Dixons’un en hızlı büyüyeni oldu Türkiye’de ‘rekabetten çekilecek oyuncu’ almak için hazırlanıyor

Güncelleme Tarihi:

Dixons’un en hızlı büyüyeni oldu Türkiye’de ‘rekabetten çekilecek oyuncu’ almak için hazırlanıyor
Oluşturulma Tarihi: Nisan 23, 2012 00:00

Yıllık 8 milyar sterlini aşan ciroya sahip elektronik perakende devi İngiliz Dixons Retail ve Esas Holding/ODESA ortaklığıyla tüketici elektroniği pazarında 2007’den beri faaliyet gösteren Electro World Türkiye, 2011’de yakaladığı yüzde 60’lık büyüme ile Dixons içinde en fazla büyüyen ülke oldu.

Haberin Devamı

Birinciliği uzun bir süre kimseye kaptırmayacaklarını söyleyen Electro World Genel Müdürü Bahadır Özbek, “Türkiye’de tüketici elektroniği perakendeciliğinde yaşanan sıkı rekabet, bazı oyuncuların çekilmesine neden olacak. Dayanabilen, sonuna kadar bu pazarda dayanmaya çalışacak. ‘Allaha ısmarladık, biz gidiyoruz’ deyip gitmek zor. Kimse Türkiye’den kopmak istemez. Bu yıl olmasa bile önümüzdeki yıldan sonra, rakiplerimizden bazıları Türkiye’den gitmek isteyebilir. Biz onları satın almak için bekliyoruz. Birileri bir gün mutlaka gidecek ve biz ilgileneceğiz. Bu da büyüme yollarından bir tanesi” diye konuştu.
Türkiye’deki büyüme hızına yetişebilmek için franchise verme yoluna gittiklerini anlatan Özbek, şöyle konuştu: “6 yıl önce franchise vermeyi hiç düşünmemiştik ancak Türkiye’nin büyüme hızına yetişebilmek için 3.5 yıl önce franchise uygulamaya karar verdik. Her yere kendi kendimize gidemeyeceğimiz için bu stratejiyi uygulamaya başladık. Şu anda 14’ü franchise olmak üzere 30 mağazamız var. 5 yılda 30 mağazaya ulaştık. Franchise organizasyonuyla 31’inci mağazayı açmaya hazırlanıyoruz. Mayıs ayı sonunda Mardin Kızıltepe’de 1 dönümlük mağaza açacağız. Ayrıca Trabzon’da 2 bin, Antalya’da da 4 bin metrekarelik mağazalar açacağız. Batman’da da 3 ay içinde açılacak. Ortalama 500 ve 5 bin metrekare arasında potansiyel olan her yerde mağaza açacağız. 2013 Mayıs ayına kadar 45 mağazayla 80 bin metrekarelik satış alanına ulaşıp, çalışan sayımızı 1600’den 2 bin 500’e çıkaracağız. 2015-2016 yıllarında da 100 mağazaya ulaşma hedefimiz var.”
Şan şöhret için mağaza açmayız
Electro World marka bilinirliğinin artık yüzde 85’lere ulaştığını bu nedenle yüksek kira istenen noktalarda artık yer almayacaklarını anlatan Özbek, şunları söyledi: “Anadolu’da açtığımız mağazalarda büyümeyi çok sevdik. Bize Etiler’de Bağdat Caddesi’nde mağazanız yok diyorlar. Yok ve olmayacak. Çok büyük rakamlara kira verip, mağazacılık yapmak istemiyoruz. Maliyetlerin düşük olması birinci kriterimiz. Şan şöhret için yer açmak gibi bir niyetimiz yok. Biz bu yerlere yakın noktalarda yer açıp oradaki müşterilere hizmet sunmayı hedefliyoruz. İstanbul’da 8 mağazadan 20 mağazaya çıkmak istiyoruz. AVM ya da yüksek isimli caddelerde yüksek kiralar vermek istemiyoruz.” Özbek ayrıca Dixons’un Irak ya da Suriye pazarında da yer almak isterse, bu görevi Türkiye’ye vereceğini belirterek, “Bu yatırım mutlaka Türkiye’den yapılır” diye konuştu.
22.8 milyar liralık pazar
Geçtiğimiz yıl, perakende sektörü içersindeki tüketici elektroniğinin yüzde 25 oranında büyüyerek 22.8 milyar liralık büyüklüğe ulaştığını anlatan Özbek şu bilgileri verdi: “Pazar yüzde 25 büyürken, biz yüzde 60 oranında büyüdük. Bu yıl da yüzde 40 büyüme hedefliyoruz. Elektronik perakendede yüzde 15 pazar payına sahibiz. Teknosa 270 mağazayla lider. Onlardan sonra Media Markt, Vatan Bilgisayar ve biz geliyoruz.”

Haberin Devamı

Bu yıl 2011 kadar parlak olmaz

Haberin Devamı

2012 yılının 2011 kadar parlak bir yıl olmayacağını anlatan Electro World Genel Müdürü Bahadır Özbek, “Perakendede her 4 beyaz eşyadan birini satar hale geldik. Türkiye’de evlerde en çok bulunan elektronik eşya televizyon ancak bunların içinde plazma-LED TV oranı sadece yüzde 15. Bu da halen büyük bir potansiyel olduğunu ortaya koyuyor. Notebook sahiplik oranı da yüzde 25-30 civarında. Burada da büyük bir potansiyel görüyoruz. Beyaz eşyaya baktığımızda da halen bulaşık makinesi sahiplik oranı yüzde 40 seviyesinde. Türkiye nüfusunun yüzde 28’inin 0-14 yaş aralığında olması da alttan gelen neslin habercisi” diye konuştu.

İnternette agresif

MAYIS ayından itibaren internet üzerinden satışlara da başlayacaklarını anlatan Bahadır Özbek, şunları söyledi: “İnternette agresif olacağız. Mağazaya gelen müşterilerin yüzde 82’si önce internetten bakıyor fiyatlara. Biz bugüne kadar bu kanalı kullanmadan bu büyümeyi yakaladık. Şimdi internet işi bize ciddi bir ivme kazandıracak. İnternete mağaza fiyatlarımızla çıkacağız. Tüketici hizmetlerini de tek bir çatı altında toplayacağız.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!