3 yılda ikiye katlanıp 270 mağazayı yakaladı 412 milyon liraya çıkacak

Güncelleme Tarihi:

3 yılda ikiye katlanıp 270 mağazayı yakaladı 412 milyon liraya çıkacak
Oluşturulma Tarihi: Nisan 01, 2011 00:00

Mavi, 20’nci yılını kutladığı 2011’de yüzde 33 büyüme ve 412 milyon TL ciro hedefi koydu. 70’i yurtdışında 270 mağazaya ulaşan Mavi, Türkiye’de ve 2010’da yüzde 50 büyüdüğü Avrupa pazarında gaza basıyor.

TÜRKİYE’de yüzde 12 payla jean ve denim pazarında lider olan Mavi, 2010’da yüzde 27 büyüyerek 310 milyon TL ciro yaptı. 2011’de de yüzde 33 büyüme ve 412 milyon TL ciro hedefi koyan Mavi’nin Genel Müdürü Cüneyt Yavuz, “50 ülkede 4 binin üzerinde satış noktası, 70’i yurtdışında 270 mağazaya ulaştık” dedi. Mavi’nin, 2010 yılında Türkiye’deki mağaza sayısını 200’e çıkardığını anlatan Yavuz, toplam 54 bin 490 metrekareye ulaştıklarını söyledi. 2011 yılı hedefi ise Türkiye’de 35 mağaza daha açıp 78 bin 397 metrekareye ulaşmak. Türkiye’de denim satışının yüzde 50 artışla 2 milyon adedin üzerine çıktığını anlatan Cüneyt Yavuz, “Kadın giyim kategorisinde yüzde 34, erkekte yüzde 42 büyüme yaşadık. Geçen yıl İstanbul merkezine bağlanan Avrupa operasyonunda büyümemiz yüzde 50 civarında. Hem Türkiye’de hem de Avrupa’da daha gidecek çok yolumuz var” diye konuştu.

30 milyon ziyaretçi

Yılda 30 milyon ziyaretçi ağırladıklarını sadece İstiklal Caddesi mağazalarında 2 milyon ziyaretçi sayısı gördüklerinin belirten Yavuz, şunları söyledi: “800 milyon TL büyüklüğündeki Türkiye jean pazarında yüzde 11 pay ile lideriz ama bu bize yetmiyor. 2011’de 2 milyon 600 bin adet jean satışı hedefi koyduk. Jean erkek ağırlıklı bir ürün. Buna rağmen satışlarımız yüzde 50-50, yani dengeli. İstanbul t-shirt’ü gibi kahraman ürünler yaratıyoruz. Delidolu jean haftada bin adet satıyor. Kartuş kart sahiplerimizin sayısı 1.1 milyon oldu. Onlar kart sahibi olmayanlara göre yüzde 40 daha fazla harcıyorlar. Kart sahipleri satışın yüzde 60’ını oluşturuyor. 226 bine yaklaşan Facebook hayran sayımızla da rekor kırdık.”

Avrupa’da 750 bin jean

Avrupa pazarının, dünya nüfusunun yüzde 6’sını, denim pazarının ise yüzde 21’ini oluşturduğunu anımsatan Cüneyt Yavuz, “Almanya’nın nüfusu 83 milyon ve yılda 80 milyon jean satılıyor. 3 milyar Euro’luk bir pazar. 16 milyon nüfuslu Hollanda’da yıllık jean satışı 16.1 milyon adet. Bu yıl 750 bin adetlik satışı yakalarız, 1 milyon da uzak hedef değil” dedi. Mavi’nin, yatırım fonu Turkven’i ve Cüneyt Yavuz’u ortak aldığı 2008’de cirosu 216 milyon 677 bin liraydı. 2011 ciro hedefinin tutması halinde marka, 3 yılda iki kat büyüklüğe ulaşmış olacak.

Denim bardan denim mutfağa

CÜNEYT Yavuz, Mavi’nin İstiklal Caddesi’nde açtığı üçüncü mağazada ‘Denim Kitchen’ (Denim Mutfağı) konseptinin uygulandığını belirterek “Burada jean’lerin yan yana dizildiği denim bardan işin mutfağını, işleyişini gösteren denim kitchen’a geçtik. Bizim çatal ve bıçağımız düğmeler, tenceremiz denim kumaşı, baharatımız iplik renkleri, etiketler. Bu konsept Marmara Forum mağazasında da var” diye konuştu.

Çevre ülkelere gecikmek avantaja dönüştü

CÜNEYT Yavuz, çevre ülkelerdeki gelişmeleri şöyle değerlendirdi: “Yumurtalarımızın çoğu kendi ülkemizde. Çevre ülkelere bayi kanalıyla yeni giriyoruz. Çevre ülkelere gecikmek avantaja döndü. Libya’daki bayimiz ödemesini yaptığı halde malını teslim edemedik. Ama ortalık yatışınca yine aynı bayilerle çalışacağız. Suriye’de şu anda bir sıkıntı yok. Doğu Blok’unun yıkılması gibi bir süreç bu. Gelişmeleri göreceğiz.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!