Continent, Türkiye’de CarrefourSA'nın oluyor

Güncelleme Tarihi:

Continent, Türkiye’de CarrefourSAnın oluyor
Oluşturulma Tarihi: Ekim 21, 1999 00:00

Haberin Devamı

Yurtdışındaki şirket evlilikleri, hemen her işinde yabancılarla ortak olmayı tercih eden Sabancı Grubu'na yarıyor. Geçtiğimiz temmuz ayında Amerikalı ortağının yurtdışında Koç Grubu'nun yabancı ortağını satın alması üzerine Kav Ambalaj'a sahip olan Sabancı Grubu, şimdi de benzeri bir durumu CarrefourSA'da yaşıyor.

Perakende sektörünün iki dev firması Fransız Carrefour ve Promedes'in birleşmesinden sonra, Promodes'in Türkiye'deki üç Continent mağazası Sabancı Grubu bünyesindeki CarrefourSA'ya katılacak.

Continent'in Türkiye'deki üç mağazasının CarrefourSA bünyesine katılması içinse Avrupa Birliği'nin (AB) Carrefour-Promodes birleşmesini onaylaması bekleniyor. Continent mağazalarının CarrefourSA'ya katılma süreci, Avrupa Birliği'nin 1 Kasım'da Fransız Carrefour ile Promodes'in birleşmesini onaylamasından sonra başlayacak.

TÜRKİYE'DE DURUM

AB'nin birleşmeyi onaylamasından sonra Carrefour, Türkiye'deki Continent'i de satın almış olacak ve buradaki mağazalar otomatikman CarrefourSA'ya geçecek. Continent hipermarketlerin adı da muhtemelen Sabancı Grubu'na geçmesinden sonra CarrefourSA olara değiştirilecek.

Fransız Promedes Avrupa'nın bir numaralı gıda satıcısı olarak tanınıyor ve İspanya'da çok güçlü bir organizasyonu bulunuyor. Promodes'in sahibi olduğu Continent ise Türkiye'de İstanbul Beylikdüzü, Bursa ve Mersin'de üç hipermarkete sahip. Türkiye'de Sabancı Grubu ile ortak olan Carrefour, Avrupa, Güney Amerika ve Asya'da süpermarketlere sahip. Türkiye'deki CarrefourSA'ların sayısı ise temeli atılan yeni mağazalarlara birlikte 2000 yılında 8'e ulaşacak.

DEVLERİN BİRLEŞMESİ

Perakende sektörünün iki dev firması Fransız Carrefour ile Fransız Promodes, geçtiğimiz ağustos ayı sonunda birleştiklerini açıklamışlardı. Hisse takası yöntemiyle yapılan birleşmenin ardından dünyanın ikinci dev süpermarket grubu doğdu. İki Fransız devinin birleşmesinde, dünyanın bir numaralı hipermarket devi ABD'li Wal-Mart'ın Fransa pazarına girme kararının etkili olduğu belirtildi. Fransa'nın iki devi, birleşerek Amerikalı Wal-Mart'ın Avrupa pazarındaki gücünü kırmaya çalıcak.

Fransız kökenli iki şirketin birleşmesiyle ortaya çıkan yeni grup, ABD'li Wal-Mart Stores süpermarket zincirinin ardından dünyanın ikinci büyük grubu oldu. Birleşme sürecinde Carrefour bir Promodes hissesine karşılık 6 hisse verdi. Birleşmenin ardından iki şirketin yıllık toplam satışı 50 milyar dolara dolara çıktı.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!