GeriEkonomi Çalışan kadın sayısı artıyor tüketim ’ev dışı’na kayıyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Çalışan kadın sayısı artıyor tüketim ’ev dışı’na kayıyor

İstanbul, Ankara ve İzmir’de hizmet veren, restoran, cafe, otel ve bar gibi ev dışı tüketim mekanlarının sayısı 39 bini aştı. KMG Pazarlama Hizmetleri Grubu şirketlerinden Retailing Institute tarafından yapılan Tespit (Census) çalışmasına göre, belirlenen 39 bin 81 işletmenin yaklaşık yüzde 3’ü ruhsatsız faaliyet gösteriyor.

Üç ildeki restoran sayısı toplam 13 bin 599, bunu 8 bin 811 ile kahvehaneler, 6 bin 999 ile cafeler izliyor. İstanbul, Ankara ve İzmir’deki eğlence mekanlarının sayısı ise toplam 721. Ev dışı tüketim pazarındaki bu hareketlenmede büyük kentlerde çalışan nüfusun artması, özellikle kadınların iş hayatına daha fazla katılmasıyla birlikte yaşam tarzının değişmesinin etkili olduğu belirtildi.

EV DIŞI TÜKETİM HAREKETLENDİ:

Retailing Institute Başkanı Renan Burduroğlu, kentli nüfusun büyümesi ve kadınların iş hayatındaki rolünün artmasının, yaşam tarzını değiştirdiğine dikkat çekerek, araştırmanın amacıcını şöyle özetledi: "Yaşam tarzlarının hızlanması ve değişmesi ile birlikte birçok üretici firma büyüme potansiyelini bakkal ve süpermarket gibi satış noktalarının dışındaki mekanlarda, yiyecek ve içecek tüketilen kanallarda aramaya başladı. Bu yeni gelişme şirketler için ürünlerinin tüketicilerle buluştuğu, ev dışındaki tüketim mekanlarının da süpermarket ve bakkallar gibi daha yakından takip edilmesi ihtiyacını ortaya çıkardı. Restoran, cafe gibi yerleri içeren bu ev dışı mekanlardaki tüketim, sıcak ve soğuk içecekler gibi bazı ürün grupları için diğer satış kanalları kadar önem taşıyor. Kalan ürün grupları için de potansiyel alanları açığa çıkarıyor. Ekonomideki canlanma ev dışındaki tüketimi hareketlendirdi."

SINIFLARINA GÖRE RESTORANLAR:

Üç büyük ildeki 721 eğlence mekanının yüzde 65’i İstanbul’da yer alıyor. Bu eğlence mekanları, bar, gece kulübü ve yemekli eğlence mekanlarını kapsayan bu noktalar yerli ve yabancı çok çeşitli içkinin bulunduğu, masaya ya da bankoya servisi olan, müzikli, genellikle akşam saatlerinde faaliyete başlayan, farklı tiplerinde yemek ve eğlencenin bir arada olduğu yerler olarak sınıflandırılıyor. Gazino ve pavyonlar araştırma kapsamı dışında bırakıldı. Bu mekanların yüzde 27’sinde sigara ruhsatı, yüzde 22’sinde şarap listesi, yüzde 38’inde ithal bira, yüzde 96’sında rakı ve yüzde 93’ünde alkollü içecekler ve şarap bulunuyor. Mekanların yüzde 66’sında müziğin sesi yüksek ve yüzde 27’sinde dans pisti yer alıyor. Vestiyer ve güvenliğin olduğu mekanların oranı ise yüzde 30-40 arasında. Bu noktaların yüzde 22’si Ramazan’da kapanıyor.

İstanbul’da 1613 kebapçı var

RETAILING Institute’un yaptığı çalışmaya göre, üç büyük ildeki restoranların sadece yüzde 1.5’i birinci sınıf. Yüzde 7.7’si ikinci sınıf, yüzde 85.3’ü 3.sınıf ve yüzde 5.5’i fast food restoranı olarak işletiliyor. İstanbul’daki 9 bin 291 restoranın 6 bin 130’u Türk yemekleri, 1613’ü kebap-pide, 714’ü hafif yemekler (zeytinyağlı, salata vb.), 605’i atıştırmalık yiyecekler ve 225’i dünya mutfağı olarak sınıflanıyor.
False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle