Cem Sertoğlu’ndan 5 tavsiye

Güncelleme Tarihi:

Cem Sertoğlu’ndan 5 tavsiye
Oluşturulma Tarihi: Şubat 02, 2017 10:43

TÜRKİYE’deki girişimcilik ekosistemindeki yatırımcılar arasındaki önemli isimlerden biri Cem Sertoğlu.

Haberin Devamı

Yemeksepeti ve Gittigidiyor başta olmak üzere birçok girişime bireysel yatırımlar yapan Sertoğlu, şimdi ise Earlybird Venture Capital ile girişimlere destek olmaya devam ediyor. Sertoğlu’nun önerileri şu şekilde:

1) İhtiyacınızı iyi anlayın: Girişim sermayesi her girişime uygun olmayacaktır. Şirketinize dışarıdan bir ortak aldığınızda, artık tek opsiyonunuzun hızlı ve çok büyümek olacağını unutmayın. Çok hızlı gitmek üzere tasarlanmış bir jet motoruna jet yakıtı koyduğunuzda sizi ileriye götürecektir. Ancak aynı yakıtı ağır ve sağlam gitmek icin tasarlanmış bir dizel motora koyarsanız, motorunuz bozulacaktır. Girişim sermayesi sadece çok hızlı büyüyüp, çok yüksek hedeflere koşan girişimlere uygundur.

2) Odaklanın: Analiz ederken paralize olmayın. İşinizle ilgili 3 ya da 4 ölçüte odaklanın. Her departmanın önceliğinin kendi alanı olduğunu hatırlayın ve sizin için en önemli olan yapması nispeten kolay, etkisi büyük olan alanları önceliklendiren.

Haberin Devamı

3) Rakamlarınıza hakim olun: Şirketinizle ilgili kilit rakamlara çok yakından hakim olmak, sizin gün içinde yapacağınız birçok önceliklendirme kararını daha sağlıklı verebilmenizi sağlar. Girişimcilik bazen yoğun sis altında otomobil kullanmaya benzetilir. Rakamlarınıza hakim olmak, bu otomobilde doğru çalışan bir gösterge tablosuna sahip olmak gibidir.

4) Ortak bulun: Girişimcilik gibi zor bir yol seçtiyseniz yoldaşlara da gereksiniminiz olacaktır. Bu yolda her gün aynı verimlilikle çalışamayacağınızı kabul ederek, güçlü yanları sizin zayıf yanlarınızı tamamlarken, değerleriniz konusunda da uyum içinde olduğunuz ortaklarınızın olması, başarı ihtimalinizi çok arttıracaktır.

5) Başarılı olmak önemsediğiniz tek konu olsun: Karşılaştığımız girişimcilerin her gün değerlendirmesi ve karar vermesi gereken birçok alan oluyor. Bu kararları verirken girişimcinin pusulasının daima başarıya dönük olmasını, girişimin hedefine ulaşmasında en büyük etken olarak görüyoruz.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!