EFT krizinde rahatlatan açıklama

Güncelleme Tarihi:

EFT krizinde rahatlatan açıklama
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 06, 2011 10:02

Merkez Bankası’nın sistemlerinde yaşanan sorunlardan dolayı Türkiye genelinde bankalardan gerçekleştirilen Elektronik Fon Transferi (EFT) işlemleri dün gerçekleştirilemedi. Vatandaşlar arasında mağduriyetler yaşanırken konuyla ilgili rahatlatan açıklama Bankalararası Kart Merkezi Genel Müdürü Sertaç Özinal'dan geldi.

Haberin Devamı

Merkez Bankası’nın sisteminin çökmesiyle Türk bankacılık sistemi genelinde gerçekleÅŸen günlük ortalama 900 milyon TL para transferi trafiÄŸi dün aksamış oldu. Konuyla ilgili Merkez Bankası bankalara gereken bildirimleri yaparken gereken teknik çalışmanın sürdürüldüğünü bildirildi. Fakat meydana gelen teknik arıza dün mesai saatleri içerisinde giderilemeyince birçok vatandaÅŸ maÄŸdur oldu.  Â

Arıza nedeniyle maaşlarını alamayan vatandaşlar haftasonunu ceplerindeki parayla geçirmek zorunda kalacaklar.

Ayrıca kira, kredi, kredi kartı ödemesi gibi benzeri para transferleri de gerçekleşmediği için vatandaşlar faiz ödeyecekleri endişesine kapadılar. Bu konuyla ilgili de rahatlatan açıklama BKM Genel Müdürü Sertaç Özinal'dan geldi.

ÖDEMESİNİ ZAMANINDA YAPAN KİMSE MAĞDUR OLMAYACAK

Haberin Devamı

Ödemesini zamanında yapan hiçbir kart kullanıcısının mağdur olmayacağını belirten Özinal açıklamasında şöyle dedi: “En son örneği deprem zamanında yaşanmıştı ve EFT’lerde benzer bir gecikme olmuştu.  Ancak Merkez Bankası geriye dönük işlemleri yapmış ve hiçbir cezai işlem olmamıştı. Çünkü EFT saatleri içinde yapılan hiçbir işlemden tüketiciler mağdur olmaz. Dün 110 milyon liralık banka ve kredi kartı ödemesi için EFT emri verildi. Normal koşullarda EFT işlemleri yapılırken, bankaların aldıkları talimatlar önce Merkez Bankası’na iletiliyor ve para transferi bu işlemin ardından gerçekleştiriliyor."

EFT SÄ°STEMÄ°NDEKÄ° KESÄ°NTÄ°YE Ä°LÄ°ÅžKÄ°N BASIN DUYURUSU
 
Ulusal ödeme sistemimiz EFT sisteminde 3 Haziran 2011 Cuma günü ortaya çıkan teknik bir sorun nedeniyle hizmet kesintisi yaşanmıştır.
Yürütülen çalışmaların ve gerekli müdahalelerin ardından sorun giderilmiştir.
Bankamız, katılımcılar ve ödeme sistemi zinciri içinde yer alan diğer kurum ve kuruluşlar nezdinde 3 Haziran 2011 iş günü tarihi ile ilgili olarak ortaya çıkabilecek operasyonel sorunların giderilebilmesi için gerekli önlemleri almıştır.
Kamuoyunun bilgisine sunulur.
    Â

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!