Araplara 10 milyon dolarlık İpekyol

Güncelleme Tarihi:

Araplara 10 milyon dolarlık İpekyol
Oluşturulma Tarihi: Nisan 10, 2002 01:56

İpekyol Giyim Sanayi, Abu Dabi'de açtığı ilk mağazayla Arap yarımadasına önemli bir adım attı. İpekyol'un Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, ‘‘Önümüzdeki iki yılda bölgedeki mağaza sayımız artacak. Hedefimiz bölgede 10 milyon dolarlık satış hacmine ulaşmak’’ dedi.

Türk hazır giyimi, sadece fason üretimiyle değil, markasıyla da yurtdışına damgasını vuruyor. Bunun son örneklerinden biri de İpekyol Giyim Sanayi'nin Arap yarımadasına attığı adım oldu. İpekyol Giyim Sanayi Pazarlama ve Ticaret A.Ş., yurtdışındaki ilk temsilciliğini Birleşik Arap Emirlikleri'nin en büyük emirliği Abu Dabi'de açılan mağazayla verdi. İpekyol Giyim Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, ‘‘Kendimize güveniyoruz. Bunun için de kendi markamızla dünyaya açılıyoruz. Biz de ABD'li, Avrupalı firmalar kadar cesuruz’’ dedi.

HEDEFİM PARİS

İpekyol Giyim Sanayi başta Abu Dabi olmak üzere, Arap yarımadasında iki yıl içinde açmayı planladığı mağazalar için temsilciliğini Cassells Group'un patronu Saeed Nasser A. Al Romaithi'ye verdi. İpekyol, Romaithi'yle Abu Dabi'den sonra Katar, Dubai, Kuveyt, Lübnan, Bahreyn ve Suudi Arabistan'a da girecek. Yalçın Ayaydın, ‘‘Hedefimiz bölgedeki mağazalarımızın iki yılda açılmasıyla birlikte 10 milyon dolarlık satış hedefine ulaşmak’’ diye konuştu.

İpekyol'u kardeşleri Erdal ve Necdet Ayaydın'la birlikte yöneten Yalçın Ayaydın, Abu Dabi'deki mağazanın vitrinine, ‘‘İpekyol İstanbul’’ yazdırmanın mutluluğunu yaşadıklarını belirterek, şöyle konuştu:

‘‘Bir yandan Arap yarımadasındaki mağazalarımızı açarken, diğer taraftan da dünyanın moda merkezi Paris'e markamızla damgamızı vurmak istiyoruz. Paris'e Champ Elyesse'de bir mağaza açmak için çalışmalarımıza şimdiden başladık. Paris'e de belki Abu Dabi'deki temsilcimiz Mr. Romaithi'yle birlikte gidebiliriz. Bu adım bizim için, Türk hazır giyimi açısından da önemli bir prestij olacak. Bunun ardından da Londra'da mağaza açmayı planlıyoruz.’’

Mardin Derik kökenli olan Ayaydın Ailesi'nin İpekyol ismiyle marka yaratması, ünlü İpek Yolu'nun güzergahında Derik'in de bulunmasından kaynaklanıyor. Yalçın Ayaydın, şirketin ve markanın kısa öyküsünü şöyle anlatıyor:

‘‘Şirketi 1986'da kurduk. İlk mağazamızı 1989'da İstanbul Rumeli Caddesi'nde açtık. Biz fabrikamızda modellerimizi hazırlayıp, kesimi yapıyoruz. Bize bağlı çalışan 30-35 imalathane var. Onlar dikim işlerini yapıyor. Elbette son kontrol yine bizim fabrikada oluyor. Şu anda çoğu İstanbul'da olmak üzere 19 mağazamız var. 2003'ün ilk altı aylık dönemine kadar mağaza sayımız 35'e çıkacak. Şirketimizin cirosu 20 milyon dolar dolayında. Ciromuzun yüzde 20'lik bir bölümü ihracat kaynaklı. Avrupa ülkelerine, eski Doğu Bloku'na ihracatımız var. Mağazalarımız dışında Türkiye'de 100 noktada mal satışımız söz konusu. Biz her zaman markasız, fason üretim yapmak yerine markamızı öne çıkarmak istedik. Abu Dabi'yle başlayan yurtdışı mağazalar işi, bu konuda başarılı olduğumuzu gösteriyor. Dünyadan birçok hazır giyimcinin model çaldığı dergilere biz artık kendi modellerimizle giriyoruz. Ürünlerimizin yüzde 90'ında yerli malzeme kullanıyoruz.’’

İGS'YE DE VİZE

Abu Dabi'de halen Süleyman Orakçıoğlu'nun patronu olduğu Damat-Tween'in, Taha Tekstil'e ait LcWaikiki'nin verdiği temsilciliklerle mağazaları bulunuyor. Abu Dabi Mall'da İpekyol mağazasının açılışı sırasındaki defileden etkilenen alışveriş merkezi sahibi, bir süredir izin bekleyen İGS'nin de hemen mağazayı açmak için davet edilmesini istedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!