸmayı gene Belçika'da ve Almanya, Fransa gibi ülkelerde sürdüreceÄŸiz. Avrupa'da yıl sonuna kadar 3, 2005 sonuna kadar 8 maÄŸaza açmayı hedefliyoruz. MaÄŸazalarda ortaklık teklifleri geliyor. Dikkate alabiliriz" dedi.1989 yılında ihracata baÅŸladıklarını ve 1995'ten önce ihracatı Gecem markasıyla yaptıklarını anlatan Alabalık ÅŸunları söyledi:"Gecem'i marka yapmaya o yıllarda odaklandık. Dünyada Gecem ile marka olamayacağımızı anladık. Kimse kelimeyi doÄŸru okuyamıyordu. Bunun yerine ihracatta New Night markasını kullandık ve satışlar bazı ülkelerde yüzde 300 arttı. Tabii burada tanıtımın da etkisi var. Uluslararası bir marka olmakta marka isminin ne kadar önemli olduÄŸunu gördük. Türkiye'de Gecem, yurt dışında New Night markasıyla varız. Ä°hracatın yüzde 98'i kendi markamızla. Ä°hracata ilk baÅŸladığımız yıllarda Türk malları kalitesiz bilinirdi. Dünyada Türk mallarının güven saÄŸlamasına büyük katkımız oldu."55 ÃœLKEYE Ä°HRACAT2005 ihracat hedeflerinin 10 milyon euro olduÄŸunu bildiren Alabalık, "Fransa, Almanya, Ä°ngiltere baÅŸta olmak üzere hemen her Avrupa ülkesine, DoÄŸu Avrupa ülkeleri, Rusya, Kuveyt, Sudi Arabistan, Ãœrdün gibi 55 ülkeye ihracat yapıyoruz. Dubai ve Ä°srail'de bayilerimiz var. 46 ülke'de marka tescili için baÅŸvuru yaptık. Åžu ana kadar 8 tanesinde tescillendik" diye konuÅŸtu. TÃœRKÄ°YE'DE 30 MAÄžAZATürkiye'deki maÄŸazalaÅŸma çabalarını yurtdışı nedeniyle aksattıklarını anlatan Alabalık, Türkiye'de 2 bin noktada Gecem ürünleri satıldığını belirterek şöyle konuÅŸtu:"Bu yıl sonunda Dudullu'da fabrika satış maÄŸazamızı açacağız. Kadıköy, Beyazıt ve Bakırköy'de de maÄŸaza açarak zincirimizi kuracağız. 100 metrekare ve üzeri maÄŸazalar düşünüyoruz. Bazı maÄŸazalar 250 metrekareyi bulacak. Ama önemli olan altyapı ve doÄŸru yatırım. Bizim bin 500'den fazla modelimiz var. Tasarımın başında ben varım. Böylesi geniÅŸ bir koleksiyon kimsede yoktur. Bunu yönetmek de kolay iÅŸ deÄŸil. 2005'te beyaz iç çamaşırı ile mayo ve bikini satışına baÅŸlayacağız. Aynı yıl çorap ve erkek iç giyime de baÅŸlayacağız. 2005 sonunda 30 maÄŸaza sayısına ulaÅŸmayı hedefliyoruz." Erotik iç giyim çok satıyorÃœRETÄ°MÄ°N yüzde 85'ini ihracata ayırdıklarını belirten Alabalık, "DikiÅŸsiz kategorisinde günlük üretim kapasitesi 2 bin adet. Gecelik grubu kapasitesi günlük bin adet, sutyen takım 4 bin, g-string 5 bin ve erotik grup 3 bin civarında. Erotik iç çamaşırları Avrupa'da çok satıyor" dedi. Hırdavatçılıktan iç giyime1949'da Bitlis'te doÄŸan Celal Alabalık, iÅŸ hayatına ilk okulu bitirince abisinin yanında hırdavat, zücaciye, kırtasiye iÅŸleriyle baÅŸlamış. PaÅŸabahçe toptancılığı yapmış. 1966'da Diyarbakır'a giderek, tekstile yönelmiÅŸ ve her türlü giyim eÅŸyasının satıldığı bir maÄŸaza açmış. 1974'te Ä°stanbul'a gelip çocuk giyime yönelmiÅŸ ve 1986'dan sonra da iç giyime ağırlık vermiÅŸ.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!