Formuna dikkat edenler 10 trilyonluk pazar yarattı

Güncelleme Tarihi:

Formuna dikkat edenler 10 trilyonluk pazar yarattı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 17, 1999 00:00

Haberin Devamı

Formunu ve sağlığını korumak isteyenlerin tüketim alışkanlıkları, 10 trilyon liralık ‘light’ pazarı yarattı. 1998 yılında 3.6 milyon litre light süt, 2 bin 719 ton light yoğurt ve 84 ton light mayonez satıldı.

Türkiye'deki gıda üreticileri tüketicilerinin formunu ve sağlığını korumak için yarışa girdi. Değişen tüketim alışkanlıkları ve hafif yemek felsefesini benimseyen tüketicileri düşünen firmalar light ürün çeşitlerini artırma yoluna gitti. Pazarda neredeyse her ürünün light'ı bulunuyor ve bu ürünler normalleriyle aynı lezzette sunuluyor. Firmalar müşterilerinin formunu lezzetli yiyeceklerle koruyamaya özen gösteriyorlar.

Light gıdalar arasında süt ve süt ürünlerine olan talep her geçen gün artıyor. Light süt, peynir ve yoğurt geçtiğimiz yıl 10 trilyonluk bir pazara ulaştı. 1998 yılında 3.6 milyon litre light süt, 2 bin 719 ton light yoğurt ve 84 ton light mayonez satıldı.

Piyasadaki birçok marka ürettiği her şeyin light'ını da piyasaya sunmaya başladı. Eskiden sadece ithal olarak getirilen diabetik çikolataların bulunduğu ve neredeyse satışlarının yok denecek kadar az olduğu Türkiye'de, artık sütten peynire, yoğurda, etten salam ve sosise, tereyağına ve kremaya tavuğa kadar bir çok ürünün light'ı bulunuyor.

Firmalar bu ürünleri sadece diyet yapanlar ve kilo vermek isteyenler için değil, sağlıklı yaşam ve hafif yemek felsefesini benimseyen tüm insanlar için sunduklarını belirtiyorlar. Batı tipi tüketim alışkanlıklarının giderek yaygınlaştığı Türkiye'de de pazarın aynı hızla büyüyeceği belirtiliyor.

FARKLI TEKNOLOJİ

Light ürünlerin teknolojisi de diğer ürünlerden farklı. Ürünün içindeki yağ oranı azaltılırken, ürünün tadının ve yapısının bozulmadan korunmasına özen gösteriliyor. Firmalar bunun için özel bir teknoloji kullanıyor.

Light ürünlerde geniş bir ürün yelpazesine sahip olan Mis'in, light süt, yoğurt, beyaz peynir ve kaşar peyniri, meyveli yoğurt gibi çeşitleri bulunuyor. Mis pazarda yüzde 50'lik paya sahip.

Pınar Light ürün yelpazesinde yarım ve sıfır yağlı sütler, yüzde sıfır ya da yüzde 60 az yağlı yoğurtlar, mayonez, labne, üçgen peynir, salam ve sosis bulunuyor. Pınar yeni light ürün çeşitleri konusundaki araştırmalarını da sürdürüyor.

Sütaş light süt ve peynir çeşitleri ile Sek de, tamamen yağsız sütüyle piyasada yer alıyor. Sek ayrıca yakın zamanda tamamen yağsız yoğurdu da piyasaya sunmaya hazırlanıyor.

Light ürünler en çok

Amerika'da satılıyor

DÜŞÜK enerjili diyet yerine az yağlı diyet uygulamasının iyi sonuçlar vermesi de bu ürünlere olan talebi artıran bir faktör. Amerika'da 1998 yılında yapılan bir araştırmaya göre, yetişkinlerin yüzde 85'i light ürünleri tercih ediyor. Fransa'da toplam süt satışlarının yüzde 63'ünü light sütler oluşturuyor. ABD'de pazarın yüzde 41'ini yağsız ve ve yüzde 43'ünü düşük yağlı yoğurtlar oluşturuyor. Tam yağlı yoğurda kalan pay ise yüzde 2'leri geçmiyor.

Lahmacunun bile light'ı çıktı

LIGHT gıda ürünlerinin giderek büyüyen pazarı, Türkiye'de ilk lahmacun restoranları zincirini kuran İbrahim Tatlıses'in de iştahını kabartı. Ünlü şarkıcının Tatlıses Lahmacun restoranlarında diet lahmacun yiyerek formunuzu korumanız mümkün. Lahmacunun yanısıra, pek çok pastanede de artık tatlı çeşitlerinin önemli bölümünde diet seçeneği bulunuyor. Dondurma üreticileri de diet pastasından pay kapabilmek için bu tür ürünlerin satışına başladılar.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!