Çitliyo ile ay çekirdeğine girdi pazarın yüzde10’una göz dikti

Güncelleme Tarihi:

Çitliyo ile ay çekirdeğine girdi pazarın yüzde10’una göz dikti
Oluşturulma Tarihi: Nisan 29, 2009 00:00

Çitliyo markası ile ay çekirdeği sektörüne giren Esas Holding şirketlerinden Peyman, 2010 yılında yüzde 10 pazar hedefliyor.

DOR Leo markasını lanse ettiği 2008 yılını 85 milyon TL ciro ile kapatan Esas Holding şirketlerinden Peyman bu yıl da Çitliyo markası ile ay çekirdeğine el attı. 2009 yılını 107 milyon lira ciro ile kapatmayı hedeflediklerini belirten Peyman Yönetim Kurulu Üyesi ve CEO’su Ayhan Güneş, "2010 yılında 700 milyon dolarlık ay çekirdeği pazarının yüzde 10’unu elde etmeyi planlıyoruz. Ciromuzun yüzde 40’ı Çitliyo’dan gelecek" dedi.

Tüketim yüzde 20 düştü

Krize karşı iyi bir yıl geçirdiklerini ifade eden Güneş şunları söyledi: "Bundan sonra farklı marka yatırımları ve ürün çeşitlemelerimiz de devam edecek. Türkiye’de yıllık 120 bin ton ay çekirdeği tüketimi bulunuyor. Kişi başı tüketim miktarı da 1.5 kilo civarında. Krizden dolayı bütün atıştırmalık ürünlerin tüketiminde yüzde 20 azalma oldu. Ama biz bu düşüşleri yatırımlarımız ile bir şekilde telafi ediyoruz."

İhracat konusundaki çalışmalarının da sürdüğünü belirten Güneş şöyle devam etti: "Şu an Amerika, Avustralya gibi ülkelerde çekirdek alanında satışlarımız sürüyor. Ayrıca Kıbrıs ve Azerbeycan’da da varız. Çitliyo olarak asıl hedefimiz dökme pirinç pazarından almak. Sigara yasağının da pazarı etkilemesini bekliyoruz. Tüm bunların etkisiyle 2009’da 8 bin ton ay çiçeği satmayı planlıyoruz."

Tanıtıma BKM desteği

Peyman Genel Müdürü Oğuz Yükselir Türkiye’de kuru yemiş sektörünün giderek daha fazla doğal ürün arayışı içine giren yabancı yatırımcıların ilgisini çektiğini söyledi. "Ancak şu an zaten bir ortağımız olduğu için herhangi bir ortaklık düşünmüyoruz" dedi. Peyman, Çitliyo markası için çektiği reklam filminde BKM Mutfak’ın oyuncularından Ersin Korkut ile çalıştı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!