FRESH MESH 2013'te digital yayıncılık konuşuldu

Güncelleme Tarihi:

FRESH MESH 2013te digital yayıncılık konuşuldu
Oluşturulma Tarihi: Ocak 19, 2013 16:27

D-Smart CEO’su Ali Güven, bugün uydu veya kablolu yayıncılıkta yaşanan ülke dışına çıkma zorluklarının paralı web TV’lerle aşılabileceğini, web TV’lerle dizi/drama ihracatının internet sayesinde bölge gücü olmasını hızlandıracağına dikkat çekerken, diital yayıncılıkta yeni bir açılım başlattıklarını açıkladı.

Haberin Devamı

Dünyadaki medya, eğlence ve show sektörlerindeki trendlerin, sosyal medya ve televizyon işbirliğinin, görsel ve işitsel medyada bugünün ve geleceğin nasıl olacağının konuşulduğu “FRESH MESH 2013” önemli konu ve konuklarıyla dikkat çekti.

Doğan TV Holding Başkanı Arzuhan Doğan Yalçındağ ile Doğan TV Holding İcra Başkanı İrfan Şahin’in ev sahipliğinde; ilk günü Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç’ın, ikinci gün ise Avrupa Birliği Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış’ın açılış konuşmalarını yaptığı konferansta, dünyada olduğu gibi ülkemizde de giderek önem kazanan medya, eğlence ve show dünyasındaki teknolojik gelişmelere ait son trendler ele alınmaya devam etti.

Türkiye’de, 2012'de 11 milyar dolar harcama yapılan, 2016 hedefi ise 16 milyar dolar olarak öngörülen medya, eğlence ve show dünyasını mercek altına alan “FRESH MESH”de, düzenlenen “İçeriğin Çoklu Ekranları” başlıklı panel, önemli, vizyoner platform, yayın ve kanal temsilcilerini bir araya getirdi.

Haberin Devamı

Dijital yayın platformu D-Smart’ın CEO’su Ali Güven, dijital platformları temsilen katıldığı konuşmada, MESH ekosisteminde günümüz izleyici taleplerinin yeni teknoloji ve uygulamaların yaratılmasını teşvik ettiğinin bir kez daha altını çizdi. Güven, artık izleyici talepleri ile içeriklerin şekillenip dijital yayıncılık anlayışının oluştuğu gerçeğinin herkesçe farkında olunduğuna dikkat çekti.

Güven, Türkiye’nin ikinci büyük dijital yayın platformu olan D-Smart’ın 1 milyon 700 bin haneye içerik, 350 bin haneye ise internet servis sağlayıcı olarak katma değerli hizmet verdiklerini söyledi.

Güven, “Türkiye’de şu anda 20 milyonu sabit, 10 milyonu mobil 30 milyon internet kullanıcısı var; 2020 yılında 10 milyon hanede fiber bağlantısı olması bekleniyor” dedi.

Dijital yayıncılıkta gelecek öngörülerini de paylaşan Güven, “Teknoloji büyük bir hızla değişiyor, gelişiyor. Bugünden birkaç yıl sonrası için net konuşmak kimse için mümkün değil. Bugünkü resme baktığımızda web’den gelen içerik dijital yayın platformlarına rakip olacak özelliklerde değil. 50 milyon dolarlık ve yalnızca dijital ortamda vizyona girecek filmler üretilene kadar da olmayacak. Ama bu hızlı değişim içinde trendleri takip edip, dinamiklere hızla uyum sağlayan yenilikleri yaparak geleceğe hazır olmak lazım. Uyum sağlayarak sonuçta neler olacağını, neyin öne geçeceğini hep beraber göreceğiz” dedi.

Haberin Devamı

“Hepimiz paranoyak olmalıyız”
Güven şöyle devam etti: “Türkiye’de dijital yayın platformu olarak büyük başarıya ulaştıracak potansiyel bir pazar var. Biz de Türkiye geneline paket yayın yapıyoruz ve 18 milyon TV hanesinin sadece 5,5 milyonu ücret ödeyerek içerik izliyor; 25 milyon TV’nin yüzde 65’i şu anda tüplü TV, uydu cihazı ile ücretsiz yayın seyrediliyor. Ama bu değişecek, çünkü Türkiye’nin nüfusunun çoğunluğu 25 yaş altında ve onların erişim beklentileri farklı; evin salonuna, sadece TV ekranı karşısına bağlı kalmak istemiyor. Yeni jenerasyon, içeriği dilediği zamanda, dilediği yerden ve cihazdan izlemek istiyor.”

Intel CEO’su Andy Groove'un “Sadece Paranoyaklar Ayakta Kalır” kitabından söz ederek konuşmasını tamamlayan Ali Güven, “Hepimiz paranoyak olmalıyız, çünkü her şey değişecek ve paranoyak olanlar ayakta kalacak” dedi.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!