GeriEkonomi Çocuklar yutkunmasın diye sucuk reklamı geceye kaydı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Çocuklar yutkunmasın diye sucuk reklamı geceye kaydı

Pınar Sucuk'un reklamına gelen, ‘‘Çocuklarımız bu reklamı görünce sucuk istiyor, ama biz alamıyoruz’’ şikayetleri, hem Pınar Grubu hem de Reklam Özdenetim Kurulu tarafından haklı bulundu. Pınar, reklamın, çocukların televizyon izlemediği, daha geç saatlerde yayınlanmasına karar verdi.

Pınar'ın sucuklarını tanıtmak için hazırlattığı reklam filmiyle ilgili Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK) ve üretici firmaya yapılan ‘‘Çocuklarımız görüp istiyor ama alamıyoruz’’ başvuruları üzerine Pınar, reklamın televizyonda çocukların göremeyeceği saat 22.00'den sonra gece kuşağında yayınlanmasına karar verdi.

Yaşar Holding şirketlerinden Pınar Et, yeni piyasaya sürdüğü ‘Pınar Açık Kangal Sucuk’u tanıtmak için bir süre önce Cenajans'a bir reklam filmi hazırlattı. 13 Aralık 2002'den itibaren TV'lerde yayınlanmaya başlayan filmde, Pınar'ın hem yeni ürününü hem de diğer sucukların kalite ve lezzeti bir minibüs yolculuğunda Suat Sungur ile Hakan Bilgin'in canlandırdığı iki vatandaş ile anlatılmaya çalışıldı. Erkin Koray'ın ‘İllaki’ şarkısının da kullanıldığı reklam, ilgi gördü ve Pınar'ın sucuk satışlarını artırdı.

500 BAŞVURU OLDU

Ancak bu ilgi uyandıran reklama karşı gerek Pınar'a, gerekse RÖK'e pek çok başvuru oldu. RÖK Başkanı Çetin Ziylan, 8 Ocak 2003'te yazdığı bir yazı ile durumu Pınar Et'e bildirdi. Ziylan, kurumun tanıtımı için düzenlenen kampanyadan sonra aldıkları 500'ü aşkın başvurunun bu reklamla ilgili olduğunu belirterek şöyle dedi:

‘‘Şikayetler çoğunlukla, dar gelirli ailelerden gelmekte ve genellikle ev hanımı olan anneler, çocuklarının reklamdan fazlasıyla etkilendiğini ve sucuk yemek istediklerini, ancak maddi durumlarının yeterli olmaması nedeniyle sucuğu çocuklarına yediremediklerini, reklamın yayınının durdurulmasını istemektedirler.’’

Ziylan, başvuruları değerlendirdiklerini ancak Uluslararası Reklam Uygulama Esasları'na aykırı olmadığı için reklamın kaldırılması yönünde bir karar almadıklarını; sadece yoğun başvuruları markanın imaj ve pazarlama politikası açısından anlamlı olduğu için bildirdiklerini ifade etti.

Öte yandan yılbaşında 2003 yılı reklam anlaşmaları yapılıncaya kadar reklamın yayınına bir süre ara verilirken hem Pınar, hem de Cenajans başvurular üzerine iki koldan bir araştırma başlattı. Bağımsız bir araştırma firması İstanbul'da çeşitli gelir seviyesindeki gruplar üzerinde reklamın etkileri araştırması yaptı. Araştırmada bütün tüketiciler, reklamın özendirici ve başarılı olduğunu belirtirken, ekonomik açıdan bazı kesimleri olumsuz etkileyeceğine de dikkat çekti. Ancak araştırmaya katılan hiçbir tüketici reklamın kaldırılmasını istemezken, ‘‘Daha düşük gramajlı çeşitlerle ve fiyat alternatifleri ile herkese ürünü alma olanağı sunulmalı’’ dedi.

Bu araştırmalar sonucunda gerek Pınar, gerekse Cenajans reklam filminin yayından kaldırılmasını gerektirecek bir durum olmadığı kanısına vardı. Pınar, sosyal sorumluluk bilinciyle hareket edeceğini açıklayarak, sucuk reklamının çocuklar tarafından izlenmesini önlemek için saat 22.00'den sonra yayınlanması için karar aldı.

Arsan: Sorun reklamda değil gelir dağılımında

Yaşar Holding Gıda Grup Başkanı Ahmet Arsan, ‘‘Sorun reklamda değil gelir dağılımında’’ dedi. Yeni piyasaya sundukları ürünün yüzde 100 dana etinden yapıldığını, Türk damak zevkine uygun olarak baharatın fazla kullanıldığını ve doğal kılıf içinde ürünün satışa sunulduğunu belirten Arsan, ‘‘Çok büyük ilgi gördü. Satışlar tahmin ettiğimizin çok üzerinde arttı’’ dedi.

Yeni açık kangal sucuğun kilosunun 10.5 milyon lira civarında olduğunu belirten Arsan, ‘‘Ama gidip kolay kolay kimse bir kilo zaten almaz. Bir kangalın fiyatı 2 milyon liraya kadar iniyor. Yani öyle abartıldığı kadar pahalı değil. Ayrıca biz yarım kangal gibi yeni gramajlar piyasaya sürerek bütün tüketicilerin almasını sağlamak istiyoruz’’ dedi.

Türkiye'de kişi başına düşen gıda harcamasının 800 dolar civarında olduğunu belirten Arsan, ‘‘Sorun reklamda değil bu rakamlarda, gelir dağılımında. Ne zaman bu rakam 2000-3000 dolarlara çıkar sorun çözülür. Reklamda tabii ki özendirme olacak. Türk halkı günlük gıdasının yüzde 60'ını ekmekten karşılıyor. 800 dolarlık harcamanın sadece 120 doları hayvansal proteinler. Reklamdan şikayet etmek yerine, gelir dağılımını düzeltmek gerekiyor’’ dedi.

Canlı Borsa - Altın Fiyatları - Döviz Kurları için Bigpara

False