Artık herşey promosyonlu oldu

Güncelleme Tarihi:

Artık herşey promosyonlu oldu
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 13, 1999 00:00

Haberin Devamı

Piyasalar durgunluğu aşabilmek için her yolu deniyor. Taksitli ve indirimli satışlarla birlikte ‘‘promosyonlu satış’’ da giderek yaygınlaşıyor.

Son yılların en uzun süreli durgunluğunu yaşayan piyasalar, tüketimi artırabilmek için her yolu deniyor. İndirim ve teksitli satışların yanısıra, başvurulan en etkili yollardan biri de ‘‘promosyonlu’’ satış. Yıllardır banliyö trenlerinde ya da vapurlarda duymaya alışık olduğumuz ‘‘500 bin liranızı alıp gitmiyoruz, yanında bu çakmak, 4 tükenmez kalem veee..’’ türünden çığlıklarla gerçekleşen satış tarzı, artık büyük firmalar tarafından da keşfedildi.

Ürün satışını artırmak ve kolaylaştırmak amacıyla ürünle birlikte ücretsiz verilen hediyeler satışı arttırıyor. Tüketici her türlü alışverişlerinde kalite ve fiyatının yanısıra hediye veren ürünü tercih ediyor. Asıl ürünün kutusuna bantlanmış bir bardak, küçük bir tüp diş macunu ya da bir kola kutusu ‘‘iş bitirici’’ bir pazarlama yöntemi oluveriyor.

Benzin istasyonlarında şemsiyeden, şezlonga kadar çeşit çeşit hediye sunuluyor. Büyük kentlerde hemen her gün bir yenisi açılan dev süpermarket ve hipermarket zincirleri, ürünlerini satmak için verdikleri hediye yarışında başı çekiyor. Promosyonlu alışverişe alışan tüketiciye satış yapabilmek için, gıdadan giyime, beyaz eşyadan akaryakıta kadar tüm ürünler, hediye çekilişleri ile birlikte veriliyor.

Marketlerde de ‘‘2 al 1 öde’’, ‘‘Yüzde 50'ye varan indirim’’ ya da ‘‘2 tane alana 3'üncüsü bedava’’ gibi sloganlarla yapılan kampanyalar birbirini izliyor. İndirimli kampanya olarak tüketiciyi hedefleyen bir diğer uygulama da ‘‘Eskisini getir, yenisini götür’’ biçiminde yapılan kampanyalar oluyor. İndirimli kampanyaların özellikle beyaş eşya ürünleri ve gıda mamüllerinde yapıldığını söyleyen yetkililer, tüketicinin büyük bölümünün ekonomik nedenlerden dolayı bu tür kampanyaları tercih ettiklerini ve beklediklerini söylüyorlar.

Alper URUŞ/ HABER ARAŞTIRMA

Kim ne veriyor?

Bosch: Ürünlerinden alanlara Polo Classic kazanma şansı.

BP: Ücretsiz yağ değişimi yapılıyor.

Arçelik: Her hafta 77 Siena veriyor.

Pringles: Kutularında 1999 model Mercedes ve 50 bilgisayar kazanma şansı var.

Hyundai: Peşin alımlarda ek taşıt alım vergisi ve tüm sabit vergileri karşılıyor.

Tofaş: Peşin alımda, ek taşıt alım vergisini karşılıyor.

Renault: Tüm modellerinde yüzde 6 indirim sağlıyor.

Microsoft: Office 97 Professional HP DeskJet 420C yazıcı hediyeli.

Nokia: 3110 Alanlar Pratik Hat SIM kartını da alıyor.

Bosch: 908 Telefonları ile kart ve hat da veriliyor.

Ericsson: Müşterilerine hazır kart olanağı sunuyor.

Toprak: Ürünlerinden alanlara 3 Opel Corsa, 33 Vestel 55 ekran televizyon ve 333 Minton süperego elektrikli süpürge kazanma şansı ile Gala-Rosa veya Nova marka havlu peçete ya da kutu mendil alanlara Gala ekstr ikili tuvalet kağıdı ya da Libresse 3 mm süper hediye ediyor.

Philips: Sensitive 2 in 1 epilasyon aleti alana makyaj çantası veriyor.

Telefunken: Her 25 milyon liralık alışveriş için bir klimalı ithal otomobil çekiliş kuponu, 70 ya da 82 ekran televizyon alan herkese 37 ekran Telefunken süpersonic hediye ediyor. Çalışıyor durumdaki eski televizyon ya da müzik setini 25 milyon liraya alan Telefunken, yerine yenisini veriyor.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!