Bonus Card sizi yakından tanıyor

Güncelleme Tarihi:

Bonus Card sizi yakından tanıyor
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 07, 2002 12:21

Bonus Card'daki çip sayesinde müşterilerin mağazaya geliş sıklığı, harcama tutarı, harcama zamanı gibi bilgileri yakından talip ediliyor.

Haberin Devamı

Garanti Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Mehmet Sezgin, Bonus MasterCard'daki çip sayesinde, üye işyerlerinin müşterinin mağazaya geliş sıklığı, harcama tutarı, hangi ürünleri aldığı, harcama zamanı ve günü gibi verileri tespit ederek, etkili pazarlama stratejilerini hayata geçirebileceklerini bildirdi.

Bonus MasterCard faaliyetlerinin tanıtılması amacıyla düzenlenen toplantıda konuşan Sezgin, perakende sektöründe hedef müşterinin belirlenmesinin, doğru satış ve pazarlama stratejilerinin izlenmesindeki önemine dikkat çekti.

Sezgin, ''Çip, pahalı bir yatırım. Ama Bonus'un programına güvenerek bunu cesaretle yaptık. Çipin uygulama alanlarını geliştirdiğimiz Bonus MasterCard sayesinde, üye işyerleri CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) uygulaması başlatarak, müşterilerine özel kampanyalar düzenleyebiliyor'' şeklinde konuştu.
  Â
Bonus MasterCard sahiplerinin 2 yıl içinde 1 milyon 500 bine ulaştığını bildiren Sezgin, çipin yeni uygulama alanları sayesine işyerlerinin, müşterinin mağazaya geliş sıklığı, harcama tutarı, hangi ürünleri aldığı, harcama zamanı ve günü gibi verileri tespit etmesinin mümkün olduğunu kaydetti.

Haberin Devamı

Sezgin, bu sayede işyerlerinin müşterilerine belli dönemler ve saatlerde indirimli kampanyalar, bedava ürün veya hizmet kazanıldırılması gibi promosyonlar sunabileceklerini vurgulayarak, ''Ne yazık ki böyle bir mantığı işyerlerine kabul ettirmekte zorluk çekiyoruz. Son 2-3 yıldır yaşadığımız en büyük zorluk bu. Ama gerçek hedeflere ulaştığınız zaman, doğru sonucu bulursunuz'' şeklinde konuştu.
   Â
''BİZİM İÇİN 3 KASIM'DAN ÇOK 9 EYLÜL ÖNEMLİ''
 
Mehmet Sezgin, 2000 yılında çıkarılan Bonus MasterCard'ın ödül ve sadakat uygulayan çok markalı kredi kartlarının öncüsü olduğunu belirterek, ''Bu süre içinde, (Alsak alsak bedavaya ne alsak) solganı ile müşteriler, taksitli, peşin, bedelli veya bedava tüm harcamalardan kazandıkları bonus puanlarını yaklaşık 7 trilyon liralık bedava alışveriş için kullandı'' dedi.

Türkiye'de 10 bin satış noktasında daha fazla bonus ve taksit imkanı sunan Bonus MasterCard ile harcamaların en çok benzin istasyonu, süpermarket ve giyim sektörlerinde yapıldığını anlatan Sezgin, sadece bankada değil YKM, Tansaş gibi yerlerdeki ödeme noktalarının müşteri için tercih sebebi olduğunu belirtti.

Haberin Devamı

Bonus MasterCard'ın yüzde 38 oranla İstanbul'da kullanıldığına dikkat çeken Sezgin, diğer illerde de Bosch, Tansaş, İstikbal gibi mağazalar sayesinde kartın kullanılırlığının arttığını söyledi.

Sezgin, bir soru üzerine seçim döneminde kartlı alışveriÅŸlerde artış veya azalışın çok büyük miktarlarda olacağını zannetmediÄŸini kaydederek, ''Bizim için 3 Kasım'dan çok 9 Eylül tarihi önemli. Çünkü okullar açılıyor. Önlük, kitap, kırtasiye gibi zorunlu harcamalar yapılacak. Bu dönemde kredi kartı harcaması artacaktır'' dedi.   Â

Garanti Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Mehmet Sezgin, Türkiye'deki kredi kartı pazarının gelişme gösterdiğini kaydederken de, son 12 yıl içinde kredi kartı adedinin 672 binden 16.5 milyona, kredi kartı cirosunun da 3.9 milyar dolardan 14 milyar dolara yükseldiğini bildirdi.
  Â
Geçen yılın ilk 6 aylık rakamlarıyla karşılaştırıldığında, Garanti Bankası kredi kartlarıyla yapılan alışverişlerde, toplam cironun yüzde 192, kart başına cironun yüzde 102, toplam işlem adedinin yüzde 86.8 ve kart başa işlem adedinin yüzde 29.6 oranında arttığını belirten Sezgin, ''Bu oranlara baktığımızda sektöre göre toplam ciroda 2, işlem adedinde 4 misli oranında artış yakaladığımızı görüyoruz. Yani son 3 yılda Garanti'den daha fazla büyüyen yok'' dedi.
  Â

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!