DenizBankın ilk çeyrek net kârı yüzde 86 arttı

Güncelleme Tarihi:

DenizBankın ilk çeyrek net kârı yüzde 86 arttı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 05, 2017 13:04

DenizBankın yılın ilk çeyreğinde net kƒrı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 86 artışla, 301 milyon liradan 558 milyon liraya yükseldi.

Haberin Devamı

DenizBank Finansal Hizmetler Grubu Başkanı Hakan Ateş, "Türkiyenin 81 ili ve yurt dışı dahil toplam 739 şube ve 15 bine yakın çalışan ile faaliyet gösteren bankamızın konsolide aktifleri 2017nin ilk çeyreğinde yıllık yüzde 25 artarak 143 milyar liraya ulaştı" dedi.

DenizBanktan yapılan açıklamaya göre, ilk çeyrekte bankanın yıllık olarak konsolide bazda;
Mevduatı yüzde 28lik artış ile 95.0 milyar liraya,

Toplam kredileri yüzde 27lik artış ile 131.4 milyar liraya,

Müşteri sayısı 2016nın aynı dönemine kıyasla 1.3 milyon kişi artışla 10.6 milyon kişiye ulaştı.

Bankanın mevcut şube ağını Anadolu ağırlıklı olarak büyütmeye devam edeceklerini ifade eden Ateş, Türkiyenin dört bir yanında müşterilerine erişilebilir hizmet sunmayı en önemli sorumlulukları arasında gördüklerini belirtti.

DenizBankın 20. yaşını 2017 yılında kutlayacaklarını belirten Hakan Ateş, sürdürülebilir ekonomik büyümede stratejik role sahip KOBİ, tarım ve turizm sektörlerinde öncü faaliyetlerini devam ettirerek, Türkiyeye hizmet etmekten gurur duyduklarının altını çizdi.

KOBİlerin Türkiye ekonomisindeki yeri ve etkinliğini artırmayı sosyal sorumluluklarının bir parçası olarak gördüklerini belirten Ateş, 1.4 milyonu aşkın KOBİye doğrudan sağladıkları finansal destekle son üç yıldır bankacılık sektörünün çok üzerinde büyüdüklerini belirtti.

Ateş, bankanın toplam kredileri içerisinde yüzde 21lik paya sahip KOBİlere yaptıkları yatırımın güçlü yarınlar için taşıdığı öneme dikkat çekerek şunları söyledi:

"Kredi Garanti Fonu (KGF) teminatlı kredi hizmetini 2017 yılının ilk çeyreğinde de tüm şubelerimizde KOBİlerimizin kullanımına sunmaya devam ettik. KOBİlerimizin düşük maliyetler ile finansmana erişebilmeleri amacıyla, Hayat nefes ile başlar diyerek, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Kredi Garanti Fonu (KGF) ve Ziraat Bankası işbirliğinde hayata geçirdiğimiz Nefes Kredisi projemizi sürdürdük. 2017nin ilk çeyreği itibarıyla Nefes Kredisinden yaklaşık 11 bin müşterimiz faydalanırken, KOBİlerimiz KGF teminatlı krediler ile birlikte 6 milyar TLlik kredi ile desteklendi. Ekonomik kalkınma için KOBİ’lerin gelişimi ve finansman ihtiyacına desteğin şart olduğu inancıyla, bu yöndeki çalışmalarımıza kararlılıkla devam edeceğiz."

Türkiyenin ihtiyaç duyduğu her alanda aktif biçimde var olmayı sürdürdüklerini vurgulayan Ateş, öncüsü oldukları tarım yolculuğunda 1.1 milyonu aşan üretici müşterileri, 9.5 milyar liraya ulaşan tarım kredileri ve özel bankalar arasında yüzde 40a yaklaşan pazar payı ile DenizBankın liderliğini bu yıl da devam ettirdiğinin altını çizdi.

Diğer yandan 3 milyar Dolarlık kredi ile turizmde liderliği sürdürdüklerini ifade eden Ateş, sektörün yaşadığı zorlukları aşmak için tüm kaynakları ile yatırımcıların yanında yer aldıklarını vurgulayarak şöyle konuştu:

"Sberbank, Türkiye ve Rusya Merkez Bankaları işbirliğiyle, ülkelerimiz arasındaki dış ticarette yerel para birimlerinin kullanılmasının teşvik edilmesine yönelik bir sistemi uygulamaya koymak üzere çalışıyoruz. Söz konusu çalışma ile Rusların Türkiye’deki ATM’lerde tüm ödeme ve bankacılık operasyonlarında rubleyle işlem yapabilmesini sağlayacağız. Turizm sektörüne önemli ölçüde katkı sağlayacak bu proje kapsamında Rus turistler Türkiye’de kendilerini evlerinde gibi hissedecek, yerel para birimleriyle alışveriş yapabilecekler."

Gündelik yaşantının merkezine dijitalleşme ve mobil kavramlarının yerleştiği bir dönemde, bu dönüşüme ayak uyduran değil, öncülük eden banka olma vizyonuyla faaliyet gösterdiklerini belirten Ateş, şöyle devam etti:

"DenizBank, 2017 yılının ilk çeyreğinde de Türkiyede dijitalleşmeyi şekillendiren öncülerden biri oldu. Değişen tüketici ihtiyaçlarını temel alarak, insan hayatını kolaylaştırmak üzere dijital ürün ve hizmetler geliştiren bankamız, Accenture Dijitalleşme Endeksine göre; Dijital Strateji, Dijital Operasyon Yetkinlik ve Dijital Hizmetler kriterlerinden oluşan Dijital Endeks Toplam Skorunda Türkiyedeki 23 öncü arasında yer alırken, yüzde 81lik bankacılık sektörü ortalamasına karşılık yüzde 98lik bir oran ile Dijital Hizmetler alanında Türkiye birincisi oldu."

 

BAKMADAN GEÇME!