Askerlerin süpermarketi

Güncelleme Tarihi:

Askerlerin süpermarketi
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 18, 2000 00:00

Haberin Devamı

1963'de ordu mensuplarına hizmet vermek üzere kurulan market zinciri Ordu Pazarları (Orko) 1998'de Oypa adıyla kapılarını herkese açtı. Zincir 2004'de 50 şubeyi hedefliyor.

Perakende sektörünün yeni zinciri Oypa'nın (Oyak Büyük Mağazacılık Ticaret A.Ş) temelleri 1963'de Ordu Pazarları'nın kuruluşuyla atıldı. O yıllarda sadece asker ailelerine hizmet veren ve Orko adıyla anılan kuruluş 1998'den beri herkese açık.

Şu anda Oypa 17 ayrı merkezde 25 mağaza ile faaliyet gösteriyor. Oypa'nın 6 mağazası Ankara'da, 3'ü İstanbul'da, 2'si İzmir'de bulunuyor. Zincirin diğer mağazaları Antalya, Balıkesir, Bursa, Çanakkale, Tekirdağ, Diyarbakır, Erzincan, Erzurum, Eskişehir, Kocaeli, İskenderun, Kars, Konya ve Malatya'da.

1999'da 130 milyon dolarlık ciro ile yüzde 70 büyüyen Oypa'nın 2000 yılı hedefi yüzde 45 enflasyon ve yüzde 15 reel artışla, yüzde 60'lık bir büyüme. Müşteri sayısı da yüzde 20 oranında artan zincirin 2000 yılı hedefleri arasında altyapı yatırımlarını, bir de fiziki ve ticari konsept çalışmasını tamamlamak da var.

2004'te 50 mağaza

2004 yılına kadar mağaza sayısını 50'ye çıkarmayı hedefleyen zincir önümüzdeki günlerde Ankara ve Bursa'da birer şube daha açacak.

Oypa taze ürünler ve konfeksiyonda başarılı bir süpermarket zinciri olmayı hedefliyor. Uygun yerlerde hipermarketler açmayı da planlıyorlar, ama zincir asıl olarak süpermarketlere ağırlık veriyor.

Şu anda Oypa'nın müşteri kitlesinin yüzde 25'ini Silahlı Kuvvetler mensupları yüzde 75'ini ise siviller oluşturuyor. Oypa müşterileri ortalama 35 yaşında ve C grubu ekonomik statüsünde. Zincir A, B, C1 ve C2 gruplarını da müşteri kitlesine katmak istiyor.

950 personelin hizmet verdiği zincirin toplam satış alanı 36 bin metrekare. Bunun yanı sıra Oypa'nın 35 bin metrekare depo alanı mevcut. Oypa marketleri satış alanlarına göre 4 ana grupta toplanıyor. A grubu marketlerin büyüklüğü 500 metrekareden büyük; bu grupta Oypa'nın 3 marketi var. B grubu marketler ise 500-1000 metrekare arasındaki büyüklüklere sahip. C grubu marketlerin büyüklükleri 1000-2500, D tipi marketler ise 2500 metrekareden daha büyükler.

En büyük silah ucuz fiyat

Oypa, Ordu Pazarları'nın ucuz fiyat politikasını devam ettiriyor. Satılan mallar kaynağından toplu olarak alınıyor ve kar marjları düşük tutuluyor. Şirketleştikten sonra müşteri tutmak için Oypa uygun fiyatlarla ürün almak ve düşük fiyatla satmak konusunda oldukça titiz davranıyor. Makul fiyat Oypa'nın satış politikasını oluşturuyor.

Perakende sektöründe yaşanan durgunluk Oypa'yı etkiledi mi? Bu soruyu Genel Müdür Tuğrul H. Özant şöyle yanıtlıyor: ‘‘Şu anda otomotiv ve beyaz eşya sektöründeki canlılığa karşın çok büyük ölçekte olmasa da perakende sektöründe bir durğunluğun olduğu doğru. Bu sektörde yer alan firmalar birçok ürünü maliyetin altında veya çok düşük kar marjları ile satarak elde ettikleri nakit değerleri yüksek faiz geliri sağlayan enstürümanlarla değerlendiriyor ve bilançolarında yüksek kar rakamlarına ulaşıyorlardı. Hükümetin uyguladığı ekonomik politikalar sonucunda düşen faiz oranları ile birlikte bu firmaların karları da düştü hatta zarar ettiler. Oypa olarak biz bu durgunluktan fazla etkilenmedik. Çünkü gelirimizi faize değil yatırımlara yönlendirdik.’’

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!