GeriEkonomi Düşüp bir yerini kıracak diye çok korkuyorum
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Düşüp bir yerini kıracak diye çok korkuyorum

Düşüp bir yerini kıracak diye çok  korkuyorum
refid:25045655 ilişkili resim dosyası
Abone Olgoogle-news

Mamaray’ı yıllar sonra tozlu raflardan indirerek Japonlarla kredi anlaşması imzalayan dönemin Bayındırlık ve İskân Bakanı Bakanı Enis Öksüz, “Benim kucağımda doğdu. O bebek koşmaya başladı. Şimdi düşüp bir yerini kırmasından korkuyorum” dedi.

BAŞBAKAN Tayyip Erdoğan’ın açılışını yaptığı Marmaray’la ilgili ilk düşük faizli kredi anlaşmasını imzalayan Ecevit hükümetinin Bayındırlık Bakanı Öksüz, Marmaray’la ilgili ilk yorumu Hürriyet’e yaptı. Prof. Dr. Öksüz, “Benim kucağımdaki bebekti” dediği Marmaray’la ilgili, “Marmaray için 8 Ulaştırma Bakanı uğraşmıştır. Ben bakan olduğum zaman Marmaray Projesi bitmiş, ihaleye çıkılabilir hale getirilmişti. Yapılan çalışmalardan sonra ben elimde bir bebek buldum. Böyle hazır bir projeyi uygulamaya geçirmek için ilk kredi anlaşmasını Japonya’ya giderek imzaladım” dedi.

DİŞ KİRASINA BENZİYOR

870 milyon dolarlık ilk kredi dilimini garanti altına aldıklarını söyleyen Öksüz şöyle konuştu: “Bu enteresan kredi dünyanın en ucuz ve en uzun vadeli kredisidir. 40 yıl vadeli, 10 yıl ödemesiz ve 0.75 faiz, libor ve başka masrafı yok. Bu olay bizim kültürümüzde diş kirasına benziyor. Sorgulanması, aranması gereken bir kredi daha var. Gün ışığına çıkarılması gerekiyor. Japonya’dan 1 milyar dolarlık ikinci dilim kredi için aynı bankadan bu defa 0.90, 40 yıl vadeli, 10 yıl ödemesiz aynı protokolü imzaladık. Bu ikinci kredi devreye sokuldu mu, sokulmadıysa yüzde 57,8 faizli kredi aramalarına neden çıkıldı? Marmaray’ın ilk mühendislik müşavirlik ihalesini de 2001’de yaptık. 49 milyon dolar karşılığında bu ihale bir konsorsiyumun elinde kaldı. Bu rakam Japon tarafının düşebileceği asgari en düşük rakamdı. Hatta 49 milyon dolara düşüldüğünde Japon heyeti telaş içinde randevu alarak bana geldiler. Dediler ki ‘anlaşmalara göre yapılacak çalışmaların maliyeti asgari 49 milyon dolardır. Bundan aşağı düşerse bu ihaleye hırsızlık karışır, işimizi lekeler. Bundan aşağı teklif verilirse projeden vazgeçeriz’ dediler.”

BENDEN MUTLUSU YOKTUR

Kucağındaki çocuğun bu şekilde yürümeye başladığını kaydeden Ökbüz, şu an kendisinden daha fazla mutlu olabilecek bir insanı düşünemediğini söyledi. Öksüz, “Demirden İpek Yolu kavramını ilk ben kullandım. Proje yaklaşık 4 yıl gecikince 2.5 milyar dolarlık maliyeti, 5.5 milyar dolara çıkıyor. Buradaki artış zaman faktöründen, maliyetlerin pahalanmasından kaynaklanıyor. Bunu kalem kalem açıklarlarsa ithamların millet vicdanında açıklığa kavuşması çok iyi olur” dedi.

MÜHENDİSLİK HARİKASI

Türkiye için de dünya ticareti açısından da Marmaray’ın 21’nci yüzyılın mühendislik harikası olduğunun altını çizen Öksüz açıklamalarına şöyle devam etti: “Altın yumurtlayan bir tavuktur. Altı yılda kendisini amorti ediyor. İktisadi bakımdan çok önemli ve ciddi bir projedir. Aman yapılsın, baltalanmasın diye 11 senedir yüreğim ağzımda bekliyorum. Londra’dan kalkan tren Çin’e kadar durmadan gidebilecek. Bu proje ve Kars-Tiflis Demiryolu Hattı benim kara sevdamdır.”

Törende kriz yaşadım

MARMARAY’ın açılış töreniyle ilgili posta yoluyla alelade bir davet geldiğinden yakınan Bakan Öksüz sözlerini şöyle sürdürdü: “Gecikmiş, ihmal edilmişde olsa açılış davetiyesi bana ulaştı. Törende benim otaracağım yerle ilgili isimlendirme yapılmamış. Bir yer gösterin oturayım dedim. Ben gösterilen yere gittiğim zaman Cumhurbaşkanı’nın koruma polisi olduğunu söyleyen birisi ‘buraya oturamazsın’ dedi. Bana ‘boşaltın burayı, uğraştırmayın’ diye çıkıştı.”

Marmaray gökten zembille mi indi

ENİS Öksüz, kucağına doğan bebeğin şimdi koşmaya başladığını söyleyerek şu yorumu yaptı: “O çocuk benim zamanımda emekledi. Şimdi koşmaya başladı. İstiyorum ki çocuk düşüp yaralanmasın, bir yerini kırmasın. Bir mühendisin açıklamaları var. Kontrol eden grubun raporlarına dayanarak açıklama yaptı. Sirkeci civarında 15 santim iki ray arasında yükseklik farkı olduğu söyleniyor. Bu kaza olmayacak, arıza çıkarmayacak şekilde nasıl düzeltildi. Bu çok ciddi bir konudur. Allah korusun olabilecek bir kaza buna bağlanırsa bu bizim can simidimiz, döviz makinemiz olan tünel işlemez hale gelir, yazık olur. Törende hiçbir bakanın adını anmadılar. Tamamlamak işin yarısıdır. Bir teşekkür etsen, kul hakkı yemesen, gasp etmesen, eski bakanların gönlünü alsan daha takdir edilecek bir hareket olmaz mı? Bu proje gökten yere zembille mi indi? Bizi yok farz ediyorlar.”

Marmaray'a yakın satılık konut ilanları için tıklayın

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle