Bayraktar istemedi Koluman’a verdik

Güncelleme Tarihi:

Bayraktar istemedi Koluman’a verdik
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 02, 2018 01:26

PSA Grubu’nun (Peugeot-Citroen) bünyesinde Fransa’nın lüks otomobildeki açığını kapatmak için yaratılan ‘DS’ markası Türkiye’de de yeniden doğdu. 2010 yılından itibaren Bayraktar Grubu bünyesinde temsil edilen DS artık hem dünyada hem Türkiye’de tamamen bağımsız bir marka olarak yoluna devam edecek. DS CEO’su Yves Bonnefont, “Bayraktar yatırım yapmak istemedi biz de Koluman’a verdik” dedi.

Haberin Devamı

PARFÜMDEN, çantaya bir çok alanda dünyada lüks markalarıyla tanınan Fransa, otomobilde lüks eksikliğini ise ‘DS’ ile gidermek istiyor. Fransız PSA Grubu (Peugeot Citroen) bünyesinde önce Citroen’in lüks markası olarak doğan ancak daha sonra Peugeot ve Citroen’den bağımsız üçüncü marka olarak konumlandırılan DS, Türkiye’de de yeniden doğdu. 2010  yılından itibaren Türkiye’de Bayraktar Otomotiv Distribütörlüğünde satılan DS markası, mart ayından itibaren Peugeot Otomotiv Pazarlama AŞ (POPAŞ) bünyesine geçti. POPAŞ ise DS markasının Türkiye genelinde büyümesi için lüks otomobil konusunda deneyimi olan Mercedes’in ana bayilerinden biri olan Koluman’la anlaştı. Koluman, kurduğu Monde şirketi bünyesinde açacağı 4 DS showroom’uyla Türkiye genelinde markanın satış faaliyetlerini yürütecek.

Haberin Devamı

OTONUN LOUIS VUITTON’U

Etiler’de açılan Türkiye’nin ilk DS showroom’u için İstanbul’a gelen DS CEO’su Yves Bonnefont, tüm dünyada DS markasını Peugeot ve Citroen’den bağımsız olarak lüks sınıfta yeni bir marka olarak konumlandırdıklarını belirterek, Türkiye’de markalarının bir süre hem Bayraktar hem de Peugeot bünyesinde satılmasının yarattığı karışıklığı ise şöyle anlattı: “DS, artık bağımsız ayrı bir marka olduğu için tüm dünyada kendisine ait showroomları ve satış ekibi olacak. Sonuçta biz tüm dünyada Fransa’nın lüks otomobil markası olarak anılmak ve bu alanda ülkenin açığını kapatmak istiyoruz. Yani otomobilin Louis Vuitton’u olmak için kollarımızı sıvadık. Bu durumu önce Türkiye’deki distribütörümüz  Bayraktar Grubu’na ilettik. Ayrı showroomlar açmasını, bunun için yatırım yapmalarını talep ettik. Ama onlar buna yanaşmadı. Biz de bunun üzerine bu yılın başından itibaren POPAŞ bünyesine geçirdiğimiz DS markasının Türkiye genelinde satışını lüks sınıfta tecrübecisi olan Koluman’a verdik. 2 yıl içinde 4 DS showroom’u açacaklar. İlki Etiler’de faaliyete geçti. Yıl sonunda Ankara’da, 2020 yılında ise İzmir ve İstanbul Anadolu yakasında yeni showroom’lar açacaklar.”

ARJANTİN’DE BAŞARDIK

Türkiye’nin kendileri için çok önemli olduğunu ve dünya genelinde belirledikleri 14 ülke arasında ilk 10’da yer aldığını belirten Bonnefont, “Kurlardaki artış ve yüksek vergiler sizin hedeflerinizi nasıl etkileyecek?” sorusuna ise, “Biz ekonomideki dalgalanmalara alışığız. Türkiye potansiyeli çok yüksek bir  pazar. Bugün Arjantin’de de büyük ekonomik sıkıntılar yaşanıyor ama DS3 modelimiz, sınıfının en çok satanı olmuş durumda. Audi, Mercedes ve BMW’yi geçti. Dolayısıyla biz Türkiye’ye inanıyoruz ve lüks sınıfta daha uygun fiyatlarla çok önemli bir alternatif olacağımızı düşünüyoruz. Bu yüzden ilk DS showroom’larımızdan birini bizim için çok önemli bir şehir olan İstanbul’da açtık”     cevabını verdi.

Haberin Devamı

HEDEF YILDA 5 BİN ADET

- DS Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç, 2021 yılından itibaren yılda 5 bin adetlerde satış hedeflediklerini belirterek, bunun için her yıl yeni bir DS modelinin devreye gireceğini söyledi. Anaç, “2019 yılında hibrit motora sahip E-Tense serisi başlıyor. Yani 50 km’ye kadar 0 emisyonla gidebilen hibrit motorlu DS modelleri devreye girecek. 6 yılda 6 DS modeline ulaşacağız” dedi. Anaç, eski DS modellerini satmayacaklarını belirterek, Bayraktar Grubu’nun ellerindeki stokları bitirine kadar satışa devam edeceğini ama artık mevcut DS3, DS4 ve DS5 modellerinin satılmayacağını söyledi. Anaç, “DS 7 Crossback bizim ilk modelimiz. Bu yıl sadece bu modeli satacağız. Önümüzdeki yıldan itibaren model atağı başlayacak” yorumunu yaptı. Anaç, bu arada yeni markanın Türkiye çapında 20 servis biriminin hazır olduğunu, bunların 5’i Koluman, 15’inin ise Peugeot bayilerinden oluştuğunu söyledi. Anaç, “DS servislerinin yetmediği yere ise DS Vale’leri yetişecek” diye konuştu.

 

Haberin Devamı

ELÇİMİZ PARİS

DS CEO’su Yves Bonnefont, marka elçilerinin Paris olduğunu belirterek, “Önce dünyaca ünlü bir Fransızla mı çalışsak diye düşündük. Ama sonra Fransa’nın dünyada en ünlü markasının Paris olduğunda yola çıkarak, elçimizi belirledik. Lüksün merkezi Paris’i yeni modelimizin versiyonlarına da yansıttık” dedi. Bonnefont, Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron’un da makam aracı olarak
DS 7 Crossback tercih ettiğini belirtti.

YENİ NESİL İLK DS 255 BİN 500 TL

- ETİLER’deki ilk DS showroomunun açılışına DS CEO’su Yves Bonnefont, Peugeot ve DS Automobiles Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç ve Koluman Holding şirketlerinden Monde Motorlu Araçlar Yönetim Kurulu Başkanı Ali Türkay Saltık ve Başkan Yardımcısı Kemal Altuğu Erçiş katıldı. Açılışla birlikte DS’in yeni yapılanmasının ilk modeli olan SUV sınıfındaki DS 7 Crossback modeli de tanıtılıp, 255 bin 500 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Fransızlar yeni dönem atakları için DS markasında öncü rolü DS 7 Crossback adını verdikleri kompakt SUV modele vermişler. Citroen’in bünyesinde konumlanan önceki nesil DS’lerden tasarım, teknoloji ve malzeme kalitesinde tamamen ayrışan ikinci nesil ilk yeni araç, So Chick ve Performans Line adlı iki versiyonla yola çıktı. İç tasarım paketinde Paris’e özgü detaylara sahip olan DS 7 Crossback So Schick versiyonunda ister ‘Opera’, ister ‘Rivoli’ isterseniz de Bastille paketini seçebiliyorsunuz. Her bir ismin kendine özgü bir Paris tadı aracın içindeki detaylara yansıtılmış.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!