'Daha fazla ihracat için fuarcılık sektörü gelişmeli'

Daha fazla ihracat için fuarcılık sektörü gelişmeli

Yurt dışındaki büyük fuarlarda Türk firmalarına haksızlık yapıldığını söyleyen Hes Design CEO’su Ersin Erdoğan, “ Ocak ayında cari açığımız 561 milyon dolar artarak 2 milyar 762 milyon dolar olarak hesaplandı. Bu oran daha da artabilir. Yabancı ülkelerdeki fuarlarda yer konusunda Türk şirketlerine büyük haksızlık yapılıyor. Bunu gidermemiz şart” dedi.

Haberin Devamı

Yurt dışında düzenlenen büyük çaplı fuarlar, Türkiye’nin 2023 ihracat hedefine ulaşması açısından büyük önem taşıyor. Türk şirketler, hem mevcut ihracat pazarlarından daha fazla pay alabilmek, hem de potansiyel ülkelerde daha aktif rol alabilmek adına önemli fuarlara katılıyor. Ancak sektör temsilcileri ve fuar katılımcıları yurt dışı fuarlarında Türklere haksızlık yapıldığını düşünüyor. 11 yıldır stand tasarımı ve uygulama hizmeti alanında faaliyet gösteren Hes Design’a göre Türk şirketlerine  yurt dışında çifte standart uygulanıyor.

‘KARABORSA’ SİSTEMİ VAR, TÜRK ŞİRKETLERE HAKSIZLIK YAPILIYOR

Yurt dışı fuarların Türkiye’nin ihracatını artırması açısından kritik öneme sahip olduğunu ifade eden Hes Design CEO’su Ersin Erdoğan, “Fuar organizasyonlarını eskinin ‘İpekyolu’ ticaret sistemine benzetmek yanlış olmaz. Daha kompakt deyimi ile fuarlar bir pazar yeri. Bugün bir semt pazarında bile yer kavgaları nedeniyle büyük husumetler yaşanıyor. Fuarlarda yeriniz ne kadar iyi olursa, o kadar göz önünde oluyorsunuz. Bugüne kadar 11 yılda 50’ye yakın Türk şirketinin yurt dışı fuar standını tasarladık ve ürettik. Her gittiğim fuarda Türk firmalarına bilinçli olarak yer konusunda çifte standart uygulandığına şahit oldum. Bu hem Türkiye’ye, hem de Türk şirketlerine yapılan büyük bir haksızlık. Sektör paydaşlarının bu konuya el atması gerekiyor” dedi.

Haberin Devamı

FİKİR VE TASARIM İHRACATI YAPIYORUZ

1996’dan beri hem Türkiye’de, hem de yurt dışı fuarlarda stand tasarım ve uygulana hizmeti verdiklerini söyleyen Erdoğan, “ Fuarcılık işine ülke meselesi olarak bakıyoruz. Yabancı şirketlere stand tasarımı ve uygulamaları konularında hizmet veriyoruz. Yani bir bakıma fikir ve tasarım ihracatı yapıyoruz. Türkiye üreten ve her geçen yıl daha fazla ihracat gerçekleştirme hedefi olan bir ülke. Daha fazla ihracat için üretim yapan şirket sayımızın ve buna bağlı olarak fuarcılık sektörünün gelişmesi lazım. Ülkemizin yurt dışı fuarlarında ‘Masa başında’ da güçlü olması lazım. Burada biz de dahil her paydaşa görev düşüyor. Ülkemizin geleceğine inanıyoruz” şeklinde konuştu.

Haberin Devamı

FUARCILIK GELİŞİRSE DÖVİZ GİRDİSİ ARTAR

Türkiye’nin fuarcılık sektöründe Avrupa’nın gerisinde kaldığını belirten Hes Design CEO’su konuyla ilgili şöyle söyledi: “Türk fuarcılık sektörü potansiyelinin oldukça gerisinde. İstanbul ticaretin kalbi ancak hemen her bölgemizde marka şehirlerimiz var. Fuarcılık sektörü gelişirse yabancı şirketler daha fazla Türkiye’ye gelir. Bu, doğrudan yabancı yatırımın diğer bir adı. Çünkü Türkiye’de düzenlenen fuarlara gelen yabancılar sadece ürünlerini pazarlamıyor. Türkiye’de konaklıyor, burada alışveriş yapıyor, döviz girdisi sağlıyor. Ancak sektörümüzün alt yapı ve kalifiye insan sıkıntısı var. Bunları aşarsak fuarcılık sektörünün Türkiye’nin toplam ihracatına olan katkısı her geçen yıl artar.”

Haberle ilgili daha fazlası: