Dijitalleşen marka kârını arttırıyor

Güncelleme Tarihi:

Dijitalleşen marka kârını arttırıyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 13, 2016 19:55

Birleşmiş Markalar Derneği BMD, Vodafone ve PwC Türkiye “Geleceğe Hazırlanırken Türkiye Perakende Sektörü Raporu” açıkladı.

Haberin Devamı

Markalaşma, danışmanlık ve teknoloji olmak üzere 3 ayrı disiplinin bir araya gelmesiyle ortaya çıkan raporda perakende sektörünün geleceğinin dijitalleşmede olduğu verilerle ortaya kondu. BMD Başkanı Sami Kariyo, BMD Başkan Yardımcısı Jaklin Güner ve Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy’un katıldığı toplantıda, perakende sektöründe dijitalleşme skor ortalamasının yüzde 63 olduğu, yüzde 10’un üzerinde dijitalleşme sağlayan şirketlerin kârlılıklarını 1.5 oranında artırdıklarını ortaya kondu.

Kariyo, toplantıda “BMD üyesi markalar 2015’i 47 milyar dolar ciroyla tamamladı. Hedefimiz 2023’te 114 milyar doları yakalamak. 2023’e kadar yurtiçinde mağaza sayımızı 65 binden 157 bine çıkarıp 675 bin kişiye yeni istihdam imkânı sağlayacağız. Böylece üyelerimizin çalışan sayısı 1 milyonu aşacak. Yurtdışında ise 3 binin üzerinde olan mağaza sayımızı 20 bine taşıyıp uluslararası alanda daha da rekabetçi olacağız. Bu mağaza sayımıza ulaşamayacağımızı düşünenler var ancak biz buna katılmıyoruz. Perakende sektörünün oyuncuları yurtdışında da markalar alabilir” dedi.

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!