Bankaları giydiren Fenerbahçeli

Güncelleme Tarihi:

Bankaları giydiren Fenerbahçeli
Oluşturulma Tarihi: Eylül 23, 1997 00:00

Haberin Devamı

Hem Fenerbahçe'nin, hem de İSO'nun en genç yöneticisi olan Nuri Tuna, babasının kamu kurumlarına çelik dolap üreten atölyesini, bankalara donatan tesis haline getirdi. İş Bankası'ndan Emlakbank'a kadar birçok bankada Tuna'nın ürünleri bulunuyor.

İstanbul Sanayi Odası'nın (İSO) en genç Meclis Üyesi ve Fenerbahçe'nin en genç Yönetim Kurulu Üyesi olan 33 yaşındaki Malatyalı Nuri Tuna, bankaları giydiriyor.

Nuri Tuna, babasının kamu kurumlarına çelik dolap üreten atölyesini, iş dünyasına büro mobilyası ve ofis donanımlarını sağlayan modern bir fabrika haline dönüştürdü. Nuri Tuna, 25 milyon dolarlık (4.3 trilyon lira) yatırımla Silivri'de kurduğu yeni üretim tesislerinin bulunduğu arazide, bir de Mobilya Alışveriş Merkezi kuracak.

Tuna'nın büro ve ofis donanımını sağladığı kurumlar arasında finans sektöründe faaliyet gösterenler başı çekiyor. Tuna'nın sandalyesinden masasına, kasasından bankosuna kadar yeniden donattığı kurumlar arasında; Akbank, Koçbank, İş Bankası Menkul Kıymetler, Dışbank, Emlak Bankası, Finansbank, Halk Bankası ile çok sayıda sigorta şirketi yer alıyor.

Tuna'nın verdiği bilgiye göre, bir banka şubesinin sadece mobilya değişiminin maliyeti 3 ile 5 milyar lira arasında değişiyor.

ÇELİKTEN AHŞABA

İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi mezunu olan Nuri Tuna, ‘‘Küçük bir metal atölyesi mantığı ile hareket etseydik bu alanda yapabileceğim hiçbir şey olmazdı, ama öyle yapmadık’’ dedi.

1970'lerde çelik büro mobilyası üreten firmanın, 80'lerde endüstriyel mobilya sektörünün büyümesiyle birlikte atağa kalktığını belirten Tuna, şunları söyledi:

‘‘Devlet yeniden yapılanıyordu, biz de kamuya iş yapıyorduk. 70'lerde devlet dairelerinin proje dolapları, dosya dolapları işlerini biz veriyorduk. 80'li yıllarda ahşap mobilya güncelleşti. Metalin fiyatının artması, ahşaba ilgiyi artırdı. Görünümü de çelikten daha sıcaktı. Özel şirketler de büro ve ofis donanımına artık daha fazla ilgi göstermeye başlamıştı. ’’

PAZARIN YÖNÜNÜ GÖRDÜK

O dönemde büro mobilyalarında pazarın gittiği yönü iyi algıladıklarını ve hemen ahşap üretimine yatırım yaptıklarını vurgulayan Nuri Tuna, şöyle devam etti:

‘‘Yeni yatırımlarımızı ahşaba yaptık. Bu konuda satış mağazaları açtık. 88'de ithalata başladık. 92'de İsviçre orjinli Girsberger'le ortaklık kurduk. Ve önemlisi hedef müşteri kitlemizi bankalar olarak belirledik. Pazar o yönde hızla büyüyordu. Çünkü

büro mobilyalarının en cok yıprandığı yerler bankalar. En iyi müşterilerimiz finans kurumları, bankalar, sigorta şirketleri. İşadamları ve yöneticiler de artık oturdukları koltukları sadece görünümüne değli, fonksiyonel olmasına da önem veriyorlar. Biz de fonksiyonel mobilyalar üretiyoruz.’’

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!