Emlak vergileri ne zaman ödeniyor? Emlak vergisi indiriminden nasıl faydalanılır?

Emlak vergileri ne zaman ödeniyor Emlak vergisi indiriminden nasıl faydalanılır

Emlak vergisi ne zaman ödenecek sorusu, gayrimenkul sahiplerinin araştırdığı konular arasında yer almaya başladı. Sahip oldukları gayrimenkullerin yıllık emlak vergisi taksit ödemelerini gerçekleştirecek olan birçok vatandaş, bu tarih hakkında detayları araştırmaya başladı. Peki, emlak vergisi ödemeleri ne zaman gerçekleşecek? İşte, vatandaşların merakla araştırdığı konuyla alakalı bazı bilgiler

Haberin Devamı

Emlak vergisi ödemeleri için son tarih sorgulamaları devam ediyor. Gayrimenkul sahibi on binlerce kişinin merakla araştırdığı Emlak vergisi ödemeleri, Gelirler İdaresi Başkanlığı'nın internet sitesi üzerinde yayımlanan takvimde yer alıyor. Peki, emlak vergisi ödemesi ne zaman yapılacak? İşte, araştırılan konu hakkında ödeme yapmadan önce detaylı bilgiler

EMLAK VERGİSİ ÖDEMELERİ NE ZAMAN?

Gelirler İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından yayımlanan takvime göre, Emlak vergisinin 1. taksit ödemesi 1 Mart-31 Mayıs tarihleri arasında gerçekleşecek. Çevre Temizlik  Vergisi'nin ödemeleri de aynı tarihte gerçekleşecek.

Emlak vergisinin ilk taksitinin ödenmesi için süre Mart’ta başlıyor ve Mayıs’ın sonuna kadar da ödenebiliyor. İkinci taksit, kasım ayının sonuna kadar ödenebiliyor (EVK Md. 30). Ödemeler gayrimenkulün bağlı olduğu belediyeye yapılıyor. Süresinde yapılmayan ödemeler için aylık yüzde 1,40 oranında gecikme zammı hesaplanıyor.

Haberin Devamı

KONUTU OLUP DA EMLAK VERGİSİ ÖDEMEYECEKLER KİMLER?

En fazla brüt 200 metrekare ve tek konuta sahip olan:

* Hiç geliri olmayan ev hanımları ve işsizler * SGK’dan (SSK, Bağ-Kur ve Emekli Sandığı) aldıkları emekli aylığından başka geliri olmayan emekliler (ve bunların dul ve yetimleri) * Engelliler * Gaziler * Şehitlerin dul ve yetimleri indirimli (sıfır oranlı) bina vergisi uygulamasından yararlanabiliyorlar (EVK Md. 8).

VERGİ İNDİRİMİ İÇİN BAŞVURUDA NASIL BULUNULUR?

Vergi indiriminden faydalanacaklar için düzenlenmiş formlar var. Kendi durumuna uygun olan formun doldurulup ilgili belediyeye başvurulması gerekiyor (İlgili formlar ve taahhüt belgesi, 38 ve 44 Seri No.lu Emlak Vergisi tebliğlerinin ekinde yayımlanmıştır).

“Hiçbir geliri olmadığını belgeleyenlerin tek meskenlerine ait form” ve “hiçbir geliri olmayanların tek meskenlerine ait taahhüt belgesi”

* “Tek meskeni olan (intifa hakkına sahip olanlar dâhil) emeklilere, dul ve yetimlere ait form”

* “Tek meskeni olan engellilere ait indirimli bina vergisi formu” ile “sağlık kurulu raporu”

* “Tek meskeni olan (intifa hakkına sahip olanlar dâhil) şehitlerin dul ve yetimlerine ve gazilere ait formun” ilgili belediyeye verilmesi gerekiyor.

Haberin Devamı

Geçmiş yıllarda belediyelere verilen form ve taahhütlerin, 2017’de tekrar verilmesi gerekmiyor. Sonradan tek konuta ilave yeni bir konut alınmışsa (veya indirim hakkını kaldıran diğer koşullar oluşmuşsa) bu kez her iki konut için de emlak vergisi ödenmesi gerekiyor.