GeriEkonomi Çikolata fabrikasını internetle kurtardı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Çikolata fabrikasını internetle kurtardı

Çikolata fabrikasını internetle kurtardı
refid:22124391 ilişkili resim dosyası
Abone Olgoogle-news

Duayen sanayici Nafi Güral’ın damadı Özgür Gür’ün 2007’de ‘kayınpeder desteğiyle’ kurduğu çikolata fabrikası kötü bir sona giderken internet imdada yetişti. Gür, cikolatasepeti.com’u kurarak çikolatacılar için büyüyen bir mecra yarattı. Bu atılım Ali Sabancı’yı bile proje için melek yatırımcı yaptı.

BAZEN başarı için her şey gümüş tepside sunulur. Ancak yine de ticarette başarı kolay değildir. Birçok zengin ailenin ikinci kuşağı işi batırır ya da ‘mirasyedi’ olur. Bazen de ikinci kuşak üretimde ya da ticarette öyle bir inavasyon geliştirir ki çok büyük yatırımcıların ilgisini çeker. İşte duayen sanayicilerimizden Nafi Güral’ın damadı Özgür Gür’ün girişimcilik öyküsü böyle bir özellik taşıyor. Halen Sapanca’da çikolata fabrikası olan Özgür Gür, klasik pazarlama yöntemleriyle bir türlü ulaşamadığı kârlılığa sanal mağaza açarak ulaşmayı başardı. Üstelik bu adımla Ali Sabancı’nın da içinde bulunduğu bir grup melek yatırımcının yüzde 20 ortaklığını da kazandı. Özgür Gür şöyle anlatıyor öyküsünü:

/images/100/0x0/55eaf66ef018fbb8f8a1fd2c

İSVİÇRE VE ÇİKOLATA

Ailem Ankaralı. Babam ben küçükken vefat etti. Annemle Eskişehir’e yerleştik ve ilkokul üçüncü sınıftan itibaren orada olduk. Eskişehir Anadolu Üniversitesi İletişim Fakültesini bitirdim. Sonra İsviçre’de pazarlama İletişimi üzerine master yaptım. Türkiye’ye döndüğümde bir süre uluslararası nakliye işinde çalıştım.  Sonra evlendim. Kayınpederim Nafi Güral. Kendisi iş kurmamı istedi ve destekleyeceğini söyledi. İsviçre’deki eğtimim sırasında çikolata işini incelemiştim. İsviçre’den lisansladığımız bir markanın ‘satışını yaparız’ dedim. Ama Nafi Bey ‘üretmek lazım’ dedi. Başka bir boyuta geçtik. 2007 itibariyle üretime başladık.

ÖNCE DAYAK YEDİK

Makine ve ekipmana 2.5 milyon Euro yatırarak üretime başladık. Günlük 6 ton üretim imkanımız vardı. İlk yatırımda sermayeyi Nafi Bey vermişti. Piyasanın istediğini yaptık. Güvenilir olabilmek için ulusal marketlere girdim. 200 çeşit ürüne kadar çıktım. Ancak rekabet çok sertti en genç rakibim 1945’te kurulmuş ben 2007’de yola çıkmışım. Arkamızda Nafi Güral vardı ama iş çikolata işi. Pazarda sürekli dayak yedik.  Mevcut satış kanallarında bana ekmek yoktu. Baktım ki bu iş böyle sürmeyecek. B2B (Business to Business) bir internet projesi yaparak sorunu aşmayı denedim. Ama o ana kadar uğradığım en büyük hayal kırıklığını B2B projesinde yaşadım. Çünkü piyasa internet kullanmıyordu. Ama bir de baktım ki vatandaş yani son tüketici çikolata istiyor. Hemen B2B projeyi B2C (Business to Customer) projeye dönüştürme kararı aldım.

Yabancı yüzde 51’i istedi, vermedik

ÖZGÜR Gür, kurumsal müşteri sayısının da hızla artmasıyla ortaklık teklifleri almaya başladıklarını anlatıyor ve şöyle özetliyor: “Yurt dışından büyük bir fondan teklif geldi. İşi Avrupa’ya taşımak istediler. Yüzde 51’i istediler ve 5 milyon Euro teklif ettiler. Nafi Bey’e danıştım. ‘Neden çoğunluk sende kalmıyor’ diye sordu ve reddettik. Sonra bankacı ağabeylerime danıştım. Emre Berke ile, Tahir Zaimoğlu ile tanıştırıldım. Ali Sabancı’nin içinde olduğu ‘bir melek yatırım modeli planlıyoruz, ne dersin’ dediler. Hiç düşünmeden ‘evet’ dedim.

