Depremzedeye sigorta danışma hattı

Yaşanan deprem felaketinin ardından sigorta şirketleri de hasar belirleme ve tazminat ödeme çalışmalarına hız verdi. Bazı sigorta şirketleri, sağlık sigortalarında bulunan deprem istisnasını Hazine'nin kararını beklemeden kaldırdı. Buna göre, deprem nedeniyle yaralanan sigortalıların, tedavi masrafları sigorta şirketleri tarafından karşılanacak.Hayat sigortalarında da tazminatın ödenebilmesi için bazı şartların yerine getirilmesi beklenmeyecek. Öncelikle sigortalıların tazminat talepleri karşılanarak gerekli evrakların tamamlanması için süre tanınacak. Konut sigortalarında ise sadece telefonla ihbarda bulunularak bir eksper istenecek. Eksper raporundan sonra ödemeler yapılacak.Ne var ki, depremin ardından yaşanan panik nedeniyle birçok kişi sigorta poliçelerini bulamıyor ya da hangi şirket olduğunu hatırlamıyor. Sigortacı Gazetesi bu durumda olanlara yardım amacıyla bir danışma hattı oluşturdu. 0212 237 85 87 numaralı danışma hattına başvuracaklar adına 62 sigorta şirketinin bilgisayar sisteminde tarama yapılarak sigorta bilgilerine ulaşılacak. Ayrıca sigortalıların her türlü sorunu çözülmeye çalışılacak.Sigortacı Gazetesi Yazı İşleri Müdürü Çetin Öztürk, acıların kesinlikle azaltılamayacağını ama yaraların sarılabileceğini belirterek şunları söyledi:‘‘Annesiz babasız kalan, eşlerini kaybedenler var. Onlar anne ve babalarının hayat sigortası yaptırıp yaptırmadıklarını, ya da evlerinin hangi sigorta şirketine sigortalatıldığını bilmeyebilirler. Depremde evi zarar gören, poliçesi enkaz altında kalan, hangi sigorta şirketine sigorta yaptırdığını hatırlamayanlar bile olabilir. Bu durumdakiler ‘Sigorta Danışma Hattı'nı arayarak durumunu iletebilir. En kısa sürede 62 sigorta şirketi arasında araştırma yaparak bilgi vereceğiz.’’
Haberle ilgili daha fazlası: