Bonus Card sizi yakından tanıyor

Güncelleme Tarihi:

Bonus Card sizi yakından tanıyor
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 07, 2002 00:00

Bonus Card'daki çip sayesinde müşterilerin maÄŸazaya geliÅŸ sıklığı, harcama tutarı, harcama zamanı gibi bilgileri yakından talip ediliyor.Garanti Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Mehmet Sezgin, Bonus MasterCard'daki çip sayesinde, üye iÅŸyerlerinin müşterinin maÄŸazaya geliÅŸ sıklığı, harcama tutarı, hangi ürünleri aldığı, harcama zamanı ve günü gibi verileri tespit ederek, etkili pazarlama stratejilerini hayata geçirebileceklerini bildirdi. Bonus MasterCard faaliyetlerinin tanıtılması amacıyla düzenlenen toplantıda konuÅŸan Sezgin, perakende sektöründe hedef müşterinin belirlenmesinin, doÄŸru satış ve pazarlama stratejilerinin izlenmesindeki önemine dikkat çekti. Sezgin, ''Çip, pahalı bir yatırım. Ama Bonus'un programına güvenerek bunu cesaretle yaptık. Çipin uygulama alanlarını geliÅŸtirdiÄŸimiz Bonus MasterCard sayesinde, üye iÅŸyerleri CRM (Müşteri Ä°liÅŸkileri Yönetimi) uygulaması baÅŸlatarak, müşterilerine özel kampanyalar düzenleyebiliyor'' ÅŸeklinde konuÅŸtu.     Bonus MasterCard sahiplerinin 2 yıl içinde 1 milyon 500 bine ulaÅŸtığını bildiren Sezgin, çipin yeni uygulama alanları sayesine iÅŸyerlerinin, müşterinin maÄŸazaya geliÅŸ sıklığı, harcama tutarı, hangi ürünleri aldığı, harcama zamanı ve günü gibi verileri tespit etmesinin mümkün olduÄŸunu kaydetti. Sezgin, bu sayede iÅŸyerlerinin müşterilerine belli dönemler ve saatlerde indirimli kampanyalar, bedava ürün veya hizmet kazanıldırılması gibi promosyonlar sunabileceklerini vurgulayarak, ''Ne yazık ki böyle bir mantığı iÅŸyerlerine kabul ettirmekte zorluk çekiyoruz. Son 2-3 yıldır yaÅŸadığımız en büyük zorluk bu. Ama gerçek hedeflere ulaÅŸtığınız zaman, doÄŸru sonucu bulursunuz'' ÅŸeklinde konuÅŸtu.      ''BÄ°ZÄ°M İÇİN 3 KASIM'DAN ÇOK 9 EYLÃœL ÖNEMLÄ°'' Mehmet Sezgin, 2000 yılında çıkarılan Bonus MasterCard'ın ödül ve sadakat uygulayan çok markalı kredi kartlarının öncüsü olduÄŸunu belirterek, ''Bu süre içinde, (Alsak alsak bedavaya ne alsak) solganı ile müşteriler, taksitli, peÅŸin, bedelli veya bedava tüm harcamalardan kazandıkları bonus puanlarını yaklaşık 7 trilyon liralık bedava alışveriÅŸ için kullandı'' dedi. Türkiye'de 10 bin satış noktasında daha fazla bonus ve taksit imkanı sunan Bonus MasterCard ile harcamaların en çok benzin istasyonu, süpermarket ve giyim sektörlerinde yapıldığını anlatan Sezgin, sadece bankada deÄŸil YKM, TansaÅŸ gibi yerlerdeki ödeme noktalarının müşteri için tercih sebebi olduÄŸunu belirtti. Bonus MasterCard'ın yüzde 38 oranla Ä°stanbul'da kullanıldığına dikkat çeken Sezgin, diÄŸer illerde de Bosch, TansaÅŸ, Ä°stikbal gibi maÄŸazalar sayesinde kartın kullanılırlığının arttığını söyledi. Sezgin, bir soru üzerine seçim döneminde kartlı alışveriÅŸlerde artış veya azalışın çok büyük miktarlarda olacağını zannetmediÄŸini kaydederek, ''Bizim için 3 Kasım'dan çok 9 Eylül tarihi önemli. Çünkü okullar açılıyor. Önlük, kitap, kırtasiye gibi zorunlu harcamalar yapılacak. Bu dönemde kredi kartı harcaması artacaktır'' dedi.     Garanti Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Mehmet Sezgin, Türkiye'deki kredi kartı pazarının geliÅŸme gösterdiÄŸini kaydederken de, son 12 yıl içinde kredi kartı adedinin 672 binden 16.5 milyona, kredi kartı cirosunun da 3.9 milyar dolardan 14 milyar dolara yükseldiÄŸini bildirdi.     Geçen yılın ilk 6 aylık rakamlarıyla karşılaÅŸtırıldığında, Garanti Bankası kredi kartlarıyla yapılan alışveriÅŸlerde, toplam cironun yüzde 192, kart başına cironun yüzde 102, toplam iÅŸlem adedinin yüzde 86.8 ve kart baÅŸa iÅŸlem adedinin yüzde 29.6 oranında arttığını belirten Sezgin, ''Bu oranlara baktığımızda sektöre göre toplam ciroda 2, iÅŸlem adedinde 4 misli oranında artış yakaladığımızı görüyoruz. Yani son 3 yılda Garanti'den daha fazla büyüyen yok'' dedi.     Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!