Formula 1 İstanbul’da sponsorlar da yarıştı

Güncelleme Tarihi:

Formula 1 İstanbul’da sponsorlar da yarıştı
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 26, 2005 00:00

Ä°lki 13 Mayıs 1950 yılında yapılan Formula 1’de, uluslararası dev markalar, milyonlara varan F1 tutkunlarına ulaÅŸmak için yüksek bütçeli sponsorluklara imza attı. MTM Medya Takip Merkezi, yılda 2 milyar dolarlık bir bütçeye hükmeden Formula 1’in, Türkiye ayağındaki sponsorlukları ve medyadaki yansımalarını inceledi.18-23 AÄŸustos tarihleri arasında medyada yer alan ‘Türkiye Grand Prix’ haber, reklam ve sponsorluklarının ele alındığı incelemeye göre, yazılı basın 2 milyon 250 bin dolar deÄŸerinde reklam aldı.Türkiye’nin tüm dünya ile aynı anda nefesini tutarak izlediÄŸi organizasyonla ilgili olarak yazılı basında, Hürriyet toplam 21 sayfayla Türkiye Grand Prix’ine en geniÅŸ yer ayıran gazete olurken, 44 haberle konuyu en çok Sabah gazetesi iÅŸledi. F1’i en fazla haber yapan diÄŸer gazeteler ise sırasıyla Vatan, AkÅŸam, Türkiye, Cumhuriyet, Posta, Y.Åžafak ve Milliyet oldu.108 YAZAR KULLANDI: Altı günlük süre içerisinde 108 yazar, bu büyük yarışı köşelerine taşıdı. Bu tarihler arasında köşelerinde F1’e en çok yer veren köşe yazarları Fatih Altaylı, Gökçe Aytulu, Hakan Çelik, Tuna Serim ve Yılmaz Özdil oldular.Gazete ve dergilerde yarışma öncesi çıkan haberlerde daha önceki Formula 1 arÅŸiv fotoÄŸraflarının kullanılması, geçen yılların sponsor markalarının 2005 yayınlarında da yer almasını saÄŸladı. MTM’nin yazılı basın haberlerindeki sponsor marka analizinde, eski ve yeni sponsorlarla birlikte toplam 128 markanın haber, logo ve fotoÄŸrafları tespit edildi.Sponsor firmalar, gazete ve dergilere verdikleri reklam ve ilanlarla da hedef kitlelerine ulaÅŸtı. Toplam 26 marka, bu reklam ve ilanlar için 2 milyon 240 bin 335 Dolar deÄŸerinde bir bütçe oluÅŸturdu.Reklam için de Kanal D seçildi 18-23 AÄŸustos tarihleri arasında, sadece sponsor markaların oluÅŸturduÄŸu reklam deÄŸeri yaklaşık 10 milyon dolara ulaşırken, bu markalar en çok Kanal D’yi tercih etti. Kanal D, toplam reklamın yüzde 53’ünü alarak ilk sıraya yerleÅŸti ve sponsor markalardan elde ettiÄŸi reklam deÄŸeri 5 milyon doları aÅŸtı.59 marka göründü 20-21 AÄŸustos tarihleri arasında Kanal D’de yayımlanan F1 Türkiye’yle ilgili özel programlarda sponsor markaların görünme adetlerini ve sürelerini de inceleyen MTM Medya Takip Merkezi, 1.810 kez görünen toplam 59 ulusal ve uluslararası markanın görüntüsünü tespit etti. Bu markalardan RBS 226 kez ile en çok görünen marka oldu. Onu sırasıyla Panasonic, Bridgestone, OMV, DHL ve Foster’s takip etti.Kanal D yayınının reklam deÄŸeri 20 milyon dolar YAZILI basında en fazla reklamı Petrol Ofisi verirken, onu sırasıyla Kanal D, F1 Ä°stanbul, Toyota, Siemens, Honda ve OMV takip etti. Mike Tyson, Ursula Andress, Bo derek gibi ünlülerin de Türkiye’ye gelerek izlediÄŸi Ä°stanbul Grand Prix’i, TV kanallarında da geniÅŸ bir ÅŸekilde ve sıkça ele alındı. Yarışın, 2 gün öncesi ve sonrasını kapsayan 6 günlük medya araÅŸtırmasına göre, 23 ulusal TV kanalında toplam bin 108 kez haber yapıldı. Yaklaşık 84 saati bulan F1 haberlerinin 280’i CNN Türk’te yayınlanırken, CNN Türk bu büyük organizasyonu en çok haber yapan ve en uzun süre yayınlayan kanal oldu. Onu Kanal D, Habertürk, TGRT Haber ve NTV izledi. MTM’nin araÅŸtırmasına göre Kanal D, 20-21 AÄŸustos’ta yaptığı canlı yayınlarda bu programlara tüm sektörlerden toplam 366 reklam alırken, bu reklamlar toplam 2 saati aÅŸan reklam yayınıyla yaklaşık 20 milyon dolarlık bir reklam deÄŸerine ulaÅŸtı. Sponsor markalar Türkiye Grand Prix’e özel hazırladıkları reklamlarla da televizyon kanallarından tüketicisine sponsorluklarını duyurma yoluna gitti. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!