Bahçivan Gıda'dan yeni ürünler geliyor

Güncelleme Tarihi:

Bahçivan Gıdadan yeni ürünler geliyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 19, 2008 15:11

Bahçıvan Gıda, iki yılda 15 milyon Euro yatırım yapan süt, sürülebilir beyaz peynir ve ambalajlı beyaz peynir pazarına girdi.

Şirket, Danone Gıda'dan satın aldığı Gülüm Süt’ü günlük yerine uzun ömürlü süt markası olarak piyasaya sunarken, “Bembeyaz” ve Bahçıvan eritme peynirleriyle Ülker ve Pınar’ın aktif oyuncu olduğu sürülebilir beyaz pazarına da giriş yaptı.

Bahçıvan Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan, düzenlediği basın toplantısında, Şirket’in yeni vizyonu hakkında şu bilgileri verdi:

“Türkiye’de peynirin ambalaja girmesinde öncü olan Bahçıvan’ın bu yeni ürünlerini sizlere ulaştırmak, büyümek ve verimliliğimiz artırmak için 2 yılda yaptığımız yatırım 15 milyon euro civarında. Bu yatırımları yaparken 4 ana hedefimiz vardı. Verimlilik ve kapasitemizi artırmak, yeni ürünler ortaya çıkarmak ve satış-dağıtım ağımızı genişletmek. Bu yeni ürünlerle hedeflerimizin meyvelerini toplamaya başladık. Yeni ürünlerimiz arasında yer alan sürülebilir ve üçgen peynir alanı bizim en büyük eksikliğimizdi. Yeni nesil daha çok sürülebilir peynir tüketiyor. Artık bu biraz üzücü olsa da anne babanın tükettiği peyniri çocuklar tüketmiyor.”

BEYAZ PEYNİR AMBALAJA GİRMEK ZORUNDA

Beyaz peynir tüketiminin Türkiye süt pazarında önemli bir yeri olduğuna değinen Bahçıvan, her evde başka çeşit peynirler olsa bile beyaz peyniri sofrada bulundurmanın Türkiye’de bir gelenek olduğuna işaret ederek, beyaz peynirin toplam yıllık 600 bin tonluk peynir tüketiminin yüzde 70’ini oluşturduğunu söyledi. Geçen yıllarda bu oranın yüzde 80’lerde seyrettiğini belirten Erdal Bahçıvan, bu durumun sadece Türkiye has bir özellik olduğunu vurgulayarak, ortalama yıllık 400 bin ton olan beyaz peynir tüketimin sadece yüzde 15 oranında olduğuna değindi. Erdal Bahçıvan, tezgahtar-müşteri ilişkisiyle yapılan beyaz peynir alışverişinin bu şekilde devam edemeyeceğini, hijyen ve kontrol açısından ambalajlı peynirlerin çok daha sağlıklı olacağını belirterek, ciddi bir yatırım yaparak ürettiklerini “Bembeyaz”ın hiçbir şekilde el değmeden çok özel bir teknolojiyle üretildiğini ve bunun Türkiye’de bir ilk olduğunu söyledi.

GÜLÜM SÜT’Ü ISRAR ÜZERİNE ALDIK

Bahçıvan Gıda’ya içme sütü piyasasına girmeleri konusunda yapılan ısrarlar sonucu Gülüm Süt markası satın aldıklarını belirten Bahçıvan, 2008’ de 978 milyon litre süt tüketilen ambalajlı süt piyasasına Bahçıvan markasıyla yeni bir süt markası yaratmak yerine, tanınmış bir marka olan Gülüm Süt’ü satın aldıklarını kaydetti. Bahçıvan Gülüm Süt’ü ambalajını değiştirerek yerleşik fabrikasında, fason olarak ürettiklerini, ilerde üretim tesisi yatırımı yapacaklarını belirtti. Gülüm Süt’ün satın alma bedeli konusunda açıklama yapmayan Bahçıvan, Gülüm Süt’ü A endeksindeki sütlerden yüzde 10-15 oranında piyasa fiyatının altında satacaklarını, peynirdeki yüzde 10-15 pazar paylarının ambalajlı süt piyasasında da beklediklerini kaydetti.Yaptıkları yoğun araştırma döneminden sonra köklü bir geçmişi olan Gülüm Süt’ü satın aldıklarını ifade eden Erdal Bahçıvan, markanın özellikle bazı bölgelerde oldukça sevildiğini ve bilinen ilk 4 süt markası arasında yer aldığını sözlerine ekledi.

RAMAZAN’ DA FİYATLAR ARTMAZ

Türkiye de kişi başına tüketilen sütün 12-13 litre olduğunu belirten Bahçıvan, Avrupa’da bu oranın 30-40 litre arasında olduğunu söyledi. Gülüm Sütü pazarlamada en güvendiklerini konunun ürünün kalitesi ve geniş satış-pazarlama ağları olduğunu aktaran Bahçıvan, Türkiye’de açık süt tüketiminin hala pazar payının yüzde 50’sini oluşturduğunu belirterek geçmiş dönemlere kıyasla bu oranın düşmüş olmasının da sevindirici olduğunu sözlerine ekledi. Ramazan ayında gıda fiyatlarının artıp artmayacağı yönündeki bir soruya Bahçıvan “Ramazan ayında gıda fiyatlarında artış olacağıyla ilgili spekülasyonlara inanmıyorum, böyle bir oyun oynamaya çalışanlara da Türk tüketicisinin izin vereceğini düşünmüyorum” diye yanıt verdi.

25 ÜLKEYE İHRACAT

Süt sektörünün AB’nin koyduğu prosedürler yüzünden Avrupa’ya ihracat yapamadığını belirten Bahçıvan, Türkiye’nin komşularının süt ürünleri ithalatçısı olmasına rağmen bu şansını iyi kullanamadığını belirtti. Bahçıvan olarak üretimlerinin yüzde 10’unu Ortadoğu ülkelerine, ABD’ye ve Japonya’ya ihraç ettiklerini, bu konuda öncü olup yol açmak istediklerini söyledi.

KENDİ ELEKTİRİĞİNİ KENDİSİ ÜRETİYOR

Yaptıkları yatırımla Temmuz 2008’den bu yana 1.2 MW gücündeki Bahçıvan Gıda Enerji Santrali ile kendi enerjilerini ürettiklerini anlatan Erdal Bahçıvan, süt ürünleri sektöründe bir ilke imza attıklarını, elektrik üretimi sırasında açığa çıkan buhar ve sıcak suyu üretimde kullandıklarını belirtti. Bu tesisin 2006 yılında” ISO Çevre Özendirme Ödülü” aldığını söyleyen Bahçıvan; “Aynı zamanda çevreyi kirletme konusunda önemli bir payı olan peynir altı suyunu, 2002 yılından beri kurduğumuz tesisle peynir altı tozu olarak üretiyoruz, bu madde bir çok ürünün hammaddesinde kullanılıyor” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!