Tatlı harflerle iş hızlı büyüdü

CIKOLATASEPETI.COM’un sahibi Özgür Gür, “Günlük 8-14 bin ziyaretçisi olan ve tıklamanın yüzde 2.63 satışa dönüşen bir orana ulaştık. Özel günlerde yüzde 14’lere kadar çıkıyoruz” diyor. İşe ürün açısından bir inovasyon da ‘tatlı harfler’ projesiyle eklediklerini anlatan Özgür Gür, şöyle konuşuyor: “Harflerden çikolata yapmaya başladık. Mesaj göndermekten esinlendik. En çok satılan ürünümüz bu oldu. Çikolatayla aşkınızı, sevginizi, mesajınızı yazıyorsunuz. Biz üretip götürüyoruz. Satışımızın büyük bölümü, bu olmaya başladı. Üretimde de 200 çeşitten en çok satan 4 çeşite indik ve daha karlı bir üretim ortaya çıktı. Şu anda sadece sanal mağaza satışımız 4 milyon liraya ulaştı. Bu rakam da toplam ciromuzun yarısı. Ayrıca, kendi çikolatamız dışında başka markaları da satmaya başladık. Şu anda satışımızın yüzde 40’ı başka markalar.”

Diğer Ekobi haberleri:

İTO: Böyle giderse özel hastaneler kapanır

İSTANBUL Ticaret Odası (İTO) Başkanı Murat Yalçıntaş, acil çözüm üretilememesi halinde birçok özel hastanenin kapanma tehlikesiyle yüz yüze kalacağını, söyledi. Yalçıntaş, “2006 yılından bu yana Sağlık Uygulama Tebliği fiyatları hiç artmadı. Hatta özel sektör için ayakta tedavi ücretleri yüzde 20 düşürüldü. Vatandaş 6 yıldır 14 lira 80 kuruşa uzman doktora muayene ettiriliyor. 6 yıldır tam idrar tahlili 1 lira 20 kuruş. Son 6 yılda üretici fiyat indeksi yüzde 53 artmasına rağmen fiyatlar hiç güncellenmedi. Öte yandan SGK, özel hastaneden katılım bedeli olarak hasta başına 15 lira geri alıyor. Eğer kamu ve özel sektör temsilcileri biran önce bir araya gelerek çözüm bulmazlarsa hem özel sektör, hem de vatandaş kaybedecek” dedi.

11’inci Sanayi Kongresi 19 Aralık’ta başlıyor

İSTANBUL Sanayi Odası (İSO) “Bölgesel üretim, Küresel güç” teması ile 19-20 Aralık tarihlerinde 11. Sanayi Kongresi düzenleyecek. Açılış konuşmasını Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün’ün yapması beklenen kongrenin ve İnovasyon Sergisi’nin tanıtımı dolayısıyla düzenlenen toplantıda Tanıl Küçük, 2002 yılından itibaren aralıksız devam ettirdikleri kongrelerin bu yıl on birincisini gerçekleştireceklerini söyledi. Kongrenin İstanbul Kongre Merkezi’nde yapılacağını aktaran Küçük, Türk sanayisine rekabet ettiği ülkelerle eşit şartlar oluşturulursa Türkiye’yi hedeflenen noktaya her daha hızlı ulaştıracaklarını ifade etti. 2013’ün kolay olmayacağını aktaran Küçük, Türk sanayisinin önündeki engellerin, sırtındaki yüklerin hafifletilmesini beklediklerini vurguladı.

102 ülkeye sattık, Çin hedefte

TÜRKİYE Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanlığı’na seçilen Hüseyin Çetin, 2012 yılını 500 milyon dolarlık ihracatla kapatacaklarını, 2015’te ise 1 milyar dolarlık ihracatı yakalamayı hedeflediklerini söyledi. 102 ülkeye ayakkabı ihraç ettiklerini belirten Çetin, “Çin’i gelecekte en büyük pazar adaylarımızdan biri olarak görüyoruz” dedi.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle