Esnaflar da kazandıracak

Güncelleme Tarihi:

Esnaflar da kazandıracak
Oluşturulma Tarihi: Ekim 31, 2016 20:58

Hopi ve Zubizu gibi örneklerle son dönemlerin perakende trendi olan mobil sadakat uygulamaları alanına ‘Chippin’ ile Koç Grubu da girdi. 250 bin dolarlık yatırımla başlayan uygulama, rakiplerinden farklı olarak büyük markalar ve mağazaların yanı sıra mahalledeki esnaflarda da kullanılabiliyor.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’de son dönemlerde en çok dikkat çeken perakende teknolojileri arasında ‘mobil sadakat’ uygulamaları geliyor. ‘Harcadıkça kazan’ olarak da ifade edilen bu kategoride Boyner Grubu ‘Hopi’, Doğuş Grubu ‘Zubizu’ ile yer alıyor. Son bir atak da Koç Grubu’ndan ‘Chippin’ ile geldi. Grubun çatısı altında yer alan veri şirketi ‘Tanı’ ile geliştirilen ‘Chippin’, rakiplerinden farklı izlediği stratejiyle dikkat çekiyor. Büyük ve zincir mağazaların yanı sıra mahalledeki esnaflarla anlaşan Chippin’de kazanılan ödüllere de kullanıcılar karar verebiliyor. 

250 BİN DOLARLA BAŞLADI

Chippin ile Koç Grubu bünyesinde bir ‘startup’ (girişim) mantığıyla hareket ettiklerini ifade eden Tanı Genel Müdürü Engin Oytaç, rakiplerin benzer uygulamaları 40 milyon-50 milyon liralık bütçelerle hayata geçirdiğini ifade ederek, “Teknoloji girişimlerinde bir standart vardır. Genellikle 250 bin dolarla başlanır. Performans kriterleri iyi olursa daha fazla yatırım yapılır. Koç Grubu olsak bile böyle yapmamız gerekiyordu. Proje Rahmi Koç’a çıktığında önerimiz böyle oldu. 5-10 milyon dolar şu anda konulmaz önerisinde bulunduk. 250 bin dolarla başladık. İlk testlerimizi Çamlıca’da yaptık” dedi. İlk yapılan testlerde başarılı olduktan sonra Kadıköy’e açıldıklarını söyleyen Oytaç, bu süreçten sonra 1-1.5 milyon dolar daha yatırım yaptıklarını söyledi. Oytaç, “En doğru metot bu. 15 milyon dolar konulunca ne yapılacağı şaşırılıyor. Etkili olmuyor. Kısıtlı bütçelerle, performans kriterlerine göre ilerlemek daha mantıklı” diye konuştu. 

Haberin Devamı

MÜŞTERİ MERKEZDE

Oytaç, stratejilerinin en önemli parçasının müşterileri merkeze koymak olduğunu dile getirerek, bu yüzden ödüllerin müşteriler tarafından belirlendiğini belirtti. Oytaç, “Örneğin, kullanıcılarımıza şu markada 1000 TL harcasan 50 TL veriyoruz demiyoruz. Kullanıcıların alışveriş yaptığı yere gidiyoruz. Şu ana kadar geliştirilen mobil sadakat uygulamaları, kullanıcılara gidecekleri yerleri gösteriyordu. Bu yanlış. Chippin’de ise kullanıcılar istedikleri bir ödül için kendine hedef koyuyor. Tamamen müşteri karar veriyor. Yani müşteriye ‘patron sensin’ diyoruz. Nerede alışveriş yapacağını sen söyle diyoruz. Kullanıcılar parasını nerede harcıyorsa biz orada kazandırıyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

KASABA-MANAVA KADAR GİDİYOR

Chippin’de yer alan fiş yükleme özelliğiyle kullanıcıların, alışveriş yaptıkları yerleri belirlediklerini ifade eden Oytaç, şunları söyledi: “İster mahalledeki kasap, kuaför ve manav olsun, isterse büyük marketler ve markalar olsun. Kullanıcılardan gelen fişlerle alışveriş yapılan yeri arıyoruz veya adresine kadar gidiyoruz. Bu şirketle veya markayla anlaşıyoruz. Bu sayede müşterilere para-puan kazandırıyoruz ve hayalindeki ödüle ulaştırıyoruz. Şirket ve markalar ise müşterilerini rakibe kaptırmıyor. Rakiplerimiz zincir restoranları, mağazaları destekliyor. Ancak Koç Grubu olarak esnafı destekleyen ve halka daha yakın bir yapı oluşturduk.”

Haberin Devamı

KAZANILAN PARALAR HESABA AKTARILIYOR

UYGULAMAYA kredi kartı tanımlayarak mobil ödeme özelliğinin kullanıldığına dikkat çeken Oytaç, yüzde 5’i müşteriye iade ettiklerini belirtti. Oytaç, “Biriktirilen paralar, ödül hedefine ulaşmak için kullanılabiliyor veya banka hesaplarına nakit olarak yatırılıyor” dedi. Ayrıca Oytaç, “Mobil ödeme deneyimi ilk kez esnafla karşılaşıyor. Yüzde 5 ödenen ücret, bankaların POS komisyonundan daha düşük. Kullanım deneyimi çok kolay. 16 saniyede ödeme yapılıyor. Kredi kartıyla ödeme yapmak daha zor” diye konuştu.

YURTDIŞI İÇİN TEKLİFLER GELİYOR

PROJENİN hayata geçmeden önce ABD’deki Harvard Üniversitesi’nde yapılan yarışmada birinci olduğunu belirten Oytaç, “Yurtdışındaki bir yatırımcıdan Chippin’i ABD’ye açmak için bir teklif var. Holdingde değerlendirmeye başladık. Teklifi getiren kuzey ABD’nin en inovatif risk sermayesi şirketi. Şirketi ABD’de kurup, bizi desteklemek istiyorlar” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası: