‘En iyisi Bursa’ dedik Megane II Sedan'ı verdik

Güncelleme Tarihi:

‘En iyisi Bursa’ dedik Megane II Sedanı verdik
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 29, 2003 00:00

Renault'nun sadece Bursa'da üretilip, 84 ülkeye ihraç edilecek Megan II Sedan modeli eylülde piyasaya çıkacak. Renault Uluslararası Operasyonlar Direktörü Luc Alexandra Menard, ‘‘Renault'nun yurtdışı fabrikaları arasında en iyisi Bursa. En iyi seçimi yapıp, Megan II Sedan'ı burada ürettik’’ dedi.Renault Uluslararası Operasyonlar Direktörü Luc Alexandra Menard, Türkiye'de 40 yıldır üretim yaptıklarını ve burada olmaktan mutluluk duyduklarını söyledi. Sadece Türkiye'de üretilen ve 84 ülkeye ihraç edilecek olan Megane II Sedan'ın tanıtımı için düzenlenen toplantıda konuÅŸan Menard, Bursa'nın artık sadece Türkiye pazarı üretim yapan bir fabrika olmadığını kaydetti. Megane II Sedan modelinin üretimi için Bursa'yı seçmelerinin nedenini, ‘‘Şunu biliyorduk ki, Renault'nun yurtdışındaki fabrikaları arasında en iyisi Bursa'ydı. O yüzden fabrikalar içindeki rekabette en iyi seçimi yaptık. Bursa'ya karar verdik’’ ÅŸeklinde açıkladı.Megane II Sedan modelinin Bursa'da üretiminin çok önemli olduÄŸunun altını çizen Menard, ‘‘Bursa fabrikasında daha önce eski Megane ve Clio Symbol modelleri üretiliyordu. Ancak Megane II Sedan modeli, bu modellerden tamamiyle farklı. Bu araç komplike bir ürün ve modern bir fabrikada üretiliyor. Megane II Sedan'ı üretmek için üretim hatlarını, teknolojiyi kısacası herÅŸeyi yeniledik. 200 milyon Euro'luk yatırım yapıldı’’ dedi.Megane II Sedan'ın Türkiye'den dünya pazarlarına ihraç edileceÄŸini kaydeden Menard, şöyle devam etti: ‘‘Türkiye pazarı daha çabuk canlanır, diÄŸer ihraç pazarlarda da iyileÅŸme olursa, ihracat rakamlarımız büyüyebilir. Bursa'da kapasite imkanlarımız var. Günde 250 araç üretiyoruz. Bu rakamın üstüne çıkabiliriz. Bu Renault için de, Türkiye için de iyi olur. Herkes için iyi olur.’’EYLÃœLDE YOLLARDARenault, Megane II Sedan modelini eylül ayı başında satışa sunacak. Avrupa'dan önce Türk otomobilseverlerin beÄŸenisine sunulan Megane Sedan, Renault yetkili satıcılarında sergilenmeye baÅŸlandı. Oyak Renault Bursa fabrikasında 5 aydır üretimi devam eden ve 10 binden fazla üretilen Megane Sedan modeli, 12 Eylül'de sırasıyla Avrupa'da ve tüm dünyada satışa sunulacak. Megane II Sedan, toplam 7 farklı karoseri tipinden oluÅŸan Megane ailesinin Türk üyesi. Megane II Sedan, öncelikle Avrupa'nın güney ve doÄŸu ülkeleri ile Batı Avrupa dışında yer alan pazarlara yönelik bir model. Megane II Sedan, Türkiye'de 1.4 lt 98 beygir, 1.6 lt. 115 beygir ve 2.0 litre 136 beygir olmak üzere üç benzinli motor seçeneÄŸiyle satışa sunulacak. Megane II Sedan'da 5 ve 6 vitesli düz ve 4 kademeli otomatik ÅŸanzıman seçenekleri bulunuyor. Megane II Sedan'ın fiyatı 29 milyar 171 milyon lira ile 46 milyar 237 milyon lira arasında deÄŸiÅŸiyor.Aybar: Türkiye krizden hızla çıkıyorPamukkale-Aphrodisias-ÇeÅŸme arasında yapılan bir test sürüşüyle tanıtılan ‘‘Made in Turkey’’ damgalı Megane II Sedan için düzenlenen toplantıya, Renault Uluslararası Operasyonlar Direktörü Luc Alexandra Menard, Renault Endüstriyel Tasarım Direktörü Patrick le Quement, Renault Mais Genel Müdürü Ä°brahim Aybar ve Oyak Renault Genel Müdürü Alain Gabillet de katıldı. Ä°brahim Aybar, Megane II Sedan için ön sipariÅŸleri alındığını belirterek, Renault'nun yüzde 6.5-7 arasındaki pazar payının Megane II Sedan'la birlikte yükseleceÄŸini söyledi. Türkiye'nin hızlı bir ÅŸekilde krizden çıktığını belirten Aybar, şöyle konuÅŸtu: ‘‘Güven yerleÅŸti. Pazar iyi bir noktaya gelecek. Bu yıl başında pazar tahminimiz 120 bin adetti. Bugün bu rakamı 175 bin adete çıkardık. Ancak bu rakam daha da yükselebilir. 20 yaÅŸ ve üstü otomobillere uygulanan ÖTV indirimi, bu yıl etkili olamasını bekliyoruz. Ancak önümüzdeki yıl satışlara daha fazla etki edecek. 2004 yılında pazarın 200 binin üzerine çıkacağını tahmin ediyoruz. Ancak artık istikrarsızlık istemiyoruz. ’’Megane II Sedan ‘doÄŸuÅŸtan sedan’Renault Endüstriyel Tasarım Direktörü Patrick Le Quement, sadece Türkiye'de üretilen Megane II Sedan modelinin, hem şık hem de sportif bir tasarımı olduÄŸunu söyledi. Megane ailesinin Renault'nun en önemli modeli olduÄŸunu belirten Le Quement, otomobilin en önemli özelliÄŸinin ailenin diÄŸer modelleri gibi projenin başından itibaren tasarlandığını söyledi. Megane ailesinin 7 üyeden oluÅŸtuÄŸunu söyleyen Le Quement, ‘‘Megane II Sedan tasarımı, diÄŸer üyelerle birlikte yapıldı. Bir bütün halinde çizildi. DoÄŸuÅŸtan sedan olarak tasarlandı. Dinamik bir ruha sahip, şık ve sportif bir otomobil oldu’’ dedi.Renault'nun yenilikçi ve cesaretli olduÄŸunu söyleyen Le Quement, ‘‘Biz stilimizden dolayı rakiplerimizden farklıyız. Modellerimize uzaktan bakıldığında hemen farkediliyor’’ diye konuÅŸtu. Tasarımcının risk aldığını söyleyen Le Quement, şöyle devam etti: ‘‘Ancak en büyük risk hiç risk almamaktır. Bu mesleÄŸe tutkuluyum. Az uyuyorum. Günde en az 10 saat çalışıyoruz. MesleÄŸime olan tutkum, ilk günkü gibi devam ediyor. Renault markasını çocukluÄŸumdan beri severdim. Ford ve VW'de çalışırken, 13 defa baÅŸvurmuÅŸ ancak kabul edilmemiÅŸtim. ’’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!