En çok ‘ayıp’ cepte çıktı

En çok ‘ayıp’ cepte çıktı

GÜMRÜK ve Ticaret Bakanlığı’na iki yıl içinde 153 bin tüketici ayıplı mal şikayetinde bulundu. Şikayetler üzerine 124 bin ayıplı ürünün iadesi yapıldı. En çok ayıplı mal cep telefonu ve ayakkabıda çıktı.

Haberin Devamı

Ayıplı mallarla ilgili tüketici şikayetlerini değerlendiren Bakanlığa iki yıl içinde 153 bin 344 tüketici başvurdu. Tüketici şikayetlerini değerlendiren bakanlık 124 bin 331 ürünün iadesini sağladı. İadelerin yoğunlaştığı ürün gruplarında cep telefonları öne çıktı. Bakanlık, 53 bin 382 ayıplı cep telefonunu, 33 bin 610 ayakkabı ve 6 bin 951 kıyafetin firmalara iadesini sağladı. Bakanlığa dosya masrafı için başvuran tüketiciler de büyük oranda haklı çıktı.

552 BİN TÜKETİCİ HAKLI ÇIKTI

Buna göre bankalardan kullanılan kredilerden kesilen dosya masraflarını geri almak için başvuran kişi sayısı 403 bin 388 oldu. Bu kişiler bankaların aldığı 192 milyon 635 bin liralık dosya masrafının kendilerine iade edilmesini istedi. Kayıtlara göre 2016 Temmuz’una kadar tüketicilerin yaptığı 595 bin şikayetten 552 bini lehe sonuçlandı.